Endelig løbetid! Endelig løbetid!
Så har jeg sørme tæver i løbetid - denne gang begge 2 på næsten samme tid!
Så i næste weekend skal Thea parres, så håber vi på et dejligt kuld små sorte dværgschnauzere omkring 3-4 juni!
Det er en lige stor oplevelse hver gang, synes jeg og jeg glæder mig som et barn til juleaften når vi når hen i nærheden af først løbetid, senere fødsel og til sidst flytningen, for efter 8 uger med hvalpe i huset er det nu rart at vende tilbage til "dagligdagen"
Dette er Theadyrets første kuld, og hun er den første af min egen avl jeg skal prøve at ha' hvalpe på, så det bliver ekstra spændende!
Denne gang er der oven i købet chance for "fejlfarvede" idet der på begge forældre ligge indkrydsning med farvevarianten sort/sølv - så UHA det bliver en hård ventetid!
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
Og selvfølelig held og lykke med det hele...
jan 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 9 Emner: 130 Svar: 1.258
Ja det bliver vildt spændende og så snød hun mig med en mdr... hun skulle først være kommet i løb i midten af april
For mig bliver de jo "fejlfarvede" men det jo helt med vilje at der er krydset med sort/sølv så vi kan få noget nyt blod på de sorte
Hørt mere til din kommende snuser?
jan 2006
Det er en intern joke i mange dværgschnauzerkredse at man omtaler de andre farver som "FEJLfarver"
Sidst min den gamle blev parret brugte jeg en sort/sølv hanhund og alle opdrætterens bekendte vidste at Peter som han hed skulle have "negerdame" mine er rent sorte!
Så der er skam ikke noget ondt i det - det er fordi vi har dispenstion til at blande farver fordi der bla på de sorte er en meget lille genetisk variation - normalt må vi ikke blande farverne! De bliver betragtet som seperate racer.
Det ville skam være fint med et par sort/sølv hvalpe da jeg har 2 skrevet op til at købe sort"sølv hvis der kommer det - det er det der gør det ekstra spændende!
MEN ku jeg self ha forklaret i det første indlæg!
jan 2006
Ja ellers er der jo hvalpe fra den anden - kan ikke huske hvad hun hedder - hvis nu kun der kommer bubberliner :-)))
ellers må vi jo se om Thea kan lave en sort/sølv bubber *GG*
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
det kunne jeg jo ikke regne ud....
Men det lyder nu udmærket....
Og jeg blev det klogere *ss*
jan 2006
Ja Thea er en dejlig lille dame
Endelig løbetid!