Griffon og dens Svagheder? Griffon og dens Svagheder?
Hejsa allesammen.
Jeg har en veninde der gerne vil have hvalpe på hendes lille pige når hun er gammel nok til det, og vi har siddet og kigget lidt rundt på nettet, men syntes ikk rigtig vi kan finde noget om Griffonen´s svagheder, hun vil gerne vide lidt mere om de sygdomme eller skavanker de kan have og skal tjekkes for inden hun lader hende parre, da det jo gerne skulle blive nogle sunde og raske hvalpe. Faderen bliver En Mopse blanding og han er tjekket for alt hvad han skulle kunne have af genetiske arvelige sygdomme eller fejl osv.
Er der nogen der kan hjælpe os?
P.s. Vil gerne undgå alt spam, så har det ikke noget direkte med SPØRGSMÅLET og gøre, men mere en mening om hvad man undersøger før man anskaffer sig hund, vil jeg meget gerne have at i holder det uden for dette Emne.
På forhånd tak
Iben og Charlotte
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.132
Hvorfor ikke vælge en griffon som far til hvalpene? De har så vidt jeg har forstået et noget bedre helbred end mopserne (blanding eller ej)
Jeg vil mene at det er en god ide at få tjekket for patella lux.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.132
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 34
Min Chihuahua har det nemlig, men har fået af vide at hvis han skal på udstilling, så må det ikk være større end en 1krone, hvis det er med hensyn på avl, er det rigtig?
Men jeg får hende lige til at tjekke om der skulle være noget med forældrene eller besteforældrene til hvalpen, der er nemlig ikk tavle på lille Molly.
Grunden til at hun vil have mopse blandingen som far er, hans Væsen og udseene, og det går hun mere op i end racen, og jeg har selv hund fra den Opdrætter og kan derfor sige at der ikk er noget med hverken forældrene eller bedsteforældrene.
Tak for tippet med Reklamations retten det viste jeg nemlig ikk, og vil jeg huske at fortælle hende, så hun ved det hvis hun vælger at få hvalpe på Molly.
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 34
Er det så noget man selv kan fornemme eller er den noget man skal til dyrelæge og have konstateret? jeg tænker på om der er nogle tegn eller lyde?
Griffon og dens Svagheder?