Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Broweiler hvalpe
  • #1   30. sep 2009 Det er en blandingshund. Broholmer og rotweiler....

• #2   30. sep 2009 Det er en blanding mellem rottweiler og broholmer smiley

• #3   30. sep 2009 det er udelukkende et fancy navn for en blandingshund...intet andet desværre.........

• #4   30. sep 2009 Jeps - biliigt salgstrick

• #5   30. sep 2009 Okay. Det forklarer jo så hvorfor jeg ikke kunne finde den.

Synes det er noget mærkeligt noget.. Man kan da ikke bare give en blanding et nyt navn, som om det var en racehund..

• #6   30. sep 2009 Jamen det er ellers meget moderne. Det kaldes også designerhunde og så laver man et fancy "race"navn. Men det dækker stadig over blandingshunde.

Måske jeg skal lave en blanding af collie og collie. Det må vel også være designerhunde. Det er bare et godt gammelt klassisk design.

• #7   30. sep 2009 Det er da det samme med labradoodle osv..

• #8   30. sep 2009 jeg tror nu mest det er startet i sjov og ikke andet, at det skulle være et billigt salgstrick tror jeg ikke....

• #9   1. okt 2009 Jeg synes nu at navnet er det mindste problem i den sammenhæng.......!

• #10   1. okt 2009 Citron -for mange er det nok bare startet som sjov ja. Tag f.eks. Nina's "flabox", det er jo tydeligvis bare sjov.

Men for en del er det faktisk ganske seriøst -tag f.eks. labradoodle o.l.

Hvad jeg synes er ærgerligt, er når man ikke skriver at det er en blanding (og af hvad), men blot lader det stå som om det var en race. Synes ofte det skaber forvirring.

• #11   1. okt 2009 Så vidt jeg ved er hun vist en rimelig seriøs avler, selv om det er på blandingshunde, det er jo ikke forbudt at parre to sunde og raske hunde og så vidt jeg har forstået er der altså folk nok, der gerne vil have en af hendes hvalpe, lad nu være med at hidse Jer op over alt, undersøg det lidt inden.

Hun har avlev broweilere i nogle år nu, og nej, jeg kender hende ikke, har bare fulgt hendes fantastiske hvalpe her på siden, der er mange af dem inde under blanding af race.

• #12   1. okt 2009 Maria -kan da ikke se nogen der hidser sig op. Jeg undrer mig blot over at man ikke sørger for at skrive hvad man sælger (blanding af rotte/broholmer), istedet for blot at skrive broweiler, og på den måde sælge dem som værende en race.

-jeg er da sikker på at hvis man spørger fortæller hun osse hvad de er blandet af. Men det fremgår ikke af annoncen og det synes jeg er lidt ærgerligt.

Derudover er der da vidst ret skrappe krav til broholmerne, om at hvis de er egnede skal de indgå i avlsprogrammet for at opbygge/bevare racen. Så af hvilke årsager bruges disse broholmere udenfor racen (jeg kender ikke svaret, jeg undrer mig bare. Bl.a. kunne man jo tænke at de ikke var gode nok til broholmeravl, og så burde de jo ikke anvendes til anden avl heller)

Som sagt, jeg kender ikke svaret -men man har jo lov at undres

• #13   1. okt 2009 Jeg kan nu ikke helt se, hvad der kan gøre hende til en seriøs avler, hvis hun tidligere har avlet broholmere.

Der er som Michelle skriver meget strenge krav m.h.t. avl på broholmere, for at undgå at denne unikke danske race uddør, og så bør man vel ikke avle på dem, der ikke er egnede....bare en tanke herfra......

Men det er vist af en eller anden grund ved at blive en ret populær blanding....

• #14   1. okt 2009 Er totalt eninge med Michelle og Miemiv her.
    Syns det er grov hån over for Broholmerselskabet der har kæmpet en brav kamp og stadigvæk gør det for avlen!

• #15   1. okt 2009 Alle hunde er vel oprindeligt blandniger...

• #16   1. okt 2009 Mette -næææh sådan hænger det ikke sammen. En blanding kræver vel at man har to racer man kan blande. Og da der for mange mange år tilbage, ikke var racer, men blot typer, kunne man jo altså ikke lave blandinger;o)

Og så ER der altså forskel på at man, som mange i dag, krydser to racer, fordi det kunne give kære afkom, fordi man tilfældigvis har disse to selv eller hvad baggrunden nu måtte være, og så på at man, som "i gamle dage" lader to hunde parre, fordi netop disse to er særligt gode til at hyrde/apportere /holde vagt eller hvad det nu måtte være.
    Ud af disse ret velovervejede parringer, er kommet de racer vi har i dag. De fleste af de racer vi har i dag, har jo oprindeligt haft et formål, og de er altså ikke opstået ved tilfældige kryds.

• #17   1. okt 2009 Mette K

Det kan du på sin vis have ret i, men de fleste af de racer vi kender idag er opstået via meget bevidst og kontrolleret avlsarbejde gennem generationer, for at fremme nogle helt bestemte egenskaber både fysisk og temperamentsmæssigt. Derefter avler man målrettet videre for at opnå ensartethed og evt. forbedringer indenfor den givne race.

Og når man så "sylter" et flot avlsprogram, som det der foregår i Broholmerselskabet, for at bevare en helt særlig og sjælden race, synes jeg ikke det er iorden bevidst at avle blandinger og kalde dem et fancy navn.

• #18   1. okt 2009 Nårh er det derfor vi har avlet så mange bæ sygdomme frem i race hundene???? ;-D

Jah det heller ikke iorden, men det der jo så meget racerent avl der heller ikke er...

• #19   1. okt 2009 Mette -faktisk findes f.eks. HD osse hos vildlevende dyr;o)

Men hos alle tamdyr vil du se visse sygdomme hyppigere end ved vildtlevende dyr. Det skyldes ikke at der avles på racerrene dyr, men at der avles på dyr som VI har udvalgt.
    I det øjeblik vi begyndte at blande os i avlen, var det ikke længere "survival of the fittest". I naturen ville hunde med hjerteproblemer, vejrtrækningsproblemer, slem HD, tandproblemer osv jo ganske enkelt ikke leve længe nok/være stærke nok til at komme til at avle.
    Men da det jo nu er mennesket der bestemmer hvem der må avle, så vil visse af disse hunde komme til at avle.

Eneste effektive løsning på det problem, er at vi sætter strengere krav til avlsmaterialets sundhed. F.eks. ved at sørge for at undersøge for relevante sygdomme, dokumentere det (her er tavlen et godt redskab), og holde de syge dyr ude af avlen.

• #20   1. okt 2009 Når vi laver en race , er denne start tilgang i fleste tilfælde en kromoson fejl ,som skaber et specielt udseende, som vi så avler videre på så denne kromoson fejl bliver permanent. alså noget der ikke var meningen, derfor syntes jeg ikke altid racer er de bedste, og jo det er vores skyld fordi det os der sætter dem sammen...
    Men faktum er at racehunde hyppigere har de her problemer fordi de bliver avlet til det ekstreme i visse tilfælde..

• #21   1. okt 2009 Der er jo rent faktisk ligeså mange blandinger, som ikke lever længe p.g.a. arvelige lidelser.
    Jeg er da enig i, at der indenfor nogle racer er avlet på ekstremer, som nok mere er til menneskenes behov end for hundenes bedste - men det er ikke normen generelt.

• #22   1. okt 2009 Jeg er egentlig også ligeglad med om folk kalder det en broweiler, eller hvad dælan de nu kalder det...

folk whiner for meget herinde....

det jo ligemeget så længe hunden har det godt

• #23   1. okt 2009 Hehe forstår ikke man kan blive så tilstødt over nogle vælger at kalde deres hunde broweilere, ikke det der kan ødelægge min dag *ss* syntes da det er helt fint

• #24   1. okt 2009 mener faktisk at opdrætteren tjekker avlsdyrerne for HD inden avl - det er da mere end andre opdrætter af blandinger gør

• #25   1. okt 2009 Jaja... racer er gode balndninger er lort.

min hund er grim og ligner i den race, men jeg kan nu godt lide den alligvel... ;-D

• #26   1. okt 2009 Jeg føler mig ikke stødt over at man kalder en blanding for et eller andet sjovt navn. Jeg har selv en blanding som er noget af det sundeste og mest fantastiske - men derfor begynder jeg ikke at avle "Keestrievere", for jeg ved ikke, hvad der kan ligge gemt i hendes gener. Måske har jeg bare været heldig.

• #27   1. okt 2009 Det hele det går sku nok;-D

• #28   1. okt 2009 Jamen så vil jeg gå ud og producere nogle Labboranere - og nupper lige en WeimGrav med i faretn!

• #29   1. okt 2009 Mette
    det har du helt ret i smiley

• #30   1. okt 2009 FÆTTER KARIN *La medbrølende Cousine* .
    Er du sikker på det ikke bliver Weimadorer og Gravranere. Gad vidst hvad de sidste skal bruges til smiley

• #31   1. okt 2009 Laila

Jo - det kan du da have ret i?
    Vi kunne jo også prøve med en af dine? ;o)

• #32   1. okt 2009 Nå jah
    Så laver vi Collabs.

• #33   1. okt 2009 gør i bare det, jeg vil ikke lægge søvnløs over det ;-D

• #34   1. okt 2009 Så vidt jeg kan se, er der heller ikke nogen her i tråden der har sagt at de vil ligge søvnløse over at der sælges "broweilere";o)

-for mit vedkommende synes jeg bare det er ærgerligt at man ikke bare sælger dem som det de er: blandinger.
    De er sikkert dejlige, søde og alt muligt andet, og hvis det er korrekt at forældredyr tjekkes for HD (og andet relevant?) så er det da allerede et stort plus i min bog. Men sælg dem nu bare hunde som det de er, hvadend det er det største gadekryds eller en dyr sjælden racehund eller hvad det nu måtte være.

Og lige med DENNE blanding, synes jeg osse det er ærgerligt at man vælger at være ligeglad med det store arbejde der gøres for at bevare broholmeren

• #35   1. okt 2009 LoooooooooL Laila

• #36   2. okt 2009 Hvor må det være bittert for opdrættere at Broholmere at finde ud af at hundede har opdrættet bliver brugt til sådan en omgang *bip*.

• #37   5. okt 2009 Ja , kunne være jeg osse skulle komme med på moden og lave en ny race. Boerweiler , det bliver et hit , kan mærke det! smiley

• #38   5. okt 2009 *GGGGG* Keld

• julie L
    julie L Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #39   27. jul 2012 ja det er en blanding af en broholmer og en rotweiler. de er stille og rolige fordi de er broholmer og også rigtig god vagt hunde fordi de er rotweiler.
    jeg kende nogen som har gjort rigtig meget for at det skulle blive deres egen race. de er bare nogen rigtig flotte hunde

• #40   27. jul 2012 Mon ikke at det er dem, som ikke kan blive avlsgodkendt af klubben, som bliver brugt til blandinger

• #41   27. jul 2012 julie L: Med blandingshunde ved man aldrig hvad man får, de kan ende ud som du beskriver, men de kan også ende helt anderledes ud. Desuden har jeg hørt om flere "Broweilere" der er endt med temmelig store temperamentsproblemer efter de er blevet voksne.

• #42   27. jul 2012 labradoodle er det blevet en race eller? Man kan da finde den som race på GG smiley synes nogle af de hvalpe ser så søde ud ;€

• #43   27. jul 2012 har de nu hvalpe igen det er ikke så længe siden sist de tog 8000 -9000 for dem de havde sist ,sørlig at nogen vil ødlægge de to raser,

• #44   27. jul 2012 Jeg har ingen respekt for folk, som ødelægger 2 så skrøbelige racer som Broholmer og Rottweiler. Rottweileren er på OBS-listen, og risikerer et forbud på trods af at man i Rottweiler klubben i mange år har arbejdet meget for at forbedre racens temperament.

Broholmeren, som er MIN race, er stadig under rekonstruktion. Jeg er med i avlsudvalget i Broholmerselskabet - og hvis folk bare vidste hvilket stykke arbejde, der bliver gjort for at bevare denne dejlige race. Jeg bruger stort set alt min fritid på avlsarbejdet og på den forsatte rekonstruktion af Broholmeren.

Jeg kan garantere, at de Broholmere, der bliver brugt til at lave diverse suspekte blandinger, er dem vi i selskabet ikke kan bruge i vores avl. Det kan være hunde med en "forkert" mentalitet; hunde med en HD/AD status på over C/1, hunde med diverse sygdomme som stofskifteproblemer, allergier osv. Hunde som ikke lever op til racestandarden rent eksteriørmæssigt. At man så alligevel kan finde på at avle på sin hund - det er mig en gåde!!!

En Broholmer skal gennemgå en mentaltest, en røntgenundersøgelse af hofter og albuer samt en eksteriørbedømmelse for at blive avlsgodkendt. Og det ved man, når man køber en Broholmer. Derfor ved man også, at ens hund risikerer ikke at blive avlsgodkendt.

En Broholmer skal på ingen måde være en skarp hund, og dens temperament ligger så langt fra Rottweilerens. Hvad dælen skal man med en blanding af de 2 racer?

• #45   27. jul 2012 Seriøs og seriøs det kan diskuteres når man som avler til det første kuld vælger at bruge en mental ustabil rottetæve, der også blev aflivet pga sit sind....

• #46   27. jul 2012 Er der ikke snart nogen der laver en "race" af en shih tzu og en bulldog?

• #47   27. jul 2012 Ja jeg syndes personligt alle som ejer en gravhund og en rotte skulle mikse.

Tænk en GravRotte med en gravhunds sind og ben og ellers en Rottes fysik. Allene navnet siger alt 8-)

Tilbage til topic.
    Om man er for eller imod blandings hunde er jeg ligeglad med, men jeg syndes det er mangle på respekt for Broholmer klubbens arbejde at lave blandings avl. At hun så tjekker for HD er i og for sig fint nok. Men så kan jeg ikke lade være med at tænke.
    "Hvad var der så galt siden den/de Broholmere ikke kunne avls godkendes?"
    Hvis der ikke er noget galt og de faktisk kunne bruges til ren avl. Så syndes jeg faktisk kun det er endnu være, set fra klubbens side.

Og ja. Skriv dog hvad det er man sælger i annoncen.

• #48   27. jul 2012 I love Molly: Nej det er ikke en race.
    Problemet var at første generation blev allergi venlig men parer man så videre bliver de følgende generationer det ikke. Desuden bliver de meget uensartet.
    Så vidt jeg har læst mig til et sted. Har foregangs manden trukket sig ud og oven i købet udtalt han er ked af han startede det.
    Oprindeligt lavede han blanding i et forsøg på at udvikle en allergi venlig jagthund. Tror nok det var et ret kontroleret og seriøst forsøg. Men han måtte altså opgive.

• #49   27. jul 2012 rigtig Trine B kan du kome på en ide så vi får lukket for de blandinger af din og min rase, det vil være dejlig hvis man kan stoppe dem.,

Kommentér på:
Broweiler hvalpe

Annonce