{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  3 uger gammel og ingen mælk
  • #1   5. sep 2009 det for tidligt.. mine fik mælk lige til de kom herfra..

• #4   5. sep 2009 Nogle tæver stopper mælken på det tidspunkt. Det er vist næste lige så normalt som dem der giver mælk til den dag hvalpene flytter hjemmefra... men gennemsnittet er vist 5-6 uger. Du kan bare være glad for at hvalpene er blevet så gamle, jeg har hørt om tæver der kun havde nok mælk de første dage.

I teorien kan hvalpene starte med hvalpemad, eller du må give dem modermælkserstatning (altså noget til hund)

Jeg har hørt, at nogle opdrætter tager hvalpene fra på det tidspunkt og starter med at få hende i form igen, men om det er en gammel fremgangsmåde / fortid ved jeg ikke.

Mine tæver har først stoppet helt når hvalpene er 6-7 uger, men fra 3-4 ugers alderen har de fået tilbudt hvalpemad (som moderen i reglen mener hun har ret til at spise) den første uge er det kun som smagsprøve og "legetøj" , hvalpene spiser kun det de er smurt ind i, men langsomt begynder de at spise rigtigt. Hos os er det tæven der vender hvalpene fra... hvalpene får mælk lige så længe hun vil.

• #5   5. sep 2009 Jeg vil nok også sige at 3½ uge er lige tidligt nok. Men hvis nu tæven ikke rigtig gider være ved hvalpene, og begrænser det til nogle få gange i døgnet, så vil mælkeproduktionen automatisk falde/stoppe. det der sætter gang i mælkeproduktionen er jo oftere hvalpene patter. så du kan evt bede din tæve gå ind til hvalpene hver 3-4 time mindst, så skulle der gerne komme lidt gang i den igen. For ja, det er lige tidligt nok for dem at undvære, da de jo sikkert først lige er startet med at få fast føde, og derfor slet ikke er oppe i en ordentlig ration endnu.

Kommentér på:
3 uger gammel og ingen mælk

Annonce