1.594 visninger
|
Oprettet:
avls klar hvornår?? {{forumTopicSubject}}
Jeg er den heldige ejer af en rigtig sød yorkshire terrier han, som nu er 15uger gammel. Mig og min kæreste har i tankerne om at meget gerne vil alve på ham engang. Men vi er ikke helt klar over hvor gammel han SKAL være før han må? vi har også hørt at det ville være en fordel at få ham "vuderet" på en udstilling engang, men ved ikke hvornår han er gammel nok til det el. helt hvordan det foregår? vi har snakket med vores dyrelæge om at når han skal have sit 1års prik at hun lige skal tjekke ham for "fejl", men hun regnede ikk med der ville være noget... så håber i kan hjælpe os...
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Det er mine 2 tæver ikke, så derfor kommer de aldrig i avlen:-)
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 12
selvfølgelig lader vi ham også være hvalp men var nu rart at vide om der var noget man skulle begynde at gøre for han kunne bliver god til avl!
aug 2009
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.833
Og det kan først med sikkerhed vurderes når han er over et år.
Pelsen er en vigtig del af hundenes karakteristika og bør bevares og passes.
Desuden skal han være psykisk færdigudviklet, så hans temperament også kan vurderes, der er nemlig ingen grund til at producere hvalpe på labile hunde.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Før synes jeg, ikke man kan vurdere om hundens psykiske karakter er ok. Der ud over skal hunden være fysisk udvokset, så man kan tjekke for sygdomme relateret til racen - igen individuelt fra race til race, men ca. 2 års alderen.
aug 2009
avls klar hvornår??