hvad gør jeg??? hvad gør jeg???
jeg har som i kan se en lille lab. hun er sød og kærlig og elsker at passe og pleje andre dyr som var det hendes hvalpe eks. kat og kaniner, men mit spørgmål er om det ville være forkert at få et kuld i hende også fordi hun har bøvlet med lidt forskelligt som ringorm, forstuet hale (kan ikke huske hvad det rigtigt hedder) m.m men ikke større og farlige problemer. hun er også uden stamtavle og jeg vil heller ikke have hvalpe i hende før hun virkelig er moden nok hvis hun i det hel taget bliver det?? så har nogen nogle gode råd til hvad jeg skal gøre???
mar 2005
Følger: 29 Følgere: 29 Hunde: 5 Emner: 111 Svar: 855
Anja
feb 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 1.012
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.275
Hmm, men til dit spørgsmål vil jeg svare nej, det synes jeg ikke du umiddelbart skulle (udfra de ting du skriver).
Jeg tænker da også tanken en gang imellem når jeg ser på min Misja, hun er jo verdens bedste lille tøs og smuk er hun også *S* Men derfor får hun nu ikke hvalpe alligevel, hun har fået tjekket både hofter og lænd/ryg og hun er 100% sund o rask.
Men hvordan hendes søskende, mor og fars hofter, albuer, hud (allergier) og øjne er, ved jeg jo ikke noget om. Jeg ved bare at de var sunde og raske da de parrede og de gange jeg så moedern, men derfor kan de jo sagtens have en C hofte liggende i generne - eller allergi, sukkersyge, avelig hjertefejl osv osv ..
Alt sammen ting jeg ikke kan undersøge, så jeg synes risikoen er for stor og ville aldrig tilgive mig selv, hvis hun lavede hvalpe hvor bare 1 af dem viste sig at udvikle en avelige og/eller multifaktuel sygdom ;o)
Så derfor er mit svar til dig også nej *S*
Knus,
Karina.
nov 2005
Følger: 32 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 96 Svar: 2.111
Jeg ville lige gi mit råd med på vejen.... jeg syns ikke du skal gøre det (har ikke noget med dig eller din søde hund at gøre) Jeg syns bare det er ærgeligt, for der er ikk stamtavle på hende, og markedet er fyyyyyyldt op til randen med lab hvalpe u. tavle....
feb 2006
og hvad angår anfærd er det også noget som skal for mit vedkommen og kan tjekkes, men ud fra hvad i siger kan jeg godt følge folk. jeg havde heller ikke tænkt på flere kuld men et enkelt da jeg meget gerne vil beholde en selv. men igen er det måske bedre at få en helt ny hund på et senere tidspunkt???
feb 2006
okt 2004
Det sker typisk når de starter med at svømme meget, halen bliver overanstreng da den bruges til at styre med ;o)
okt 2004
feb 2006
men er jo altid noget specielt når det er ens egen ikke;-) hæ hæ..
og angående hendes hale var det ikke fordi hun havde badet, men fordi hun for glad mente dyrlægen. For hun har ikke været ude og bade endnu. det sker kun om sommeren:-)
okt 2004
hvad gør jeg???