1.122 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Sygdomstjek... Sygdomstjek...

Hvorfor er der så få af dem der "opdrætter" blandingshunde der tjekker for arvelige sygdomme?
Jeg mener hvis man parrer to hunde der indeholder racerne golden, aussie, islænder og border collie som ALLE hver især kan lide af øjensygdomme og HD, så mangedobler man jo risikoen for at de kommer til at fejle noget de hvalpe..

Og hvis man spørger folk om forældrene er tjekkede så bliver de enten fornærmede eller svarer at det ikke behøves fordi de er blandinger - det er da verdens sorteste logik...

Nogen bud? Og til jer der laver blandingshunde, tjekker i for arvelige sygdomme? Og nej her tænkes ikke på at dyrlægen siger "den ser fin ud"...men reelle tjek som folk der laver stambogshunde laver...som fx HD, AD og andre...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sygdomstjek...
  • #1   2. jul 2009 øjeblik. Jeg skal lige hente popcorn ;O)

• #2   2. jul 2009 ... venter i spænding!

• #3   2. jul 2009 Ja, I know.. jeg venter så også i spænding. smiley
    Men for mig er det i den grad et ubesvareret spørgsmål og synes altid det ender med at dem der laver blandinger ikke kan svare og bliver fornærmede...
    Ville da være fedt med nogle gode argumenter..

• #4   2. jul 2009 Fordi de færreste der laver hvalpe på hunde uden tavler ikke er informeret om sygdomme på samme måde som dem der laver med tavle og fordi det jo hurtigt render op i flere tusind for tjek hvilket der ikke er nogen useriøse der gider ofre - så lidt udgift som muligt = så stor indtjening til ferien som muligt.

• #5   2. jul 2009 ved i hva , folk de aner ikke en klap om det og det sørgeligt ! . her selv måtte være vidne til en hvalp som blevet aflivet fordi moren og fareren ikke var tjekket .. jeg må så ærligt indrømme jeg ved sku ikke hvad der sundest engang der behøvede man sku ikke tjekke hundene i hovede og røv , det os der har avlet disse lidelser , og langt fra alle tavle hunde er raske selvom de bliver tjekket, jeg ved snart ikke hvad man skal tro , men jeg da glad for jeg har en rask hund smiley

• #6   2. jul 2009 Arvelighed er en kompliceret størrelse og man kan aldrig gå ud fra, at 2 x raske forældredyr = rask afkom - men det er da ikke en grund til bare at lukke øjnene og avle løs på alt !?!?

• #7   2. jul 2009 nej men hvis man gerne VIL avle kan man sørge for at stamtræet var tjekket , ikke nødvendigvis stamtavle , men ihvertfald får løse knæ og hd og øjne ovs

• #8   2. jul 2009 Jamen det er jo de færreste der ved det og var det ikke for hg så vidste jeg da heller ikke et klap om hvilke sygdomme diverse racer var disponible for og hvis det ikke var for de rare og kyndige mennesker her på galleriet ville jeg heller aldrig have fået tjekket min hund for hvem regner med at ens pussenusse kunne fejle noget.

• #9   2. jul 2009 nej men nu har vi selv engang ødelangt så meget af ved mange racer at vi skylder dem at tænke med andet end røven smiley

• #10   2. jul 2009 Problemet er jo bare at selv om man sygdomstjekker i hovde og røv kan der godt komme syge hvalpe alligevel. Visse avelige sygdomme har det med at springe et eller flere led over.
    Når der er tavle på hunden kan man jo gå flere generationer tilbage og kigge på deres sundhed osv.

Kommentér på:
Sygdomstjek...

Annonce