{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.294 visninger | Oprettet:

Tysk langhår / münsterländer hanhund {{forumTopicSubject}}

Min tæve (tysk langhår) er indbildsk gravid og har overvejet at få lagt hvalpe i hende, for søger jeg en af ovenstående, hvis det kan lade sig gøre.

Gerne i Sønderjylland. Gerne med papirer, min tæve har papirer (DKK) men har ikke været på udstilling og er ikke HD fotograferet.

Hanhunden må ikke have nogen form for allergi, da min tæve har det.

Kontakt mig gerne via PB, hvis du har en sådan hanhund elller kender en som har


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tysk langhår / münsterländer hanhund
  • #2   27. maj 2009 Når hun har allergi - ikke er HD-fotograferet - og ikke er avlsgodkendt, så var det måske en bedre idé at sterillisere hende, end at få et kuld hvalpe?

  • #3   27. maj 2009 Det kan være at det er bedst med at steriliisere hende. Men dyrlægen har sagt at vi ikke skal væree nervøse for at få hvalpe på hende, for det var netop også min tanke at det kunne avles videre, men han mener ikke chancen er særlig stor for det. En ubetydelig chance siger han.

    Hun har helt sikkert ikke HD, så havde hun ikke bevæget sig som hun gør :o) det var netop kun for at pointere at der ikke bliver lavet papirer på hvalpene, og derfor faktisk er ligemeget hvilken hanhund vi vælger.

    Har i erfaring for at allergi avles videre? Har i prøvet, eller hørt om nogen der ha`?

    Mange tak for jeres svar


  • #5   27. maj 2009 Tjaaaah, jeg kender kun én seriøs opdrætter, hvis bedste avls-han fik konstateret allerig. Han blev taget ud af avlen med det samme.


  • #6   27. maj 2009 Betina - du kan ikke nødvendigvis "se" om din hund har HD eller ej. Hvis man kunne det, var det jo unødvendigt med alle de røngtenundersøgelser, der bliver foretaget. DEsuden er det helt hul i hovedet at avle på en tæve med allergi!!

  • #8   27. maj 2009 Har hun haft hvalpe før?
    For ellers er hun for gammel til at få det nu.
    Desuden skal du have hende HD fotograferet da det er en sygdom der ligger til racen.
    Og med allergi er det ikke særlig smart at få hvalpe på hende, det er arveligt


  • #9   27. maj 2009 Åh gud, allergi er noget af det aller værste og volder så mange kvaler for både hvalpekøbere og hunde.
    Hvis du vil slippe af med den indbildske graviditet, hjælper et kuld hvalpe slet ikke - tværtimod. Derimod hjælper det rigtigt meget at sterilisere hende. Gør hundeverdenen en tjeneste og undlad at avle på hende, der er rigeligt med dyge hunde derude...


  • #10   27. maj 2009 Det bedste vil klart hvælpe at få hende sterriliseret.

    Jeg forstår simpelhen ikke at en dyrlæge med respekt for sig selv kan anbefale at avle på en hund med allergi.


  • #11   27. maj 2009 "en ubetydelig chance" ??? -er ikke sikker på hvalpekøberne er enige når/hvis der konstateres allergi i kuldet.
    Og husk på at du som opdrætter, skal give to års reklamationsret ifølge købeloven, så det kan gå hen og blive en dyr fornøjelse for dig.

    At avle på en hund med en kendt arvelig sygdom, er hul i hovedet og dybt uansvarligt.
    Derudover er et kuld hvalpe IKKE en kur mod falsk drægtighed. Du kan jo prøve at søge lidt i trådene herinde, så vil du se at ikke så få opdrættere har berettet om tæver der lider af falske drægtigheder til trods for at de har haft hvalpe.

    Eneste kur mod falsk drægtighed, er at sterillisere.


  • #12   31. maj 2009 allergi er arveligt ! hvis den ene af forældrene har det vil 50 % af hvalpe efter sådan en hund enten have det eller give det til deres afkom i næste generation ! Tror lige du skal spørge en anden dyrlæge, der har lidt mere tjek på allergi og avlsgenetik

Kommentér på:
Tysk langhår / münsterländer hanhund

Annonce