{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

Hvornår er hun klar? {{forumTopicSubject}}

Min tæve er på sin 14 dag i sin løbetid. vi har i weekenden været hos en han. Hun gjorde sig godt til og løftede hale osv. og han måtte gerne komme til hende med sit slikkerri mm. men så snart han kravlede op på hende så smed hun ham af . Er hun bare ikke klar endnu eller skal hun "hjælpes"? Det er hendes første gang og hans 2 gang.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår er hun klar?
  • #1   24. maj 2009 så er hun nok ikke helt klar, prøv igen i morgen eller overmorgen

• #2   24. maj 2009 Det er da ved at være for sent, er det ikke? Ellers må du få taget en progesteron test hos dyrlægen:-)

• #3   24. maj 2009 Min tæve er klar til parring på 9. dagen, så det kan være i har været forsent ude. Men det er meget forskelligt fra tæve til tæve

• #4   24. maj 2009 Okay Syntes bare jeg læste i de bøger jeg havde læst at det var på 14 dagen de var klar + - .. kan da godt være jeg er for sent ude, øv.. vi har en tæve i forvejen og det er først nu hun er begyndt at løfte hale for hende også så troede måske først at det var nu nemlig hun var klar...

• #5   24. maj 2009 syntes bare ikke hun har været hævet og gjort sig "lækker" over for andre hunde før nu så derfor troede jeg som jeg også kunne læse sig til at det var omkring 14 dagen hun sku være klar... Håber da ikke det er forsent, men hvis det er så er der jo ikke noget at gøre ved det..

• #6   24. maj 2009 Jeg ville få taget en progesteron måling i morgen ( men få den taget et sted, hvor du får svar samme dag )
    Det er stor forskel fra tæve til tæve, hvornår i løbetiden de skal parres. Som du beskriver hende - kunne noget måske tyde på, at hun først nu er ved at være klar :o)
    Jeg har haft en tæve, der var klar på 8 dagen og en anden, der først var klar på 18 dagen...............så der kan være stor forskel.

• #7   24. maj 2009 Okay så håber jeg der er håb endu... må ringe i morgen så og få taget sådan en test...

• #9   24. maj 2009 Ja det må jeg gøre.. Nogen der har en ide om hvad sådan noget koster ca. Skal jeg forvente ca. 500 kr eller snakker vi 5000 kr for sådan en test? Ville være ærgeligt hvis det var for sent,, så kryder fingre..

• #10   24. maj 2009 Fik taget en for ca 2 år siden..............mener jeg kom af med omkring 6oo kr.
    Det var så bare for en test/blodprøve. Mange gange er en ikke nok.

• #11   24. maj 2009 okay tak... sku lige høre hvad jeg nogen lunde sku regne med så...

• #12   24. maj 2009 Det er jo inviduelt fra tæve til tæve

Har en tæve der har æg løsning på 14 - 15 dagen og så lader sig pare fra 16 til 19 dagen.

• #14   24. maj 2009 Okay tak for det... Må lige undersøge det i morgnen.... Håber ikke det er for sent.. Men hold da op en stor forskel der kan være i hvornår de er klar...

• #15   24. maj 2009 Kigger med.

• #16   24. maj 2009 Kan jeg som udgangspunkt godt gå ud fra at selvom hun gør jeg til, løfter hale mm. men ikke lader ham hoppe på så er hun ikke klar? det er ikke fordi jeg skal stå ved hende og holde hende i ro eller sådan noget? skal vi bare lade dem finde ud af det selv eller hvad gør i?

• #17   24. maj 2009 Det sivnger meget...
    min gamle tæve begge parringer på 18-19 dag = 2x8 hvalpe
    Hendes Datter, 1.parring fra 8-14 dag = 5 hvalpe, 2 parring 15-16 Dag = 5 hvalpe
    Welshen, begge parringer på 13-14 dagen gav 4 og 6 hvalpe...

Så der er håb endnu.

nogle tæver skal støttes og hjælpes specielt hvis det er første gang. Unge 1 gangs tæver, kan godt skulle "næsten sidde på skødet af ejeren" .en god følsom erfaren hanhund er bedste valg til en 1 gangs tæve

• #18   24. maj 2009 tak for råd. Håber stadig det er fordi hun ikke er helt klar men blir det de kommende dage. Vi prøver igen tirsdag.

Mente heller ikke holde hende fast men ja mere støtte hende nusse hende lidt osv. mere holde hende i ro.

• #19   25. maj 2009 har du fået lavet en test på hende?

• #20   25. maj 2009 Nej det har jeg ikke. Har en aftale med hannen i morgen. Så håer jeg det lykkedes. Det er svært at få det til at passe sammen med besøg da der er lidt langt til hannen. Så Det bliver sidste forsøg. og så må jeg vente til næste løbetid hvis ikke det lykkedes.. :o(

• #22   25. maj 2009 Ja det ved jeg,
    Men nu kom hun i løbetid noget før tid så det gik lidt stærkt og sku få det til at passe sammen det hele...

• #24   28. maj 2009 Nu har jeg en aftale med hannen igen i dag. Lupe er nu på hendes 18 dag. og hun er stadig meget hævet og bløder godt. Hun gør sig til for vores anden tævehund. Det er sidste forsøg i dag. og håber meget på at det lykkedes selvom jeg lidt har givet op og ikke rigtig tror på det.

Alt efter hvordan vores situation ser ud ved næste løbetid prøver jeg igen og får så dyrlægen med ind over så jeg kan få afvide hvornår hun helt præcist er klar.

Kommentér på:
Hvornår er hun klar?

Annonce