596 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Hvor gammel Hvor gammel

Hej.
Min kæreste har en blanding mellen en armstaff og en amerikansk bulldog og vi snakkede om hvor gammel i vil sige den skal være før at det vil være forsvarligt at få hvalpe på hende?
Hun har stadig opførsel som et lille barn:-)
Dog er hun oz kun 1 år og næsten 4 måneder og har været i løbetid en gang.
Hvor gammel skal hun være?
Vi har ikke tænkt os det nu men eller anden dag når det bliver relevant.
Mvh Patricia

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor gammel
  • #1   7. feb 2006 2-2½ år - og måske hun slet ikke er moden nok til det der, det kan i jo bedst vundere.

• #2   7. feb 2006 Mindst 2 år og højst 4 år :o)

• #3   7. feb 2006 Hejsa...

Jeg vil os sige omkring 3 løbetid. Men som sagt, i kan os selv vudere om hun ikk er moden til det dér... smiley

Held og lykke med det.. smiley
    knus Mia

• #4   7. feb 2006 Hej Patricia

På hvilket grundlag ønsker i at lave hvalpe?

Men ellers mindst 2 år.

M.V.H

Michael

• #5   7. feb 2006 Jeg bliver lige nødt til at sige : Cocio er bare NUUUUSER smiley

• #6   7. feb 2006 JEG siger det sammme ;o)))))

• #7   7. feb 2006 Janni & Mette: Taaaark og kan jo kun sige i lige måde med jeres:-)

• #8   7. feb 2006 min 2 år. Min tæve havde hendes første kuld hvalpe sidst år og der var hun 2 ½. Du skal regne med at tæven ændre meget sind efter hun har haft hvalpe. - de bliver mere vagtsom og stride. En rigtig dame :O)

• #9   7. feb 2006 ja selvfølgelig, men de bliver generelt mere vokse- damet.Men det er typisk, at de bliver meget vagtsom, fordi de har haft noget at passe på. Det er hvertfald det jeg har oplevet og hørt fra folk der der avler :O)

• #10   7. feb 2006 Det er min hund det drejer sig om. "Chieu" er ret nervøst anlagt men ikke aggressiv på nogen måde når vi er ude og gå tur, og bliver ret bange for biler og fremmede mennesker, men lige så snart jeg slipper hende er hun sygt legesyg og løber rundt og leger der er ingen problemer når hun er hjemme.. og hun elsker folk men hun skal bare lige se dem an først.(Det kan godt tage mange timer).hun kan også med alle hunde og elsker at lege med dem.. er det noget i har set før og har i evt trick til at slippe af med hendes "Nervøsitet", .. det er blevet bedere med tiden,men tror i det vil hjælpe at få hvalpe på hende for at gøre hende mere moden

• #11   7. feb 2006 Kevin: Det er umuligt at sige om et kuld hvalpe vil hjælpe på hendes nervøsitet, men....

Efter min mening bør man aldrig få et kuld hvalpe på en tæve for at afhjælpe et temperamentsproblem. Temperament er arvelig, plus at tæven jo påvirker hvalpene i meget stor grad i de første 8 uger af deres liv, så jeg vil på alle måder fraråde at avle på hende.

Derudover er Amstaffen jo den race herhjemme som har den suverænt højeste frekvens af HD. Så da hun ikke har stamtavle og du dermed ikke kender status af forældre, bedsteforældre, halv- og helsøskende synes jeg der er endnu en god grund til ikke at avle på hende.

• #12   7. feb 2006 Kevin: Det er umuligt at sige om et kuld hvalpe vil hjælpe på hendes nervøsitet, men....

Efter min mening bør man aldrig få et kuld hvalpe på en tæve for at afhjælpe et temperamentsproblem. Temperament er arvelig, plus at tæven jo påvirker hvalpene i meget stor grad i de første 8 uger af deres liv, så jeg vil på alle måder fraråde at avle på hende.

Derudover er Amstaffen jo den race herhjemme som har den suverænt højeste frekvens af HD. Så da hun ikke har stamtavle og du dermed ikke kender status af forældre, bedsteforældre, halv- og helsøskende synes jeg der er endnu en god grund til ikke at avle på hende.

• #13   7. feb 2006 Hov, det blev vist dobbelt.

• #14   7. feb 2006 Hund må ikke parres tidligere end 2 år gammel.

• #15   8. feb 2006 Det er der nok noget rigtigt i, men det er heller ikke tilfældet her. Vi ønsker ikke at avle på hende pga hendes temperament eller opførsel, jeg ved ikke lige hvor det kommer fra. Oprindeligt spurgte vi af interesse hvor gammel en hund skulle være. Dertil tilføjede jeg den kommentar at min hund´er nervøs nogen gange osv. Det var ikke et underspørgsmål til hvor gamel en tæve skulle være men for at høre om der var nogen der selv havde en hund med samme opførelse eller kendte til det og måske havde nogle gode råd:) Dertil blev der så tilføjet om det ville hjælpe hvis hun en dag fik hvalpe, eftersom mange ændrer sig en smule. Det skal ikke misforståes som om at det er derfor vi spørger til alderen.
    Mvh Patricia og Kevin

• #16   8. feb 2006 Okay. Fint.
    Tak til jer der har svaret.
    Hvorfor vi gerne vil have hvalpe???
    Først og fremmest var det bare et spørgsmål for at vide hvor gammel til hvis det en dag skulle blive aktult. Men drudover ville vi måske gerne have hvalpe for hyggens skyld og for at få nogle flere chieuer:-)

Kommentér på:
Hvor gammel

Annonce