nybagt hundemor fælder vildt... {{forumTopicSubject}}
Vores basset tæve Auguste fik 7 levedygtige hvalpe d.20.03.09.
Hun var godt igang med at fælde inden hun fødte, men nu er det helt galt. Hun har simpelthen skaldede pletter, som om pelsen slet ikke kan nå at vokse ud lige så hurtigt som hun fælder.
Før hun fik hvalpe fik hun Olivers maintainenc ( tror jeg det staves), 14 dage før termin fik hun udelukkende Nutra large breed puppi, og det er også det hun får nu.
Hun får alt det hun kan spise da hun er blevet meget tynd efter at hun har været drægtig. Hun er normalt en småtspisende hund, så hun var svær at få til at spise nok da hun var drægtig. Og nu da hun skal producere mælk, skal der jo også noget til. Men nu spiser hun heldigvis godt.
Hun har altid været vant til at få fiskeolie ( den fra Olivers) så det er jeg fortsat med
Er der nogen som har gode råd til hvad jeg kan give som kan afhjælpe problemet med de skaldede pletter, eller kan se ud fra det jeg skriver at der er noget jeg gør forkert eller har overset ?
med venlig hilsen GItte
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Emner: 88 Svar: 1.775
mar 2006
Følger: 18 Følgere: 19 Hunde: 6 Emner: 36 Svar: 1.172
Asta som har hvalpe lige nu, - hun er også begyndt at tabe pels - og er meget mager - det er hårdt at få hvalpe.... men din tæve skal nok få pelsen igen - men det kan tage noget tid. Her får Asta også hvalpefoder fra Hills + fiskeolie - jeg tror ikke man kan gøre så meget ved det med pelsen sålænge de giver mælk.
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 208
med venlig hilsen Gitte
aug 2007
Følger: 51 Følgere: 50 Emner: 376 Svar: 3.638
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.242
bare rolig ved næste løbetid så er pelsen på plads igen
mar 2008
Og jeg var nærmest lettere hysterisk og troede at min tæves pelstab var et tegn på at jeg gjorde et eller andet helt forkert.
Suk, at være blondine....
Med fornyet håb fra Gitte
aug 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 7 Emner: 19 Svar: 322
mar 2008
Det må du lige uddybe, hvad er Barf princippet ?
Med venlig hilsen Gitte
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 43
Skal lige nævnes at det ABSOLUT IKKE var grundet mangel på nogle som helst ting i kosten ,vitaminer osv.. prima kost... og skal oz lige nævnes at det ikke blev til desideret skaldet /hårløse bare pletter.. den blev ganske enkelt bare helt korthåret..
nybagt hundemor fælder vildt...