Hanhund vil ikke parre! {{forumTopicSubject}}
Vores tæve er pt i løbetid. Igår så jeg at hun var en smule hævet og idag, er hun mere hævet.
Problemet med hende er, at hun er så renlig i sin løbetid, så jeg ikke aner hvornår hun er gået i løb.
Hun vimse med rumpen i hovedet på min hanhund som er 22 mdr. Han snuser, slikker og har et par gange hoppet på hende (uden at lave de rette bevæglser). Han vil egentlig hellere bare lege.
Når han snuser hende bagtil ligger hun halen helt til side og strammer op forneden. Hun giver ham ikke fred i lænegere tid af gange, så er hun efter ham for at få hans interesse...
Er han bare umoden og aner ikke hvad der forgår eller....?
Håber nogle kan hjælpe.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.389
Går han sammen med hende hele tiden? Eller skiller i dem ad, når det ikker er tid til "hygge"?
feb 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
feb 2007
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 140 Svar: 729
Hanhundene venter altid til hun dufter bestemt, med at hoppe på hende Så giv det en par dage, så skal det nok komme ;o)
feb 2007
Det er jo lidt af et sat at tage og vendte et par dage.... Så risikere jeg jo det er for sent.
Kan det ske, at han simpelthen ikke er moden nok, eller ikke ser hende som parrings potentiale?
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.246
Jeg har prøvet at give dig seriøse svar og tillader mig at stille et enkelt seriøst tilbage, så please opfat det ikke som et angreb !
Ja mange tæver vil ikke lade en hanhund som de selv har opdraget blive deres afkoms fader ! der kan også ske det at hun ikke tør da der KAN jeg skriver kan risiko for at hun anser ham som en potentiel trussel mod evt. hvalpe!
Nu skriver du heller ikke hvad race du har eller har oprettet nogen hund !
Du skriver jo heller ikke hvor gammel din tæve er ! nogle store racer kan det faktisk være at en hanhund på 22 mdr ikke er fuldt udviklet hormonmæssigt så det kan være at der slet ikke er liv i pistolens indhold !
feb 2007
Og hvor har du prøvet at give mig serøse svar?
Og hvor synes du jeg er useriøs?
Jeg synes da jeg har svaret på de spørgesmål, der er kommet....?!
Jeg har Rottweilere og tæven er 4år og har tidligere haft 2 kuld hvalpe.
Jeg mener ikke at hun har set ham som en "hvalp" hun har skulle opdrage. Da de først har fået lov at lege sammen da han var ca. 14 mdr.
Grunden til at jeg ikke vil tage hende med til dyrlægen, er pga sidste gang hvor dyrlægen sagde hun var klar også gik der 4 dage før hun lod hanhunden parre hende. Så ret dyre penge at skyde af for ingenting....
feb 2007
Der er stadig ike sket noget, men hun er stadig i løb, så håber i havde ret i, at hun bare ikke var/er ordentlig klar endnu
Ghita HIT(wo)man for tavlemafiaen * - forstår ikke, at du "prikker" til mig og vil have nogle svar også smutter du bare ud af tråden igen?!
Hanhund vil ikke parre!