{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.290 visninger | Oprettet:

Tegn på drægtighed? {{forumTopicSubject}}

Jeg er vidst godt igang med at give mig selv en eftertryggelig gang grå hår smiley

Har godt læst på alle tegnede. Blandt andet det med de hævede lyserøde patter.

Tiah er i dag på 19. dagen fra første parring (17. dagen for 2., 15. dagen for 3. og 14. dagen for 4.) og jeg synes godt nok at hendes patter den sidst uge har være lidt hævede og lyserøde men det er slet ike sådan at de SKRIGER hvis man ikke havde kikket efter inden.

Synes hun er eget over mig (det var hun også sidst hvor der ikke var noget) Hun virker stadig hævet bagtil og min tæve vil stadig slikke hende bagi ligesom mine forældres hanhund også gider snuse hende bagi. Spiser godt nok og virker ikke til at have kvalme.

Hvor meget hævede og lyserøde er det "normale"??? Er det TYDELIGT fra afstand eller bare noget man ser hvis man kikker efter???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tegn på drægtighed?
  • #1   4. mar 2009 Nå ja og hun holdt op med at bløde for en uge siden, soendag var der ligesom lidt brunligt blod igen men ikke saa meget som jeg havde forestillet mig, havde ikke set det hvis jeg ikke havde holdt oeje.
    Hun skal scannes onsdag men oev der er lang tid til onsdag.

• #3   4. mar 2009 Jeg tror næppe, at man kan se det allerede....normalt plejer jeg at kunne se det når de er omkring 3-4 uger henne(fra sidste parring, alt efter hvor gode parringerne har været, man har jo som regel en forestilling om, hvornår parringen var bedst). Men så vokser patterne, både kirtlerne og vorterne, og som du siger bliver de lyserøde, og meget mere tydelige end ellers.

• #4   4. mar 2009 ih hvor er jeg glad for du skriver at din hunds patter foerst lige er blevet tydelige nu, jeg naer jo heller ikke hvor langt hun er henne eftersom de praktisk har parret over 6 dage... og der er ikke nogen af dagene hvor jeg bare kan sige at det var DEN gang. Den foerste gang var han helt vild efter at proeve og hun stod men jeg maatte dog nusse hende saa hun ikke blev sur lige i det han ramte rigtigt. Anden gang var saadan saa som saa og de sidste 2 troede jeg slet ikke de gad mere og begge gange fangende jeg dem i haven.

• #5   4. mar 2009 og fórresten, jeg havde en tæve på et tidspunkt, der var parret, hun blev ved med at være hævet bagtil, yes tænkte jeg, det plejer folk jo at sige er et sikkert tegn, men nej, hun var ikke med hvalpe, så det er ikke altid et sikkert tegn....

• #6   4. mar 2009 ah det hjaelper lige lidt paa usikkerheden alle sammen, det er godt nok nogle haarde uger at vente naar man ved det er sidste chance og det ikke gik sidste gang.

• #7   4. mar 2009 ah lykke den sidste var ikke lige helt beroligende smiley sidst hvor hun gik tom var hun IKKE haevet, det er jeg 99% sikker paa men det er jo ikke nogen garanti for denne gang desvaerre.

• #8   4. mar 2009 det er altid spændende, kender godt det med at man tænker, nøj hvor er der lang tid til at hvalpene kommer, eller at man bare kan se, at der er noget, men VUPTI, så der de der, og lige så hurtigt er de ude af døren igen.....

• #9   4. mar 2009 ja det virker som en evighed men hvis bare scanningen er positiv skal jeg love at vente taalmodigt til midten af april ;D

• #10   4. mar 2009 jeg plejer dog aldrig at scanne, fordi jeg kan se om de er drægtige inden man kan scanne, og dertil kommer at man kan være uheldig at tæven absorbere hvalpene efter scanningen. Man hører jo tit om folk, der har fået scannet tæven drægtig, og så kommer der intet alligevel....

• #11   4. mar 2009 uhh kender alt til den der lange ventetid, går selv og venter på om der er gevinst dog har jeg sidste parring i tirsdags så der er ski lang tid til blodprøven ;o)

• #12   5. mar 2009 min maya er drægtig skal føde den 4 april, hun blev scannet i sidste uge og hun har virkelig store lyserøde patter meget lange osse, og hun har taget på trods hun næsten ikke spiser, man kan tydelig se hun er blevet lidt rund hun plejer at være tynd, hun er bare blevet stille vil helst bare sove og nusse og hænge ved mor, hun plejer at drøne rundt og lege lidt hyper hund på den sjove måde, altid klar til leg, men ikke lige for tiden, dyrlægen sagde det var meget normalt hun er sådan lige nu, har i andres hunde haft det sådan ?

• #13   5. mar 2009 Den bedste medicin er tålmodighed, og så er der ingen tæver der er ens.

Min Bianca viste tegn på drægtighed omkring 30. dagen. Men hendes mave voksede først i den 5. uge sådan rigtig for alvor. Hun er på 50. dagen og den sidste uge har jeg kunnet mærke bobler i maven. I den kommende uge vil jeg nok først kunne mærke at de sparker.

Jeg har valgt ikke at skanne hende, for hun skal bare have ro og passe sin drægtighed.

• #14   5. mar 2009 Tak for alle jeres svar. Dejligt det lykkedes for dig denne gang Gitte, jeg har nu ingen betaenkeligheder ved at scanne hende jeg arbejder paa dyrehospitalet og Tiah er derfor med paa arbejde mange dage saa hun kender stedet og dyrlaegerne, tror ikke det vil stresse hende synderligt smiley

• #16   5. mar 2009 Heheh.. Vores er også i løbetid lige nu. Og har været ovre og besøge hanhund, så glæder mig også til at se om noget tid om det er lykkes.
    For vores vedkommende er det også sidste chance:D

• #17   5. mar 2009 Jeg plejer ikke at scanne. Jeg kan mærke på mine tæve om der er gevinst. Sjovt nok er det den ældste der viser tegn på at der er hvalpe i vente. Da hun selv skulle have hvalpe blev hun meget morsyg og kælen. Og nu da det er Windy der skal have hvalpe, kunne jeg mærke på Pei Pei at den var god nok. Hun har overladt førertæve pladsen til Windy uden brok, men det skifter tilbage den dag den sidste hvalp er flyttet.

Nu er jeg ikke spor i tvivl - lyserøde patter og TYK mave. Vi venter hvalpe den 24. marts.

• #18   5. mar 2009 Kennel Cantiah's: Jeg er nok bare ekstra forsigtig, fordi Bianca mistede sit kuld hvalpe sidste år. I går var vi til dyrlæge for at vaccinere hende, og han er slet ikke i tvivl om at der er hvalpe på vej.

Anette - Byens.... så kan vi næsten opleve at vores piger får hvalpe nogenlunde samtidig. Jeg tæller fra dagen efter 2. parring som var den 14. januar, men det kan jo snyde lidt. Har informeret min team lead om at jeg arbejder hjemme i uge 12 og indtil hun har født og de er kommet godt i gang med livet.

• #19   5. mar 2009 Anette.: det tror jeg heller ikke jeg bliver ved med men naar det er ens foerste kuld kan man ikke lige maerke paa taeven om den er ok synes jeg for man har jo ikke noget at holde det imod og sammenligne.
    Jeg synes da der er tegn, men om det er rigtige tegn, falsk draegtighed eller jeg bare er ved at drive migselv til vanvid kan jeg ikke rigtig sige.

• #21   9. mar 2009 Ja jeger lige kommet hjem fra dyrlægen efter et røntgenbillede. Min tæve er TOM :-(( Skulle føde på fredag og har faktsisk haft alle tegn. Har dog ikke kunne mærke liv - eller måske og hun har ikke slimet. Ellers alt som hun plejer. Har aldrig snydt før. Kan I forestille jer hvor skuffet man bliver??
    Vræl hvor er det trist og hun løber med 11 mdr imellem så det er ikke lige sådan... Hun bliver 6 næste ang og hun forpassede sin chance nu. Hun skal ikke have flere. Men drøn drøn ærgerligt når man har ventet over et år og for en gangs skyld har interesserede hvalpekøbere.

Ja hun var god, rigtig god. vil fra nu af scanne ved 35. dagen jeg gider det ikke mere...

En meget trist
    LOuise

• #22   9. mar 2009 Louise C, jeg forstår så godt hvor ked af det du er. Det er frustrerende når det er så tæt på. Jeg var igennem hele smøren sidste år, hvor hun var drætig og af en eller anden ukendt grund afstødte fostrene.

I år er hun nu gået ind i 8. uge, og jeg har mærket liv. Men jeg er som sagt ikke sikker før hun har født hvalpene.

• #23   9. mar 2009 Louise C: Ja, det er rigtig trist...føler virkelig med dig, det er bare ØV.

• #24   9. mar 2009 Tak hvor er I søde.

Ja hvor trist det end er, kan vi jo ikke stille noget op. Første gang vi ikke tager progesteron og jeg tror at hun er parret for tidligt. Nå men jeg håber hendes datter løber indefor et par måneder, måske allerede i slutningen af marts og så må hun jo få sit første kuld. Vi har en hvalpekøber som venter på deres tæve, hvalpene bliver egistreret i vores kennelnavn og vi er førstevælgere på en tævehvalp. meeen oplevelsen af at assistere til fødslen og vise min ældste på 4 hvordan de kommer ud - har spurgt hvordan de kommer ind - ja det må vente.
    Ved godt mange har prøvet det men når det er første gang - øv.
    Jeg kan kun glæde mig over at for første gang i historien var det en Sealyham Terrier der vandst BIS på Crufts i år. Juhuu. Håber virkelig det giver pr til vores skønen og oversete race.

Endnu engang tak piger

Louise
    Sojus Sealyhams
    www.sealyhamterrier.dk

• #25   9. mar 2009 louise c... var hun osse blevet tyk? og så var hun tom eller?? håber det ok jeg spørger , så synd for jer, blir helt nervøs for min nu.

• #26   10. mar 2009 Hej Gitte

Ja ja hun var vokset men ikke kæmpe. Livmoderen vokser jo også da hundens hormoner viser den er drægtig. Talte med en opdrætter i går som havde prøvet det 2 gange på sin tæve..
    Jeg havde heller ikke forventet at hun blev så stor da hun havde 2 hvalpe sidst.
    Hvis din tæve er blevet scannet og i givet fald hvornår i drægtigheden, skal du nok ikke bekymre dig for meget. Vores tilde blev ikke hurtigt tyk. det var først ved 6-7 uge hun for alvor begyndte at voks. Men hun har både haft morgenkvalme, hikke osv. Imponerende!
    Den tæve vi har solgt har 2½ uge til fødsel og hun ser ret drægtig ud. Mere end sin mor kom til.
    Jeg ville ikke bekymre nogle med mit indlæg, var bare så frustreret.

Ta du det helt roligt og glæd dig!

Louise

• #27   10. mar 2009 tak louise... ja hun blev scannet på ca 28 dagen og dyrlægen kunne tydelig se fostre og hendes patter er så kæmpe nu og meget lyserøde og har kvalme osv så glæder mig så meget .

• #28   11. mar 2009 Hej Gitte
    Du skal ikke evære bekymret når der er skannet med sucess. Tilde havde også kvalme og kastede op et par gange. Kroppen danner graviditetshormon og hunden tror den er drægtig. Men vi havde ikke scannet - det gør jeg fra nu af smiley

Louise som håber at Ritha (jå undskyld det var mandens idé med det navn) snart løber, så vi kan prøve der.

• #29   11. mar 2009 har talt med dyrlægen idag og hun er med hvalpe ingen tvivl om det så nu jeg rolig og glæder mig så meget, det nemlig den eneste chance vi har for maya er falsk drægtig hver gang hun er i løb og blir deprimeret og har det rigtig dårligt, og jeg ville så gerne prøve at have et kuld hvalpe og talte med min dyrlæge om det han sagde at så var det nu og så skal hun sterieleres bagefter, må hellere sige det som det er ellers får jeg bare ballade her på hg for maya blir 2 år den 6 april altså 2 dage efter hun skal føde, lad være at dømme mig det har jeg ikke brug for, maya er sund og rask undersøgt for alt og er færdigudviklet ,og tak louise , håber og ønsker for dig at i får hvalpe næste gang, opretter du ikke din hund louise vil gerne se den?

• #30   12. mar 2009 Stort tillykke Gitte.

Har godt set debatten og jeg vil være den sidste til at dømme dig! Vores tæve, om nu gik tom, blev parret første gang som 18 mdr. Det blev gjort fordi hun kun løber hver 11. måned og hvis hun gik tom ville hun pludselig være oppe i alderen. Det samme gør 2 af hendes døtre. Tilde er nu 5½ og har givet 3 kuld med 10 hvalpe. Nu er det slut og døtrene må tage over. I øvrigt er min erfaring at jo ældre tæverne er første gang de parres jo sværere kan det være at få dem drægtige.
    Jeg ønsker dig held og lykke og nyd hvert et øjeblik!

Bedste tanker
    Louise

Kommentér på:
Tegn på drægtighed?

Annonce