{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

Blandinger {{forumTopicSubject}}

Åh gud...

Det er meget sjælent jeg opretter tråde herinde...

Jeg læser gerne lidt med hverdag og kommentere hvis jeg selv synes jeg har noget fornuftigt at sige...

Alt det grimme plejer jeg let og elegant at hoppe over...

MEN nu må jeg alligevel ud med noget brok

Jeg bliver simpelthen så ked af det, når jeg ser folk som avler med hovedet unden armen!!!!!!!!!!

Jeg har som sådan ikke noget imod blandinger... men der er rigtig mange mennesker som ligger KÆMPE arbejde i at lave sunde racetypiske hunde... som så bare bliver skam brugt og ødelagt til højre og venstre..

Det er 1 ting...

Den anden er... HVORFOR blande racer som selv JEG - (som ikke har en kæft forstand på avl) ved er en meget dårlig blanding!

Ja... faldt over "min" race... og nok derfor jeg har det sådan... men øv hvor blir jeg ked af det...

Tænk jer nu lidt om derude.........


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blandinger
  • #1   26. jan 2009 Så sandt, så sandt....

    Og hvor er det synd for de racer der "misbruges" så meget i "avlens" navn...((0:


  • #2   26. jan 2009 Enig............Og det er en ret grum blanding.

  • #3   26. jan 2009 Fuldstændig enig med dig. Er især vred over, at folk ikke tager hensyn til deres hunde, hvalpene, køberne ( for gider man lige at få undersøgt for arvlige sygdomme ? ), eller de blandinger, de laver.

  • #4   26. jan 2009 Og det bliver da også værre og værre..... Den nye "dille" er åbenbart at blande 2 eller 4 "muskelhunde"racer.... spændende for de kommende ejere, hvilekn type hund de ender med....//=:

  • #5   26. jan 2009 Tibetansk :

    Jeps...........Og denne blanding indeholder bl. a. Marias race.......


  • #6   26. jan 2009 I know...

  • #7   26. jan 2009 Ja... tænker bare.. stakkels de mennesker som står med en teenager hund af den kaliber... håber det er nogle mennesker som ved hvad de går ind til...

  • #8   26. jan 2009 Jeg tror at det i mange tilfælde handler om at folk nøjes med "den er sød" og "den er pæn" som kriterie for avl. Når hundene ligner hinanden behøver man ikke tænke på at deres ophav er forskelligt.
    Jeg tvivler på at nogen i deres vildeste fantasi ville sætte en skotsk hyrdehund sammen med en AST (jeg har dog set et enkelt tilfælde af collie/ast, men betragter det som undtagelsen), men af en eller anden grund er det OK med Fila/AST selvom de har direkte modstridende holdninger til fremmede mennesker.


  • #9   26. jan 2009 ... Hvilket blot er endnu en grund til at fjerne det stupide "muskelhund" mærkat.. hundene kan jo ikke sammenlignes på andet end udseende...

  • #10   26. jan 2009 Problemet er at der er blevet penge i at lave blandinger, fatter ikke at folk giver 2,3,4000kr for en blanding når men kan få ren racede med bog fra 5000. i min verden kan en blanding ikke koste over 500kr, da blandinger i de fleste tilfælde hverken er chippede eller vac. men ved ikke om det bare er mig..

  • #12   26. jan 2009 Jeg tror at i muskelhunderegi, tænker mange af de knap så seriøse på størrelsen.

    Hund + hund + hund + hund = rigtig stor muskelbasse!

    Då en annonce for en amstaff hvor det konstant blev nævnt at faderen var Europas største amstaff og vejede 45 kg. Det eneste jeg tænkte var at den hund da var langt væk fra standarderne! Og med garanti ikke ren, og helt sikkert ikke noget at avle på!..

    Folk blander som ind i helvede, for at få store, stærke hunde..


  • #13   26. jan 2009 Jeg synes også at det er supersynd når folk blander CC, jeg har svært ved at forstå at folk har lyst til at blande hunde af den kaliber og når det er jo en race der ikke er så udbredt igen, så der skal ikke meget til før den (også) bliver ødelagt.

  • #14   26. jan 2009 Anja.. ja og hvor er det dog sørgeligt for de mennesker som ligger et kæmpe arbejde med sved og tåre i det.... Jeg forstår slet ikke hvordan folk ikke tænker over det...

    Og er virkelig bekymret for de mennesker som køber disse søde hvalpe... de har jo ingen jordisk chance for at vide hvad de indeholder psykisk når man blander så forskellige typer hunde...



  • #15   26. jan 2009 Anne Julie..

    Ja det gjorde også lidt ondt på mig at se det... nok også derfor min reaktion.. smiley


  • #16   27. jan 2009 Problemet er jo at der er købere til sådan hunde! Unge mennesker som vil have en "sej hund" Jeg er ikke fan af sådan racer, men det er næsten mest ærgeligt for de kenneler som har disse hunde racer, og bliver stemplet som muskelhunde ejere.. For de racerene muskelhunde kan være så skønne familiehunde.. Det er unge mennesker som ikke har en kæft forstand på hviken type hund de får, også er det at de grimme overskrifter kommer i aviserne og ødelægger racernes ry!!

  • #17   27. jan 2009 Jeg faldt lige over en annonce i markedet hvor en udlånte sin hanhund til avl udelukkende fordi den er sød og rolig. Det var godt nok ikke en Cane Corso, men pricippet er det samme og nej hvor bliver jeg forarget og trist når jeg støder på den slags annoncer. Denne hanhund er naturlivis ikke testet for noget som helt s og ejeren har vist heller ikke tænkt dybere og det der med avl.

    Kors hvor ville det rart hvis jeg bare kunne være ligeglad.


Kommentér på:
Blandinger

Annonce