{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.730 visninger | Oprettet:

Test for ægløsning {{forumTopicSubject}}

Jeg skal lørdag igang med at parre og har investeret i et nyt produkt som skal afprøves

(link fjernet)

Er der nogen af jer der har prøvet den endnu ?

Hanhunden bor ikke så langt væk, så jeg vil bruge det som en test om den virker, for hvis den gør er det godt nok billigere end at få taget blodprøver hos dyrlægen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Test for ægløsning
  • #1   22. jan 2009 Det lyder smart - hvis det virker.... du må lige give en melding om det virker ;0)

• #2   22. jan 2009 Jeg glæder mig også til at prøve det, for jeg ville ikke turde stole 100% på den uden en afprøvning, så det er jo helt fint at jeg kan bruge den i denne parring hvor hanhunden er tæt på

Jeg skal nok komme med en tilbagemelding

• #3   22. jan 2009 Det glaeder jeg mig da ogsaa til at hoere om hvordan successen er med.. skulle det vaere mere sikker end de sticks dyrlaegen tager?? De muligheder der er ved dyrlaegen er sticks og blodproevetagning ikke?

Ved du hvad det koster for hver gang der skal tages blodproeve som sendes til Lab?

• #4   22. jan 2009 Jeg har jo foreløbig kun producentens udtalelse for effekten, og stoler jeg ikke på uden afprøvning, så jeg kan give et bedre svar i løbet af en uges tid

Jeg giver ca. 600 kr. pr blodprøve og der kan du jo godt risikere at skulle tage en 2-3 stykker før du rammer det rigtige tidspunkt

Jeg har aldrig prøvet sticks hos dyrlægen, har kun prøvet blodprøve

• #5   22. jan 2009 Ej, lad os endelig få en tilbagemelding. Det lyder spændende!

• #6   23. jan 2009 Birgitte Schøjdt mener ikke noget om den endnu, da hun ikke har afprøvet den eller været i kontakt med folk der har erfaring med den.
    Men også hun vil gerne høre om oplevelser med testen - det var ihvertfald budskabet på det foredrag jeg var på igår.

• #7   23. jan 2009 Jeg har også købt dem til denne løbetid. Jeg tror da det er lige så godt som blodprøver, som da heller ikke altid er sikre.

• #8   23. jan 2009 Gitte tak for linket, det lyder da lovende - glæder mig til at høre, om du bliver glad for brugen af dem :o))

• #10   25. jan 2009 Der var ingen parring igår, og idag har jeg så taget testen inden jeg om 1 time kører ned og prøver igen.

Vejledningen siger at den skal være helt eller delvist sort, og jeg har nu en halvsort stick, dvs. ifølge vejledningen at ægløsningen skulle ligge 1-2 dag frem i tiden.

Det bliver spændene hvad han siger til hende idag

• #11   25. jan 2009 Venter spændt :0)

• #12   26. jan 2009 Hvordan gik det ? venter på om det kan betale sig at bestille nogle, min tæve er nemlig lige ved at komme i løbetid

• #13   26. jan 2009 Der har ikke været parring endnu, tager en test igen her til aften og ser hvad den siger.

Vi har været afsted lørdag, søndag og idag, hanhunden er interesseret men der mangler lige det sidste.

Kryds fingre for mig imorgen, håber det lykkedes.

• #14   26. jan 2009 Vi krydser fingre :0)

• #15   26. jan 2009 Krydser også fingre

• #16   29. jan 2009 Nu må jeg hellere komme med en update ;o)

Jeg har prøvet parring hver dag og det er endnu ikke lykkedes, men idag var der helt klart meget mere interesse, så mit eget bud er at det kommer til at lykkedes imorgen eller lørdag.

Jeg har prøvet sticksene et par gange, og jeg ved ikke om det er mig der er lidt fatsvag eller hvad, men ihvertfald får jeg ikke rigtigt held til at få den langt nok ind til at blive fugtig og dermed komme med et resultat.

Det skal siges at min tæve er sindsygt renlig og vasker sig konstant hvilket måske kan gøre at der ikke er så meget væske at komme efter til sticken.

Umiddelbart kan jeg ikke give min anbefaling til den, men det kan jo være at andre har bedre held med den end mig.

• Dorte N
    Dorte N Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Svar: 7
    #17   2. feb 2009 For mig virkede de sticks perfekt. Jeg har dog heller ikke problemet med at hun er for tør. Snarere tvært i mod smiley
    Jeg stak den ca. 3 cm op og lod den sidde i 15 sekunder. Der gav den udslag med dette samme.
    Har du set de har lagt mere information ud på deres vejlednings side?
    Hvordan gik det med at parre i weekenden?
    Hilsen Dorte

• #18   2. feb 2009 Hele forløbet er nu overstået og jeg kan evaluere.

Testen viste lidt sort søndag, og hun var helt klar til parring fredag og lørdag og var "færdig" søndag.

Hanhunden var en urutineret hanhund og det viste sig at han havde forhudsforsnævring og dermed ikke kunne komme "ud" af hylsteret og jeg valgte at inseminere desværre først lørdag og søndag, så jeg tror chancerne for hvalpe er lille.

Skal jeg bruge dette resultat med sticksene til noget, kan jeg se at det faktsik virkede. Jeg stolede ikke på det, og havde også muligheden for at køre, da der ikke var så langt, men faktisk, ifølge deres vejledning ligger ægløsningen 2-7 dage efter den viser sort, hvilket jo har passet her.

Jeg vil klart prøve dem igen, og vil anbefale dem til alle der har mulighed for at afprøve, jo flere vi får til at prøve og fortælle om det, jo mere sikre bliver vi på om testen rent faktisk virker så godt at vi kan bruge den i vores avlsarbejde.

Så alle der bruger den herfra, fortæl omkring om jeres erfaringer

Og så lige til sidst, kryds fingre for mig og Kiki at der kommer nogle vidunderlige gyldne golden hvalpe om ca. 60 dage ;o)

• Dorte N
    Dorte N Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Svar: 7
    #19   2. feb 2009 Held og lykke, vi må krydse fingre for at der er hvalpe på vej :).
    Hvilke katedere bruger du til inseminering?

• #20   2. feb 2009 Jeg krydser fingre :0) for jer - vores Asta er blevet parret for 3 uger siden - og vi venter spændt på at kunne vurdere om der er hvalpe - det er hendes første gang - så her må der også gerne krydses ;0)

• #21   3. feb 2009 Dorte N - Jeg gjorde det ikke selv, havde en til at gøre det, så jeg må blive dig svar skyldig der.

Dorte G - Jeg krydser fingre for dig også

Kommentér på:
Test for ægløsning

Annonce