891 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 46 Svar

Grand Danois søges!!!! Grand Danois søges!!!!

Hej

Vi mangler en Flot grand danois han til vores flotte tæve. Hun har ingen papirer, så det behøver han heller ikke have, men det gør ikke noget, hvis i kender lidt til hans afstamning.
Hun er sort, så han skal være sort, mantel eller harlekin.
Og så vil det være en fordel, hvis han har hjemme vest for storebælt.

Er der mon nogen, der kender en?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Grand Danois søges!!!!
  • #1   5. jan 2006 Hej Pia tak for tippet - det vil jeg prøve

Reese - hendes mor var for ung - derfor har hun ingen papirer.

Jeg ved udemærket godt, hvordan det er at avle grand danois - mine forældre har avlet dem i årevis men har ikke lige pt en sort/harlekin hanhund, der ikke er i familie med vores.

Årsagen til at papirerne ikke er vigtige er udelukkende, at hun ikke har papirer - af selv samme grund vil vi gerne, at man kender afstamningen på hanhunden - men vi ved også at der findes rigtig mange smuttere som vores, der er fra kuld, der blev skabt ved uheld før avlsgodkendelsen var i hus....egentlig synes jeg det er mærkeligt at hunde ikke kan kåres ligesom heste - ved hjælp af dna er det jo let at bevise hvem forældrene er - og papiret alene gør ikke en god hund.

Så det har intet med discounthvalpe at gøre...........men tak for omsorgen.

• #2   5. jan 2006 Anede faktisk ikke man kuunne få disp - hun og hendes to søstre er de tre eneste smuttere mine forældre har haft - og de er alle tre fordelt i vores egen familie:-)

Hun er såmænd racetypisk nok, så det kunne da være man skulle prøve ....

Michael P - jeg ved ikke om der er nogen grundt til at lave hvalpe uden papirer, men hvis man har tjek på hvad man foretager sig, har jeg svært ved at se argumenterne imod det - der er mange mennesker i dk der gerne vil have en sund og rask GD som aldrig får brug for papirerne...........

Min far har fx engang solgt en tysk champion til en dame som aldrig havde den med til en eneste udstilling.......hun kunne lige så godt have købt en uden papirer....

• #3   5. jan 2006 Jo,da - jeg skal bare lige have taget nogle digitale pics først....:-)

• #4   6. jan 2006 Jeg synes at alle dem der laver hvalpe uden papier, burde tage en pris for dem som hedder mindst 6000 kr. gælder også gadekryds, så kan I f... se hvor mange hunde I får solgt... Der ville på den måde blive sat væsentlig færrer hunde i verden, som ikke har baggrunde i orden! Jeg bliver så tosset når folk siger: "Jamen jeg skal ikke bruge papierne til noget", og "jamen jeg synes hun skal have lov til at prøve det"... Helt ærligt... jeg vil da skide mine papier væk hvis det var, men jeg tænker på mine hundes sundhed og hvad de kan bringe videre - det bruger jeg dem til.. man ser på dem 1 gang, og det er rigeligt, så kan du smide dem ud, hvis de ikke skal bruges! At gå på udstilling, det er bare en frynsegode vi har, intet andet! At din tæve, bare skal prøve det, fordi hun er sød, god ved børn osv. osv. sikke noget pjat - alle (stort set) kan lære at være gode sofahunde, og en tæve ved ikke bedre! Som Michael og Reese skriver, så overlad avl til dem der er reg. og seriøse.....
    Lige et surt opstød fra mig ;0)
    Heidi

• #5   6. jan 2006 Se lige bort fra alle stavefejl, men tasterne flytter sig, det er skide irriterende... :0)
    Heidi

• #6   7. jan 2006 Ja - baaaaare mig :0)
    Sjovt at lige meget hvilket som helst hundeforum hvor denne slags kommer op, så er der meget sjældent nogen som tør at agumentere for hvorfor disse "bastarder" skal bringes til verden. Hvis alle tog en ordenlig pris, ville færrer hvalpe blive lavet, mindre hundehandlerri, færrer hjemløse, mindre sygdom osv. osv. Jeg kunne blive ved! Tænk på alle de hvalpe der bare bliver kylet i en grøftekant, eller de hunde som kommer til at lide af svær HD eller andet... Tænk på de stakkels hunde som folk bare efterlader mærkelige steder! Ej altså, så tænk jer dog om.. Det er levende væsner! Så stop dog med at være så pokkers nærrige og grådige... Så Majbritt, få hende steraliseret og køb dig en "ordenlig" hund! Mon du overhovedet læser med???

Heidi

• #7   11. jan 2006 Jeg synes også lige du giver den en tand for meget! Ja der er opdrættere, der ikke lige helt følger reglerne, og de også i DKK (se selv vi DKK'er kan godt selv sige det). En stambog gør ikke din hund sygdomsfri og fjerner heller ikke fub og bedrag, men hvis du ofre det det koster med en hund med stambog og sætter dig ind i linjerne, så har du gjort hvad du kunne.... Mere er der ikke at gøre ved det! Men man køber jo heller ikke bare hunde hvor som helst, uden at sætte sig ind i racen, arvelige sygdomme indenfor racen, hvordan kenlen er, kenlens ry.. og ja, jeg kunne blive ved! Ofte hvis der er noget med den pågældne kennel, kan jeg love dig for at andre opdrættere/ejere af samme race ved besked, og kan advare dig! Men ikke alle folk vil lytte, ikke alle vil tage ved lære, ikke alle gider ofre den tid det tager at finde den rigtige hund på den rigtige kennel!

Jeg synes ikke du kan tillade dig at skrive at vi skal skamme os - for rigtig mange opdrættere gør et rigtig stort og godt stykke arbejde, og det skal de f... ha' ros for!

Heidi

• #8   11. jan 2006 Hej

Skal lige tilføje at der også indenfor min race er opdaget Addison.... Det er noget djævelskab... Men er der bare langt ude i linjerne mistanke om dette, bliver der taget prøver fra ALLE hunde der af den linje og sendt til USA, for der må IKKE avles på linjer hvor dette har floreret! En god ven af os, har en BC der har Addison..

Heidi

• #9   11. jan 2006 :0) Selvtak!

Jeg forstår godt hans sure opstød, det er en barsk omgang de har været i gennem! Men det eneste rigtige de kan gøre nu, er at melde ud til ALLE at sygdommene findes i de linjer, at sørge for at der på ingen må nogensinde bliver avlet på de hvalpe de har solgt! Undersøge og finde ud af hvilken linje der er bærer af de sygdomme! Jeg kan se der er DKK hunde indbalndet i Friggs stamtavle, men så vidt jeg kan se og er orinteret så er det ikke der det kommer fra... Men har DHL regler om Addison osv.????
    Heidi

• #10   11. jan 2006 Nu det ikke klubber denne debat handler om - det handler om at være serøs hundekøber! Bare ærgeligt at det skal foregå på den måde....
    Heidi :0)

• #11   15. jan 2006 Hej, og godt nytår til alle...
    Jer er lige nødt til at blande mig lidt her, det er muligt at købe en hund uden papir hos en opdretter- nemlig ved bagdøren! der er nemlig regler for hvor mange hvalpe man må få i et kuld, og MANGE opdrætter (pengemaskiner) vil jo ikke aflive en sund og rask hvalp, så hellere sælge den uden papir-
    Man skulle nok også lige kigge på forholdene i hjemmet eller i kendlen når man køber hund hvem vil ikke hellere have en hund fra stueopdret end en der har gået i en stald... Jeg spørgere bare, der er faktisk mange privat folk der sælger hvalpe der næsten er renlige og kan gå i snor når folk henter deres hvalp- det er et STORT arbejde, men det viser da at hunden har fået omsorg og kærlighed- det er vel heller ikke for sjovt at dyrlægen skriver en sundheds attest på hvalpene?????
    Det er ikke ment som et surt opstød, bare min mening, og vi lever jo i et land med ytringsfrihed.
    Marlene

• #12   15. jan 2006 Hej, det er ikke myntet på nogen bestemt, bare at man ikke kun skal ser livet med DKK briller på - og at et hund uden papir er lige så god som en med papir...
    Der er også folk der ikke sælger deres hvalpe til hvem som helst- vi sagde da nej til 4 familier da vi solgte hvalpe sidste år, vi følger også stadig vores hvalpe.
    hvis det er noget specielt du gerne vil have uddybet så skriv igen.
    Marlene

• #13   15. jan 2006 Har bla. fået tilbudt to hunde i Jylland hos nogle af de "fine" opdrettere, ikke et ondt ord om opdretterene, for deres hunde er lige så søde som andres-mit indlæg er blot mit syn på sagen-
    AT EN HUND UDEN PAPIR ER LIGE SÅ GOD SOM EN HUND MED PAPIR.

• #14   15. jan 2006 Jeg kan jo stille dig spørgsmålet: hvad skal man med stambog hvis det er en familiehund man skal købe ?
    Og jeg er nok nødt til at skuffe dig hvis du tror DKK er bedre end andre...........

• #15   15. jan 2006 Løftet er jeg ikke i tvivl om- jeg går også vidrere med det- skal bare den rigtige vej smiley
    Jeg forstår godt det du skriver omkring stambog, men en hund uden papir er også en hund i mine øjne....

• #16   15. jan 2006 Marlene>>> Selvfølelig vil jeg give dig ret i at en hund uden stambog er dejlig og hunden er også ligeglad med bogen...... Men problemet er jo når vi mennesker blander os i deres parringere..... Den eneste måde vi kan forbedre os på er at bruge stambogen og samarbejdet mellem opdrættere... Og der er jo idioter overalt der tænker mere på penge!!! lige mht. avlsrestriktionerne om at gdér kun må beholde et bestemt antal.... Men det er noget der er bestemt i specialklubben/DKK og det er der det skal tages op....
    Men bogen er et af de vigtigste redskaber.....For at forbedre racen, forebygge sygdom osv.....

• #17   15. jan 2006 Hun er ikke fejlfarvet ! hun er smuk på sin måde- hun er hund som andre hunde......... hun er også sun og rask.

• #18   15. jan 2006 Ja da, vender tlbage om en time.... børn og mad-
    Ved god hun er fejlfarvet i jeres øjne, men i mine er hun smuk på sin måde.
    Og til dig Reese, så vender jeg tilbage.

• #19   15. jan 2006 Så er jeg tilbage igen.
    Det er ikke for at skyde på kendlerne at jeg skrev MIN mening, er da ked af hvis nogen føler sig stødt eller trådt på det var sandelig ikke meningen…
    At jeg skider på jeres arbejde, er da pæne ord ;- (lidt mere stuerent tak) syntes faktisk mange gør et flot stykke arbejde, men der er desværre også brødne kar i jeres rækker.
    Om jeg får min hund fra en opdrætter eller privat er jo op til mig når jeg nu ikke skal bruge den til udstilling-
    Mht. sygdom er det noget som ikke engang dyrlægerne kan blive enige om så det vil jeg lade stå i det uvisse…………..
    Hun er fra feb03 Og fik hvalpe i april05- nu vil du måske nok sige at hun var for ung, men det er i samråd med dyrlæge (da det var et uheld)
    Jeg har da en del erfaring med DKK, men kan desværre ikke komme nærmere ind på den konkrete sag. Men der skal nok komme en opfølgning på det en af dagene, er nødt til at have mit ”bagland” på plads mht. ikke at starte en krig her på siden- den er jo ment til hygge forum, og ikke et sted man sviner folk til for deres meninger og holdninger.

• #20   15. jan 2006 Tør jeg næsten svarre på det efter disse indlæg ? smiley
    Det tror jeg da hun skal, men det vides ikke helt endnu...
    MÅSKE DER ER EN FLOT HAN DER TØR MELDER SIG ??

• #21   15. jan 2006 Fordi jeg synes det er en flot hund ! Den har alle de goder en stor familiehund skal have! og så ligger jeg ikke under for andres meninger- sviner heller ikke andre til, men det forstår du nok ikke helt...
    Indlæget startede bare med min mening og holdning.
    GOD aften til dig/jer
    smiley

• #22   15. jan 2006 Michael: det er nu den hund jeg har, og jeg har ikke tænkt mig at slå mig ned som opdretter..
    At de har fået ny bestyrelse er jo godt for dem-
    ikke mere at sige til det-
    undskyld hvis jeg er lidt kort for hovedet, men det var ikke min mening at lægge mig ud med nogen her inde, som før skrevet var det jo bare MIN mening jeg ville tilkendegive... smiley

• #23   15. jan 2006 "de fine" er dem der er rigtige/registrerede opdrettere, ikke hygge/stue opdrættere- ikke et ondt ord om dem der lever af det..
    Har ingen mening om udstillinger, det er jo forskelligt hvad folk vælger som hobby..
    prisen har intet at sige.

• #24   15. jan 2006 Reese og Michael - Jeg elsker bare at læse jeres indlæg, de er f.... gode :0)

Og til Marlene! Jeg er som Reese meget interesseret i at høre mere uddubende om dine holdninger!

Jeg kan ikke forstå, at alle dem der har så pokkers meget imod DKK, og som Marlener så fint skriver: så kender hun og ved besked om 1 sikkert flere, der har brådne kar... Men helt ærlig, så meld dem dog i stedet for at gøre DKK til bussemænd - de er jo bare mennesker dem der sidder derinde og varetager sagerne.. De ved ikke alt, og kan ikke selv finde ud af alt... Derfor bør man som hundeejer (af alle racer) at gå til klubberne. hvis man synes noget er galt..... Før kan der jo ikke blive gjort noget!

Så jeg synes Marlene at du skal gå til DKK med oplysninger om de kenler du kender til, og ja man kan sagtens gøre det anonymt!

Heidi

• #25   15. jan 2006 Reese:
    Syntes du tager tingene meget personligt, du er ikke den eneste der har hunde. så fald dog ned på jorden.

"de Fine" = registrerede !

Udstillinger: undskyld mig, men der er mange som går på ustilling der burde få sig et liv, men der er også mange der er ok OG DET ER IKKE PERSONLIGT MENT- KENDER DIG JO IKKE. smiley

Det lyder som om dine hunde har det godt, måske et sted man skulle kigge forbi en dag man skulle have en lille ny i familien...

• #26   15. jan 2006 Reese: roligt nu, har et liv ved siden af min pc... smiley

• #27   15. jan 2006 Michael:
    Det er heller ikke dig jeg skyder på....... er da dejligt at i har fået en hund fra et godt hjem, siger jo ikke alle er på den forkerte side,, gav bare min mening!! tror nogle gange det var lettere at sidde i stue sammen end at skrive smiley der er nogle der føler sig ramt.

• #28   15. jan 2006 Heidi: Har intet imod DKK... eller andre klubber.. kom "bare med min mening"

• #29   15. jan 2006 Nedladende, nu synts jeg du bliver personlig. måske bare mig der er træt...
    Og du skriver som om du har den eneste rigtige mening om tingene her i livet MEN giv dog andre plads til at komme med deres mening smiley

• #30   15. jan 2006 Reese:
    jeg tager fejl, jeg er ikke informativ, jeg lyder som om jeg ikke forstår, man kan ikke gå der hjemme og tage stilling, og jeg må være foruden...................... altså hvorfor spilder du dog tid på dette indlæg, når vi ikke taler samme sprog. Ville gerne tage denne dialog med dig en dag ved lejlighed. måske jeg skulle kigge forbi næste gang du skal på udstilling. smiley

• #31   15. jan 2006 Reese: Tydeligt vi ikke taler helt samme sprog. smiley
    tager det ikke personligt, for du kender jo ikke mig.

• #32   16. jan 2006 hej marlene

jeg kan godt følge dig jeg søger også en gd og også uden stamtavle da jeg heller ikke har noget at bruge den til da jeg også kun skal bruge den som familie hund
    jeg søger bare en hvalp
    jeg mener at hunde uden bog er ligeså ægte som hunde med bog

• #33   16. jan 2006 Karina - Ihh altså! Hvorfor fatter I det bare ikke??? Ja hun hun er lige ægte uanset om den har 3 ben! Det har noget med seriøsitet, opdrætter, sygdomme osv. osv. osv. at gøre! Jeg bliver sgu så skør af det der! Tror du ikke også vores hunde er Fam. hunde eller? Det handler sgu kun om I er pisse nærige!

Lige et surt opstød fra mig......

Heidi

• #34   16. jan 2006 Heidi>>> pas på blodtrykket *sss* ;O)))

• #35   16. jan 2006 heidi- det vil sige at opdrættere der laver hvalpe uden stambøger ikke er ligså seriøse som dem der laver med el. hvad?

• #36   16. jan 2006 heidi- og nej det handler ikke om at være nærig eller ej
    det handler om at vi ikke gider gå på udstillinger for at få vores hunde bedømt af en dommer grrrr!!!!!

• #37   16. jan 2006 seriøs avl er meget andet end udstilling det er kun en lille del af det...

• #38   16. jan 2006 mette- selvfølgelig er det det men det lyder lidt som om at dem der laver hvalpe uden stambog er meget mere useriøse end dem der laver med

• #39   16. jan 2006 reese- hvordan og hvorfor?

• #40   16. jan 2006 reese- jeg støtter bestemt ikke useriøs avl og det mener jeg heller ikke jeg lavede da jeg havde min tæve bare fordi jeg lavede hvalpe uden bog og ja jeg havde en opdrætter i ryggen under hele foløbet og man køber vel ikke en hund som man ikke undersøger en hel masse om
    før man får den hjem så man ved hvad man går ind til

• #41   16. jan 2006 reese- ja ja det er jo så din mening jeg har min

• #42   17. jan 2006 Det du ikke fatter Karina (og mange andre) er at hunde med stambog også er familie hunde, at gå på udstilling er en ekstra godbid vi som ejer får! Det er langt fra de fleste der gør det! Det er vigtigt at have stambog på din hund, så du kan se hvilke linjer den er af, og at der ikke lige er smasket en tilfældig race ind et eller andet sted! Mine hunde er verdens bedste familie hunde, men ja jeg er ogspå udstillings fanatisk - og nyder det! Det er som andre går til LP, og AG (gør jeg også). Du vil ikke med 100 % garanti sige din hund er ren, når du ikke har beviser på det!

Du skriver også at du gennem hele dit hvalpe forløb havde en opdrætter i ryggen..... Hvorfor??? Måske fordi en godkendt opdrætterved hvad de har med at gøre... Det er sgu ikke bare nok at hunden ligner!

Og nej Karina, der findes ingen serisøse opdrætter der laver uden bog - er man serisøs laver man et seriøst arbejde.... og ikke tilfældigheder!

Heidi

• #43   17. jan 2006 Rigtig godt indlæg Bjarne!

Jeg kan godt se det med negativ stemning.... og vi må forsøge at holde os i ørerne når der bliver diskuteret avl...

Men en anden ting man så også bør er at acceptere de andre klubber... Jeg er træt af at høre at DKK er råden osv. osv. Det samme er I andre sikkert også!

Men helt ærlig hvad kan vi så diskutere herinde??? Der burde jo så være lavet forums til Bastader, DKK, DRU, DHL osv. men det er der jo ikke! Hundefolk er og bliver alligevel de værste :0) Men hvor vi elsker de dyr - og det er vist en ting vi alle kan blive enige om!

Men hvad må vi reagere på???

Heidi

• #44   17. jan 2006 heidi- ja gu elsker vi de hunde man nu engang har
    men det er irriterende at vær gang der bliver startet en god tråd ender den altid i klubberne og stambogs snak og om vi søger hund med el uden stambog kan jo kun blive vores problem

• #45   17. jan 2006 Ja forstår dig godt! Synes bare nogen gange, at I ikke vil lytte - og det er nok det der pisker en stemning op! Vi bliver foragede når folk siger vi er onsvage og at de jo ikke skal på udstilling! Det eneste vi gang på gang vil prøve at slå fast, så er stambog andet end udstilling! Mere er der ikke der fra min side! Jeg stopper fra nu :0) med at kommentere avl og opdræt........ Men helt ærligt, så troede jeg nu nok dette var et dabat forum.....

Heidi

• #46   17. jan 2006 Det beviser bare hvad galleriet er her for, og at vi med stambøger ingen mening må ha' og reagere på tåbeligt avl og galskab. Vi affinde os med vores racer bliver ødelagt osv. osv. Men hvis folk ikke kan tåle at få kritik - så er de for vattede... og det er min mening.

Jeg vil så længe jeg er til, forsvare, reagere og belære folk om avl og opdræt - mig lige meget hvilken klub det er under, så bør hundeavl være kontroleret og nøje undersøgt! Det lidt ekstra det koster for de papier er ret godt givet ud for både opdrætter og købere.... folk der vælger at avle uden er i mine øjne sabotører og nærige/grådige....

Røde felter eller ej - så gider jeg ikke spilde min tid på tåbelige mennesker - og dumme hunde! Det er min tid for kort og kostbar til. Folk VIL ikke misforstå, de er bare påståelige og irriterende :0)

Som Bjarne skriver så ska lvi vise hensyn, men så skal de andre også vise hensyn til os, vores seriøsitet omkring avl, udstillinger, stambog, holdninger osv. Dvs. at de ikke må bringe indlæg der kan henvise til debat herom! Så nej Reese, jeg kunne ikke drømme om, ikke at reagere på de indlæg!

Heidi

Kommentér på:
Grand Danois søges!!!!

Annonce