{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.773 visninger | Oprettet:

Dyre små blandingshvalpe? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg sad og kiggede lidt i "Markedet" og lagde mærke til at mange af de små blandingshunde er utrolig dyre. Du kan f.eks. købe en ægte dog uden tavle for omkring de 3500 - 4500 kr, men en blanding imellem f.eks. en mops eller FB er meget dyrere.
Er det fordi racerne mops, FB og den slags er meget efterspurgte? Eller måske fordi en lille hund ikke for nær så mange hvalpe pr. kuld som en stor?
Min egen blanding Freyja købte jeg for 2700 kr, som nu faktisk også var ret dyrt, men de snød mig også.

Så mit store fantastiske spørgsmål er: Hvorfor skal de små hunde være så dyre? (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyre små blandingshvalpe?
  • #1   23. nov 2008 Det har også undret mig. Synes ikke man kan tage flere tusinde for en blanding for samme pris kan man tit få en renracet med stambog.
    Jeg gav tusind kr for min blanding og det synes jeg er en fair pris. Personligt synes jeg højst man kan tage 2000 kr for en blanding. har set folk der prøvede at få mellem 6-8 tusind for blandingshunde. Det synes jeg er helt vildt dyrt!


  • #2   23. nov 2008 Folk tager jo for deres hvalpe hvad de kan få ud af købere........

    Det er et spørgsmål om hvad folk er villige til at betale


  • #3   23. nov 2008 en blanding skal ikke koste mere end 2500, det andet er fulstendig gak...

  • #4   23. nov 2008 Hvor der er købere, er der sælgere:-)). Og de sælgere tager gerne en HØJ pris for modehundene:-)

  • #5   23. nov 2008 Men nogen tager 7.000 kr for en blanding imellem FB og Mops?
    Det forstår jeg virkelig ikke. Kan godt se at det er en sød hund, men helt ærligt.

    Når jeg en dag vil have et kuld på Freyja,( hvis jeg skal det ), vil jeg i hvertfald aldrig sælge dem for over 2.000 kr.


  • #6   23. nov 2008 Ja, så længe der er købere til den pris, så vil opdrætterne også sælge dem til den pris. Man sælger jo heller ikke sin bil for 10000 kr, hvis man ved, at man kan få 15000 kr for den.

  • #7   23. nov 2008 Nej, det har du ret i.
    Det er virkelig dumt efter min mening.

    Det kunne være jeg skulle smide en FB på Freyja om nogle år, og sælge hvalpene til 7.000? *G*

    Nej, hun skal have en eller anden sød langhåret vovse (;


  • #8   23. nov 2008 lise.. hvorfor overhoved overveje at lave hvalpe på hende når hun er blanding.....

  • #9   23. nov 2008 Lise: ja, det er utroligt, at nogle mennesker giver det samme for en blandings hvalp, når man kan få en renracet til samme penge, også med papirer, men så af andre racer måske. Men alligevel....

  • #10   23. nov 2008 Pernille
    Af samme grund til hvorfor man laver hvalpe på hvilkensomhelst anden hund. Jeg kunne utrolig godt tænke mig at opleve et Freyja fik sig et kuld hvalpe. Jeg har ikke råd til at bruge 10.000 kr på en hund med tavle som jeg så kan avle på. Jeg kan godt se meningen i at avle på en tavle hund, men da jeg ikke har resourcer nok til det, må det jo blive plan B. (:


  • #11   23. nov 2008 lise: hvordan vil du så få råd til evt kejsersnit? hvis din hund skal have det i en weekend, så er de 10.000 kr forlængst væk

  • #12   23. nov 2008 Platugler
    Jeg forstår ikke hvad du mener.
    Bare fordi hun er blandingshund, kan hun ikke føde selv eller hvad?

    Det var nu ikke meningen det her skulle blive en debat om, om det er en god idé at avle på en blandingshund.


  • #13   23. nov 2008 Prisen afhænger af efterspørgsel!!!!

    Og ja undskyld jeg siger det, men at give 3-4000 kr. for en blanding af 2 populære racer, end at give 15.000 for en populær race med tavle.

    Jeg undrer mig generelt, for når man ser på priser både hvad angår blandingshvalpe og rene racer med tavler så syntes jeg godt nok priserne har fået et godt hop op ad stigen.

    Ved godt at jeg nok får skæld ud nu, men jeg kender nogle som avler med tavle og der er prisen ikke efter udgifter osv. men ud fra hvad andre tager, og så er det jo ligepludselig ikke et spørgsmål om at få dækket de udgifter der er i forbindelse med avlen, men i mine øjne et spørgsmål om at tage hvad andre tar.

    En af mine gamle veninder avlede på et tidspunkt cocker spaniels og schæfere med tavle, og hun fortalte at hun var blevet meget upopulær fordi hun solgt sine hvalpe til en lavere pris end andre avlere. Hun fik på hatpulen fordi hun hellere ville sælge sine hvalpe til en pris som stod i mål med hendes udgifter. Hun stoppede sin avl pga. div. modarbejdelse fra andre avlere med samme raceopdræt som hendes.

    Efter at have fået sådan en historie fortalt sætter jeg spørgsmålstegn ved priserne på hvalpe generelt!!!

    Nu bliver jeg nok upopulær, men hvad betaler man for??????? Jeg kigger på pris og hvad der følger med så som chip, vacination, dyrlægekontrol osv.



  • #14   23. nov 2008 lise: selvfølgelig ikke - det har jo intet at gøre med at hun er en blanding at hun kan risikere et kejsersnit. Når en tæve skal have hvalpe, så er det jo altid en vis risiko for at det ender med et kejsersnit og så var det jeg sprugte om du så har penge til det, når du ikke havde 10.000 kr til en hund med tavle? et kejsersnit en søndag, løber nemt op i 10.000 og det skal man jo huske inden man parre.
    Jeg har overhovedet ikke udtalt mig om du skulle avle på hende eller ej - det var udelukkende for at høre om du har gennemtænkt den økonomiske side af sagen


  • #15   23. nov 2008 Hej

    Det er vist lidt i bund og grund vores egen skyld, at priserne idag er så stigende...
    Vi må jo indrømme, at vores "velfærd" også betyder, at penge ikke er noget problem længere..
    Hvis vi skal ha hundens pris lidt ned, må vi jo selv sætte en bremseklods i, ellers sker der jo ikke noget..

    Har selv siddet og undret mig over en blanding af Mops og Fb koster 5000 kr.. Ku jeg aldrig drømme om at gi, medmindre hunden var raceren..
    Så det er jo op til os selv, hvor vi vil gå med til det...

    Det var så mit synspunkt..

    KnuZz Mette


  • #16   23. nov 2008 Platugler
    Men så er der jo igen - Hvad nu hvis hun ikke skal have kejsersnit. Så har jeg sparet 10.000 kr. Hvis det en dag skulle blive nødvendigt for mig at skulle have hende til dyrlægen omkring et kejsersnit, så er det jo noget jeg vil betale, selvfølgelig. Men hvad så hvis jeg køber en tavlehund til 10.000 som så skal have kejsersnit? Det bliver 20.000 kr ialt for hunden.
    Så når man er ung som mig, foretrækker jeg at spare de penge smiley



  • #17   24. nov 2008 Vi havde et hovsa kuld sidste år der var en bla mellem cavalier og havaneser.. Vi valgte at tage 3500kr for hvalpene de var så vaccineret, chippet og havde fået ormekur 3 gange og udover det medfulgte der hvalpepakke fra RC, en cd med billeder, lidt legetøj og selvfølgelig købskontrakt.. Jeg synes det var en fair pris for en hvalp. Vi gik da bestemt ikke ud med overskud men det var heller ikke meningen...

  • #18   24. nov 2008 Nadja : Syntes også det er en fair pris for en af jeres hvalpe. Og ud fra hvad hvalpekøber fik med i prisen, så syntes jeg også at man kan se at i har gjort noget for hvalp og fremtidige hvalpeejere. Og det er sådanne ting jeg ser på i en annonce. Det at i har lavet en cd med billeder, købskontrakt og sørget for f.eks legetøj, gør at jeg får en følelse af at i vil give hvalp og familie de bedste betingelser for en god start. Og.....det vil jeg hellere betale for end en tavle.

    I mie øjne er en stamtavle ikke ensbetydende med en god hvalp og en god start på det samliv man skal have med hvalpen. Hvis det var det, så ville der ikke være så mange udskældte kenneler som sælger hvalpe med tavle.


  • #19   24. nov 2008 Tja priserne er vanvittige på blandinger, og ja især de små blandinger, men synes nu os at priserne når skyerne på "brugte" hunde, både uden og med tavle.
    Synes det bør vigtigere at give sit elskede dyr et rigtig godt hjem end at tjene/holde pengene hjemme.... Men det er nok bare mig....

    Vil da meget hellere at folk bruger pengene på ordentligt foder og dyrlægeregninger end give mig 2-3-4-6000 for min hund.....


  • #22   24. nov 2008 Monique kostede mig ikke noget, Anna et symbolsk beløb...

    De trængte til et ordenligt hjem, det fik de, og de lider ingen nød.

    Indkøbspris har intet med livskvalitet eller seriøsitet at gøre.

    Jeg kender flere der gerne giver MANGE tusinde kroner for en bastard (som mine egne) men som bare vil have hund, fordi det skal man da have... smiley De hunde ville have det bedre hos nogen der rent faktisk gad dem, og ikke bare vil bryste sig af at have en populær blanding, der iøvrigt ikke er til at være i nærheden af.

    Tænk hvis der ikke var status i at have hund af bestemte racer, tænk hvis der kun var ansvarlige opdrættere, tænk hvis himlen faldt ned...

    Det burde ikke være racen eller blandingen der afgjorde prisen, men det arbejde der rent faktisk var lagt i kuldet.

    men vil folk give 5000 + for en bastard... så bliver de naturligvis også solgt til den pris.

    Forbrugerne står med magten når det kommer til stykket.


  • #24   24. nov 2008 Det kommer jo helt an på hvordan man sælger sin hund - jeg solgte min den ene da jeg skulle flytte.
    Prisen var benzinpengene, da jeg selv ville levere hende, og jeg ville se hvor hun skulle bo. Og havde jeg ikke en god fornemmelse for ny ejer og hund, så kunne jeg køre igen MED min hund.
    Jeg er taknemmelig for at der var en der ville give min hund et rigtig godt hjem, og jeg vil hellere ha at hun bruger pengene på hunden end at betale mig.
    Så ja, hvis du ikke er kritisk med din købere og sætter prisen billigt, ja, så risikerer man impulskøb, men hvis stiller de krav som jeg gjorde - og har iøvrigt stadig kontakt med den nye ejer, så er det ikke et impulskøb.


  • #25   24. nov 2008 Jeg syns ikke det hænger sammen med at man er mere seriøs hvis man vil give 10.000 for en hund.

    Hvor mange konfirmander har ikke brugt sine penge på en chi for at videresælge den efter 6 mdr for en hund er jo rent faktisk et levende væsen med behov der skal opfyldes for at blive en fornuftig hund og eksemplerne er mange, ikke kun teenagere.

    Det burde ikke være alle og enhver forundt at trække et kuld (eller 4) på sin tæve, uanset dennes sundhedsstatus fysisk og mentalt.

    Der er så meget der er galt med lovgivningen i mine øjne, for ikke at nævne folks moral og etik... eller mangel på samme!

    men som sagt før... forbrugerne står med magten.

    Tænk hvis man ikke måtte tage mere end 2000 for sine uægte hvalpe... og for de 2000 skulle man også sørge for 3* ormekure, 1. vaccination og registrering i DHR.

    Så var der nok ikke så mange overskudshunde i landet.

    Tænk hvis man inden man købte hund SKULLE have et kursus i hvad en hund kræver og koster, og at det ligeledes var lovpligtigt at gå til, samt bestå, 3 trænings kurser inden hundes 2. leveår.


Kommentér på:
Dyre små blandingshvalpe?

Annonce