{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
744 visninger | Oprettet:

Avl på Dværgpincher !? {{forumTopicSubject}}

Halløj HG.

Ja har overvejet at min Dp tæve på 2, måske skal være mor til sommer/sensommeren. Hun når at blive de 3 i Juli, men er det for tidligt at få hende parret, skal jeg vente til hun fylder 4 ? Er meget i tvivl med alderen, gider heller ikke at ødelægge min tæve fordi hun blev mor for tidligt!

Og til jeg erfarende avlere, er det ikke bedst at finde sine købere på forhånd, så man ikke ender med at stå med hvalpe man ikke kan komme af med??

Som sagt er total ny inde for emnet så har kun gjort mig nogle overvejelser og tanker. kunne være fedt at høre nogle sande ord fra jer:)

Skriv endelig en PB ..

På forhånd takker

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avl på Dværgpincher !?
  • #1   3. okt 2008 Alderen er fin nok, bare hun er tjekket i hoved og r...

Absolut en rigtig god ting, at ha køberne før avl - fler og fler har svært ved at komme af med hvalpene smiley

• #3   3. okt 2008 Hvorfor vil du have hvalpe på hende?

• #4   4. okt 2008 Jeg ville overveje rigtig grundigt præsist hvorfor tæven skal have hvalpe. Hvalpe er som bekendt ikke en mangelvare og folk har efterhånden også svært ved at komme af med de små selvskabshunde.
    Hun skal også tjekkes for alle de sygdomme racen er disponeret for, men der er stadig sygdomme som springer 1 eller flere gererationer over, så selv om din hun er sund er det ikke sikkert at hendes hvalpe bliver det.

Helt grundliggende mener jeg ikke hunde skal avles på med mindre de kan tilføre noget rigtig godt til racen. Især som markedet ser ud lige nu.

• #5   5. okt 2008 Selvfølgelig skal hun tjekkes med hensyn til de skavankler der ligger til racen, og er det sådan at hun skulle have noget vil jeg selvfølgelig ikke forsætte. Men ideen er jo at jeg vil have købere til mine hvalpe inden de kommer og på den måde ikke stå med det problem at jeg brænder inde med dem og til sidst bare skal AF MED DEM som så mange andre. Grundet jeg godt vil have hvalpe er mest fordi jeg syntes min tæve skal have lov til at prøve det. Der ligge jo stort arbejde i det projekt og penge for den sags skyld. så skam ikke fordi man kommer til at tjene så vildt på det.

Anne Julie F Håber da jeg kan tilføre noget godt til Dp erne, i forhold til så mange andre syntes jeg selv at jeg overvejer situationen rimeligt inden jeg bevæger mig ud i det.

• #6   5. okt 2008 Titti- Se det er lige præcis der mit problem ligger. DU mener bare at din tæve skal prøve det, det er en forkert holdning i mit hoved. Jeg kna forstå det hvis hun ville tilføre et eller andet super godt til racen, men den med at det er fordi <du syns hun skal prøve det, er (i mine øjne( skrup forkert. Som Anne Julie også skriver.

• #7   6. okt 2008 Hunden har intet behov for at få hvalpe. Det er en rent menneskelig ting.

• #8   7. okt 2008 Anna Julie- Lige præcis.

Kommentér på:
Avl på Dværgpincher !?

Annonce