711 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

hvad gør man og hvad gør man og

hvad synes i?
når mennesker med fuld overlæg parre 2 hunde af samme race men med arveligt sygdom i begge linier, velvidende at det højst sansynligt gives vider til hvalpene, når man så prøver at sige det er de bare totalt ligeglade, for deres hunde fejler da ikke noget og det er en arvelig sygdom der ikke er synlig men har en MEGET høj dødligheds %, kan man virkelig bare tillade sig at være så ligeglad bare for at tjene penge eller hvad ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad gør man og
  • #1   13. dec 2005 Desværre findes den slags mennesker ;o( Hvis hundende/hvalpene er/bliver stambogsført, kan man prøve at kontakte den klub, hvor hundene hører under. Ellers er der desværre ikke meget andet man kan gøre

• #3   13. dec 2005 nej og jeg kan ikke forstå hvordan de bare kan være så ....... de giver oven i købet køberne falsk extra garanti på 2 år, måske det ville hjælpe at kontakte deres klub

• #4   13. dec 2005 bliver bare så gal og skuffet over folk, de kan ødelægge en race for mange år ud i fremtiden

• #5   13. dec 2005 Jeg bliver osse vred når jeg hører sådan noget, men det giver mere blod på tanden at kæmpe for de hunde man har og lave noget godt avl

• #6   13. dec 2005 Jeg er så chokeret hver gang jeg høre sådan noget, er jo selv opdrætter, og kunne ikke drømme om at avle på syge hunde, mine hunde er HD testet og øjenlyst før de bliver brugt til avl, ( mine "aktive" avlshunde er hd fri og der udover sygdoms fri), for det 1., vil jeg ikke bare tænke på at sætte hvalpe i verden hvis jeg vidste at en af forældrene bar på en sygdom som er arvelig, for det 2., er det under alt kritik at sælge en syg hund til en person der i god tro, tror at han/hun skal have en trofast og rask følgesvend i 10-15 år og for det 3. vil jeg heller ikke være interesseret i at få mit navn ødelagt, bare fordi jeg vil tjene penge.
    Det er jo heller ikke fordi der er noget særligt at hente rent økonomisk, når man avler hunde som jeg gør (et kuld om året) min store int. er bare at lave nogle sunde, raske og racetypiske hvalpe, jeg går meget op i at sætte de helt rigtige avlshunde sammen, f.eks, min ene tæve er en smule nervøs (ikke noget at tale om, det drejer sig mest om store genstande og hvis der går en fremmede hund bag hende, når hun er i snor) så derfor sætter jeg en meget nervefast han på, osv osv.....

Hilsen Kristine

• #7   13. dec 2005 Det er rart at der er opdrættere der er meget seriøse og vi må håbe at de vinder over alle de dårlige opdrættere og med de omkostninger man har på hundene må det være begrænset
    Og jeg ville da foretrække at vente på en hund hos en opdrættere som Kristin G i flere år fremfor at bare købe

• #8   13. dec 2005 det er frygelig. man skal bare aldrig købe hunde derfra, men skal sprede masse dårlige rygter. for hvis de kan komme af med "dårlige" hvalpe, støtter man dem bare i at avle flere

• #9   13. dec 2005 hørt

• #10   13. dec 2005 Desværre oplever man at hvalpekøbere hller ikke er særlige seriøse. Jeg var ude for nogen, da jeg fortalte dem hvordan et par kenneler her i DK gør et stort arbejde med at HD-fotografere og øjenlyse hundene inden de kommer i avl og at de samme kenneler gør et stort arbejde med at importere nye hunde, så vi undgår indavl, ja så var svaret fra denne kommende hundeejer: "Jamen jeg skal bare have en familiehund" Jeg var glad for at det var i telefon jeg snakkede med ham, for jeg tror sgu jeg havde slået ham ned.
    Vil lige sige at det er ingen krav her i DK at vi øjenlyser og HD-fotografere vores race. Men der er i racens hjemland fundet hunde med D & E hofter og ligeledes har vi begge lande fundet hunde med arveligt cataract (grå stær)

• #11   13. dec 2005 Løkke>> med stamtavle?

• #12   13. dec 2005 Det bliver jeg arrig over. Så foretrækker jeg at man blander to blandinger, som er tjekket!

• #13   13. dec 2005 Dan (?) C: ja det er hvalpe der bliver med stamtavle godt nik ikke i DKK, men det bliver det jo ikke beder eller dårligere af

• #14   13. dec 2005 Løkke>>grotesk.. burde meldes

Kommentér på:
hvad gør man og

Annonce