Fødselsforberedelse Fødselsforberedelse
Ja nu nærmer tiden sig for Emma`s fødsel.
Da jeg aldrig har prøvet det før, vil jeg lige høre om der er nogle gode råd til, hvad man skal have klar til sådan en fødsel.
Jeg har bogen "Hvalpe på vej" af Birgitte Schjøth og der står en liste af ting som ville være gode at have parat til fødslen.
Termometer
engangshandsker
en saks (til hvad ? )
sytråd ?
klude, håndklæder, vægt o.s.v
Nu er det selvfølgelig ikke sikkert, at der bliver brug for mig andet end til at være der, men vil gerne være klar med de ting som man kan ricikere at få brug for.
Nogle gode råd ?
sep 2005
Følger: 33 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 2.227
Mit bedste råd er: Bare vær der for din hund.
Har du "advaret" din dyrlæge om at du har hvalpe på vej ? Og har du evt. en erfaren fødselshjælper i baghånden, du kan ringe til?
God fornøjelsen med fødslen det er simpelthen en stor oplevelse, glæder mig til at høre om den ;o)
feb 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 1.600
sep 2005
Følger: 33 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 2.227
Det eneste jeg har haft brug for er håndklæder og vægt. Jeg har heldigvis ikke haft brug for alt det andet ;o)
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.303
Ja min dyrlæge er informeret og han bliver helt sikkert ringet til hvis jeg skønner, at det ikke helt går som det skal. Jeg skal ikke til at spille helt *SS*
Jeg har ikke rigtig en erfaren i baghånden, men bruger bare min dyrlæge, hvis det bliver nødnendigt...og så har PKA pia været så sød at tilbyde sin hjælp hvis jeg får brug for det :0)
Snoren ...hvad er den til ?
nov 2005
aug 2005
Følger: 54 Følgere: 53 Hunde: 3 Emner: 405 Svar: 4.859
Hvis hvalpene kommer hurtigt efter hinanden, kan det knibe med at hun kan nå det, og her kan du rede liv, ved at befri hvalpens hovede for hinden.
Ønsker jer en rigtig god fødsel, og glæder mig til at høre om den.
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.775
Ja du har jo allerede fået mange godt svar.
Og en dagbog som en af de andre skriver er en god ting.
Fødselstidspunkt, køn, vægt og mærk hver enkelt hvalp med en farve - evt med neglelak eller med små silkebånd i hver sin farve som jeg gjorde. Nu er de måske ikke så ens i farven som rottweilere men alligevel. Vej hver enkelt hvalp hver dag den første uge for at se om de tager på - så opdager du hurtigt hvis der er en som skal lægges til lidt oftere.
Men held og lykke med dem - du får travlt
mvh Karin
nov 2005
maj 2005
Følger: 64 Følgere: 62 Hunde: 3 Emner: 222 Svar: 2.599
Hatten af for jer kloge hoveder herinde der vil hjælpe andre i "nød"... :O)
aug 2005
Følger: 54 Følgere: 53 Hunde: 3 Emner: 405 Svar: 4.859
Øvelse gør mester som man siger, he he og jeg har prøvet det tusindvis af gange.
Lige nu er det gedekid jeg hjælper til verden hvert år. Jeg når altid at få sendt bud efter dyrlægen, hvis et kid vender forkert, jeg skal nemlig heller ikke lege Karl Smart på mine dyrs bekosning, men jeg har som regel altid selv fået det vendt og hevet ud inden han når frem, hihi
nov 2005
Det er rigtig dejligt, at man kan komme herind og få svar på nogle ting.
Jeg er sikker på at emma nok skal klare det hele selv, men man kan aldrig være forberedt for meget vel :0)
Jeg syntes hun virker lidt urolig idag, men det er vel fordi livmoderen forbereder sig på fødslen ik ?....på søndag er det 63 dage siden hun blev parret.
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.737
Fødselsforberedelse