{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.085 visninger | Oprettet:

Så er det vist ved at være med lulu .. {{forumTopicSubject}}

Her sidst på eftermiddagen, begyndte hun at rede seng alle vegne og pive og snakke en hel del. Så havde hun pause , har sovet lidt og nu har det taget til igen... Hun graver, reder seng og piver.... det er da normalt ik ??
Så jeg ved i hvert fald godt hvor jeg ska sove i nat. Men det sku jo osse være nu...i dag er det dag 62 efter 2 og sidste parring..... puuuha...det må godt tag hele natten...bare det går godt !! Godt vi er her begge 2...min mand og jeg.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så er det vist ved at være med lulu ..
  • #1   3. sep 2008 ihhh hvor spændende...jow jow det er helt efter bogen den adfærd :o)
    Pøj pøj med det.....håber alt går super......så mon ikke du skal ud og sætte et par kander kaffe over til natten ? :o)

• #2   3. sep 2008 har tænkt på det med kaffen... Men kan det ikke være at hun fortsætter med det her hele natten...uden helt at gå i gang ??? eller
    Hun snakker ( hyler , piver ) godt nok en del - men hun er osse en meget snakkende hund normalt... men gør andre hunde osse det i den her fase ? jeg har jo ondt af hende... det "lille" pus...

• #3   3. sep 2008 Det er som Susie skriver helt efter bogen, så der er nok ingen tvivl om at du for familieforøgelse i løbet af natten. Har du prøvet det før?

• #4   3. sep 2008 Nu har jeg kun en enkelt fødsel at trække på, men Emma begyndte at sitre om formiddagen og så var der ellers bare uro hele aftene og natten med pusten og halsen og skarben og graven og hun fødte kl 7.30 om morgenen....så joooo.......det kan sagtens vare hele natten inden der sker noget :o)

• #5   3. sep 2008 tak....ja det er første gang...har ikke prøvet det her siden jeg var barn og der var der jo andre der havde ansvaret...så jo jeg er noget nervøs for min lille nus... men jeg har heldigvis en meget meget rolig mand ved min side... og jer her på sidelinien...hihi

• #6   3. sep 2008 spændende! glæder os til at hører og se billeder=)

• #7   3. sep 2008 pøj pøj med fødslen.

opblokningen kan vare et døgn. men også få timer, så det er ikke nemt at vide hvornår hun føder.

• #8   3. sep 2008 connie...1 helt døgn...??? det var længe.... så længe må det ikke tag...det ville altså være synd for hende... (og mig )

• #9   3. sep 2008 Hvis hun er meget urolig, kunne det nu godt lyde som om hun er i slutningen af opblokningen og så vil det ikke vare så længe inden hun sætter ind med presseveer. Jeg går ud fra at du har alt hvad der skal bruges liggende klar til fødslen.

• #11   3. sep 2008 jo jeg har det hele klar i kurven og dyrlægevagtens nr. klar i tlf. hvis der sku blive brug for det..

• #12   3. sep 2008 sidder lige og opdatere min viden og genlæser - hvalpe på vej..
    her står der på et tidspunkt - at den yderste fosterhinde/ væskeblære vil springe.... er det fostervandet ???
    Og er det først herefter at veerne rigtig kommer ??

Jeg sidder på en madras og dyne mm. på gulvet med computer og hvalpe på vej og lulu halser, piver og vandre hvileløst rundt...

Godt jeg først ska på job i morgen kl.14.30 -
    når manden er hjemme igen..

• #13   3. sep 2008 Hver hvalp er i 2 fosterhinder. Den første er med til at udvide og det er vigtigt at den ikke går i stykker for tidligt.
    Med hensyn til om det først er derefter at veerne først kommer, nej , for at første hinde kommer og udvider har tæven haft presseveer.

• #15   4. sep 2008 hvis hun ikke har født endnu, så uddyber jeg lige hvad jeg skrev i aftes.

vi har gjort det at hvis opblokningen trækker ud, får vi dyrlægen til at give en kalkindsprøjtning, den sætter gang i veerne og er ellers ufarlig.

og så undgår man at tæven bliver alt for træt. men så skal opblokningen have været i gang så længe at hun er parat til at føde.

• #16   4. sep 2008 Connie, det er det jeg kalder starthjælp, smiler.

• #17   4. sep 2008 Britta - ja og som regel virker det med det samme

• #18   4. sep 2008 Hvad så......er der kommet nogle små poder ? :o)

• #19   4. sep 2008 Connie, ja det prøvede jeg jo i januar og jeg nåede lige hjem fra dyrlægen, så var hun igang og de første 4 var født inden for en time.

• #20   4. sep 2008 Godmorgen allesammen... nej lulu har ikke født...kl.03 gik hun ligsom i stå igen... beyndte at sove mere end at være urolig og halsende.
    hun var osse bare så træt... men ja... skal jeg kontakte dyrlægen ??

her kl. 6.30 begyndte hun igen at være urolig, - har været ude mange gange i nat og også her til morgen..

tror i at lægen vil give hende en kalkindspøjtning for at sætte gang i det hele på nuværende tidsp. Nu sover hun lidt igen ..

åhhe jeg syntes det er svært !!

jeg har sat en plade for døren - så emma kan se os men ikke komme ind til lulu... er det godt nok.. eller skal jeg lukke hende helt væk så lulu ikke blir forstyret af hende....
    da det hele begyndte i går satte lulu nemlig emma alvorlig på plads - fordi hun kom for tæt på hendes kurv..

• #21   4. sep 2008 Laila....prøv at ringe til ham og spørg.....jeg aner ikke om gravhunde kan have nogle problemer ved en fødsel, men måske skal hun have lidt hjælp.....hun bliver jo også mere og mere udmattet jo længere tid der går

• #22   4. sep 2008 tæven kan godt være meget skrap over for andre hunde, så det er med at holde de to adskilt også efter fødslen. har i afskærmet det sted, hvor Lulu skal være med hvalpene.
    vær også opmærksom på at hun kan ændre adfærd overfor mennesker også. så har i børn, må de lære de skal holde afstand, hvis hun har det sådan. Det er en naturlig reaktion.

Det er svært igennem pc'en at vide helt hvor langt hun er. har du taget temperatur?
    spiser hun?
    der er mange tegn, der kan tyde på at opblokningen er ved at gå over i fødslen.

• #23   4. sep 2008 spiser ikke ....men har drukket en del igennem natten......og det med hendes temp. arrgghhh...

har virkelig forsøgt i går og i nat... den viser hvis det er rigtig 36, 4 - 36, 6

og den anden dag ved dyrlægen...havde hun 38,2

okay nu er hun vågen igen ...er gået op i fødekassen og skraber og halser...piver og snakker

jeg har ingen små / eller store børn hjemme længere..

• #24   4. sep 2008 Du bør tage kontakt til din dyrlæge, han/hun kan hurtigt mærke om hun er blokket nok op til at kunne få "starthjælp".
    Den anden tæve du har bør ikke være i nærheden, det virker forstyrrende og en fødende tæve er ikke nogen spøg og som Connie skriver, skal du også holde dem helt adskilt efter fødslen.

• #25   4. sep 2008 når temperaturen stiger igen til op over 37 skulle fødslen være tæt på. når hun ikke spiser skulle det også være et godt tegn. også at hun har været meget ude at gøre sig ren.

er det ikke sket inden middag, så få dyrlægen til at give kalkindsprøjtning, så hun ikke bliver for træt

• #26   4. sep 2008 okay...tog lige temp... 36,9

er i klar over hvor svært det er at ramme sådan et lille numsehul på en dværggravhund ???

jeg ringer til dyrlægen !!

• #27   4. sep 2008 Laila, smiler, ja jeg har yokier og det er heller ikke nemt.

• #28   4. sep 2008 ja det er jeg klar over. jeg har pels at slåsse med, når jeg skal tage temp på mine.
    og hvis jeg er hjemme tager jeg den ikke så tit, det er jo ikke videre behageligt og kan være stressende. men det er godt at kunne fortælle dyrlægen

• #29   4. sep 2008 okay...dejligt at snakke med dyrlægen...
    han mener nu at han vil kigge på hende kl.10 og evt. give hende lidt kalk... så ja jeg ska vist til at gøre os klar...dyrlægen er 20 km herfra

• #30   4. sep 2008 Pøj pøj Laila......så håber vi snart, at de små poder kommer til verden :o)

• #31   4. sep 2008 puha...og jeg ligner noget der er løgn ...efter den her nat... jeg skriver senere ...tak for opbakningen allesammen...

• #32   4. sep 2008 Håber alt går godt med Lulus fødsel....Held og lykke..((o:
    Bliver spændende at høre nyt og se billeder!!

• #33   4. sep 2008 20 km det lyder ligesom hos os. så må du skynde dig hjem med hende igen, for det kan gå ret så hurtigt efter de har fået det kalk

• #34   4. sep 2008 puuuha...hjemvendt igen... med kalkindsprøjtning og med besked om 6 for store hvalpe ...hun efter al sansynlighed nok ikke selv kan føde... så er ved at planlægge et kejsersnit i eftermiddag... ÆVVVV !!!! skal snakke med dem igen 13.30 og vandet ska helst gå... men hun har osse brækket sig efter vi kom hjem...

• #35   4. sep 2008 Laila, så var det godt du kom afsted med hende, håber alt går godt.

• #36   4. sep 2008 jamen dog Laila - godt du kom afsted til dyrlæge.

at hun brækker sig er helt almindeligt. det gør hun for at tømme sig helt inden fødslen

• #37   4. sep 2008 det er gået helt amok efter vi kom hjem... hun skriger/ halv gør ...brækker sig over det hele - og jeg kan se hendes hale stritter og sænker sig...... hun er nærmest hidsig og skrabber voldsomt i fødekassen ...bidder aviser i stykker... for fanden da...

• #38   4. sep 2008 ja det er fødslen der er i gang. det ser sådan her ud
    (link fjernet)
    ikke ?
    Bianca sagde så ikke så meget.

hvis vandet går og hun ikke har født den første inden en time, må du lige have fat i dyrlægen igen, for så kan hun nok ikke føde dem, hvis dyrlgæen mente de var for store

• #39   4. sep 2008 Det er lige op over, så vær klar til en hurtig udrykning, hvis det ikke ser normalt ud.

• #40   4. sep 2008 ja det er ligsom lulu + en masse skrigen, gøen og ballade... men for fanden...såskal jeg til at køre med hende igen eller kommer dyrlægen her... kejsersnittet skal da laves ved dyrlægen...man blir sku vildt stresset af det her..

Men det viser jeg ikke lulu... kigger bare på hende og prøver at berolige hende...

manden er på¨job...men min datter kommer om lidt for at støtte mg

det kalk hun fik ved lægen afhjælper det osse evt. kalk chok ??

puuuhaaaa...

• #41   4. sep 2008 kejsersnit vel jeg tro du skal til dyrlæge med.

har din datter kørekort, så hun kan køre dig til dyrlæge?
    ellers må hun være støtte for Lulu, hvis i skal afsted.

hold øje med det vand der kommer ud. hvis det er grønt, så er det den inderste blære der er sprunget og så kan hun ikke selv føde en stor hvalp
    Bianca første hvalp sad fast på den måde. vi klarede den hos dyrlægen ved at få en masse vestimulerende, så den kom da ud selv, men hvis dyrlægen mener de er meget store, så kan hun nok ikke

• #42   4. sep 2008 Du skal tilbage til dyrlægen, de laver ikke kejsersnit hjemme hos dig. Det kalk hun har fået er med til at forebygge et kalkchok, men ikke nogen garanti for at det ikke kan ske.
    Hvis din tæve er helt ude af den og skriger, som du skriver, skal du alt ringe til dyrlægen igen, der kan sidde en hvalp fast, så forsterhinden ikke kommer ud først og så kan vandet jo ikke gå.

• #43   4. sep 2008 har lige talt med dyrlægen igen.... vi ska kome så snart vandet går

• #44   4. sep 2008 Er der noget nyt ??

• #45   4. sep 2008 Jo der er sket noget.....

Lulu fødte 6 store hvalpe på over 200 g pr stk. ved kejsersnit i eftermiddag.

det har været rigtig hårdt ved Lulu...men hun ligger nu ved hvalpene og der er helt ro... lidt mystisk...må hellere se om der er noget galt.

• #46   4. sep 2008 ja, Laila, nu kommer du til at lytte, når der er ro og lytte, når der er uro.

men det er gode tegn at der er ro i kassen.

200g det var meget, hvor meget vejer Lulu selv?

• #47   4. sep 2008 før hun blev drægtig...4,2 ....i formiddag 6,6 - efter kejsersnit 4,4... hun er osse mager...og skal på fedekur... hvalpene har fået det hele sagde dyrlægen...
    ja det er dejligt når der er ro....men hun har kun 4 gode patter...så jeg forstår egentlig ikke hvad de laver... måske har de fået malket de andre op.... eller osse er det bare dejlig at ligge ved moar... smiley

• #48   4. sep 2008 de kan sagten få gang i de andre patter også.

fra i morgen når hun skal begynde at spise igen, er det vigtigt at hun får alt de hvalpefoder hun kan æde. men det ved du jo. lyder som om du er godt forberedt.

det er nogle ordentlige basser, lige så store som mine og Bianca vejer normalt 6,5 kg

• #49   4. sep 2008 okay.... Connie ...siger du at hun først ska spise i morgen...
    vi har ellers tilbudt hende noget specielt godt dåsemad fra dyrlægen.. prescription diet a/d som vi fik med hjem... men hun vil intet ha.....
    det sku være specielt godt til afkræftede , syge, afmagrede hunde...

og vi ska simpelhen ha hende i god foderstand så hurtig som muligt.. men det ved hun jo ikke...

• #50   4. sep 2008 nu ved jeg ikke noget om kejsersnit.

men hos en normal fødsel skal man ikke give noget de første timer, og så begynde at give tynd havresuppe, men der har de jo så også ædt moderkagerne, der sætter skub i mælkeproduktionen.
    efter havresuppen kan man så gå over til hvalpefoder.

men har du fået noget fra dyrlægen, som du skulle starte med, så gør endelig det

Kommentér på:
Så er det vist ved at være med lulu ..

Annonce