1.465 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

"Fravalgt stamtavle" "Fravalgt stamtavle"

Jeg er så træt af at se det stå ved "stamtavle:" ...

Man kan sgu da ikke fravælge at få en stambog med hvis kuldet er med stambog!?

Møgdårlig undskyldning for at have købt en hund uden tavle, men gerne vil gøre den lidt mere ... hvad? .. ja jeg ved faktisk ikke hvorfor det skrives med mindre man har købt katten i sækken og tror på at stambogen kommer med kragerne til jul?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Fravalgt stamtavle"
  • #1   28. aug 2008 Troede en stambog kom med flamingoen ? Det har jeg da fået af vide ...

• #2   28. aug 2008 hva' så Nina-tøsen... er man blevet frisk igen *ss*

• #3   28. aug 2008 Nej nej stambogen kommer med storken ligesom når storken kommer med børn :o)

• #4   28. aug 2008 ....eller...."vi ku ha fået den med, men sagde nej tak"......geeeez

• #5   28. aug 2008 I see - nææææh ikke her på Fyn, der er det kragerne ; )

Tanja - Jeppz *GG* frisk og mavesur over latterlige undskyldninger ; )

Christel - Ja det viser bare hvad de folk tror de ved om en stamtavle... aller en flyvende fis!

• #6   28. aug 2008 Christel- Jo er der ikke, troede det var storken der også kom med børn.....
    Ligner hun tandfeen ?

• #7   28. aug 2008 Pernille - Ja og så siger de bare til opdrætter : "gem du bare bogen selv sveske, så betaler jeg bare kun ½ pris" og opdrætter siger: "yes yes skibberlil, den fixer vi!"

det sker HVER dag ; )

• #8   28. aug 2008 Irene - jamen i de tilfæde tror jeg sgutte at der findes nogen tavle..

Stambog følger hunden fra den er 5 uger, så skal de lyve kuldet mindre for at klub vil gå med til at ikke alle bliver stambogsført...

• #9   28. aug 2008 Irene - det er de utallige brugere herinde der "venter på den bliver sendt" ...

det er svindel og humbug =(

• #10   28. aug 2008 hold da op, det her er jo en stor gåde :o)

• #11   28. aug 2008 nu vil jeg gå en tur med min blandingshund, som jeg faktisk godt kunne have fået stambog på, men den fravalgte jeg da han bare skal bruges til hjemlig hygge og skraldespand =)

• #12   28. aug 2008 Ha ha ha Nina den var god

• #13   28. aug 2008 Hvad så Christel, skal vi ikke lave en aftae om at du bare kun betaler det du har betalt nu, og så bliver Boogie's Stamtavle her????????? ;O)
    Ha ha ha ha ha...................................................................

NOT!

• #14   28. aug 2008 Jeg VIDSTE det GDF !!

Når det kommer til stykket det det vel ikke engang en dobermann du sælger, men dober/MC - mix du eksperimenterer med??!

; )

• #15   28. aug 2008 Damn du har fsløret mig ;oO Shhhhhhh........... ;O)

• #16   28. aug 2008 giv mig del i salget (evt de stambøger du selv beholder?) så skal jeg nok vare min mund ; )

• #17   28. aug 2008 Man kan altså heller ikke, som opdrætter, vælge kun at lave bog på en del af et kuld... Ikke i ordentlige organisationer i hvert fald...

Og selv om man ikke har fået den fysiske stamtavle, kan man jo stadig kigge på hundeweb og se sin hund og man må kunne få en ny bog fra DKK - man kan vel sige, at den er blevet væk?

• #18   28. aug 2008 Lisa: Det er kun den halve sandhed... min hund er dejlig og blød, men uden sin tavle, var han ikke kommet indenfor døren. Jeg har hund for at udstille, avle og forbedre min race - det kan jeg ikke uden tavle, så nej, det er ikke lige meget. Og denne debat går på at sælge hunde, som man giver et kvalitetsstempel, som de ikke er berettigede til at have. Hvis man vil lave blandinger eller "rene" uden tavle, skal man ikke prøve at bilde folk ind, at de selv kan vælge.

• #19   28. aug 2008 Om folk vil have med eller uden tavle er jeg egentlig ligeglad med. Vil altid anbefale tavle, hvis jeg bliver spurgt og vil aldrig selv eje en uden tavle.

Avl på hunde uden tavle er jeg dog kraftigt imod.

Og når folk bliver snydt og tror de køber en hund, der har tavle, men som de selv har fravalgt, bliver jeg harm! Man snyder ikke uvidende mennesker på den måde! (... og man sætter sig ind i tingene, før man begynder at kigge efter hund). Og når folk siger - jamen begge forældre har tavle, så min kunne lige så godt også have tavle, synes jeg også det er en sandhed med modifikationer. Forældrene har ofte ikke kunne avlsgodkendes og derfor er hvalpene uden tavle. I dette tilfælde er man ikke mere sikker på noget, end når man køber en ukendt blanding.

Det er min mening om hunde uden tavler - søde hunde, men ikke til avl og ikke til mig :o)

• #20   29. aug 2008 Jeg har selv on hund uden tavle, jeg ved han er ren da den eneste i hans familie uden papire er hans mor og det var desværre fordi mormor ikke var udstillet endnu, men jeg er da ked af ikke at have papir på ham da han passer godt på standarten, men jeg har da ikke skrevet noget med at jeg har valgt tavlen far osv. Der står bare hvad hans forældre hedder og det er det...

Men den næste cavalier i mit hjem bliver helt sikkert med DKK bog ingen tvivl om det, netop fordi jeg som Maj-Britt gerne vil forbdre vores race og avle nogen sunde og racetypiske hvalpe.

• #21   29. aug 2008 Stamtavle eller ej. om man skal bruge stamtavleen eller ej... det er ligegyldigt...

Hvis kludet er registreret og der er stamtave på kuldet - så skal stamtavlen følge hvalpen/hunden - uanset hvad - opdrætter kan ikke tilbageholde stamtavlen..

Stamtavlen er på lige fod det samme som vores fødsels-og dåbaattest. den følger jo også dig hele livet..

Derfor mener jeg også at det er uhørt og dårlig moral fra opdrætters side, at man kan sælge uden - når der tavle på.. - det er en opdrætter jeg ikke vil henvis nogen til...

• #23   30. aug 2008 Lisa - tror nu mere du skal se sådan på det, at Charlotte mener, at havde det været en arvelig sygdom der skyldtes hans maveproblemer, så kunne du have "forudset" det ved at undersøge hundens baggrund

• #24   30. aug 2008 Nogle opdrættere siger faktisk lige præcis det til køberne og de hopper på den.

3000 kr med stamtavle eller 8000 kr med - hvad vælger folk så? self uden, men det lyder jo godt at den kunne have haft det, og det sælger hunden bedre. Folk føler de sparede en masse penge på denne raceægte hund.

Min fætter har gjort det samme med hans papillon, for et ekstra beløb kunne kan få bogen med.

Kommentér på:
"Fravalgt stamtavle"

Annonce