{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

tyk, tykkere, tykkest ? {{forumTopicSubject}}

Min Emma er , som nogen ved, drægtig og skal føde 11/12.
Her den sidste uge er hun blevet meget tyk og da jeg aldrig har haft hvalpe før spørger jeg altså lige jer: Er det "normalt" at hunhunden bliver rimelig tyk så tidligt ?

Jeg kender nogen som fik lab. hvalpe for et stykke tid siden og deres tæve, som normalt er rimelig slank, blev først tyk de sidste 2 uger, før da kunne man ikke se at hun var drægtig. Hun fik 9 hvalpe.

Er det bare fordi at der måske er mange hvalpe ?....eller er det fordi hun er en anden type hund end labben ?

Hun er konstant sulten og får hvalpefoder specific pediatril xl, men er der noget andet som også er godt at give hende ud over tørfodret ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tyk, tykkere, tykkest ?
  • #1   16. nov 2005 Hej.
    Ja hun er blevet scannet, det var da hun var 4 uger henne. Han talte 4 stk, men som han sagde kunne der selvfølgelig være mange flere....syntes nu at 4 er fint *GG*

• #2   16. nov 2005 Ved scanningen snakkede vi med ham om hvornår hun skulle begynde med fodret. Han sagde 2-3 uger før fødsel. Det vi så gør nu er at hun får en lille portion af det, for at vænne sig til det inden vi begynder kun at fodre med det. Hun får ikke lov til at spise ubegrænset af hvalpefodret, men får lidt sammen med hendes alm. foder som er samme mærke.
    Det sjove er bare at hun næsten ikke kan have det i fred for katten. Hendes skål er den type som hænger på væggen, men katten han stiller sig bare på bagben og hugger noget af maden *GG*

• #3   16. nov 2005 Kiki.
    Ja det har jeg også hørt :0) Dem som jeg har hørt om, der har fået scannet deres hund, har også fået at vide at der var mindst 4....og der kom mindst dobbelt så mange *GG*

• #4   16. nov 2005 Dorthe.

Ja katten, han er stor slem....det ham der bestemmer mellem de to :0)

Ja vi glæder os også helt vildt og er så heldige at der altid vil være en hjemme hos dem....glæder mig også til at se kattens reaktion :0)
    Men har du nogle gode råd m.h.t mad til tæven efter fødslen ud over tørkost ?...eller kan hun bare nøjes med det ? Jeg kan selvfølgelig bare spørge min dyrlæge, men tit får man de bedste råd/andre råd, af dem som har haft hvalpe før :0)

• #5   16. nov 2005 Tak dorthe for de gode råd. Jeg tror emma vil være helt vild med A38.....hun er nemlig alt spisende og elsker at prøve noget nyt.

Kommentér på:
tyk, tykkere, tykkest ?

Annonce