{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hanhunden
  • #1   21. jul 2008 Det kommer an på hvilken race ??
    Min lille hanhund på 7 mdr. Ved sørme godt hvad det drejer sig om.
    Jeg har lige haft en tæve i løb og der skreg han næsten 24 timer i døgnet..

• #2   21. jul 2008 Han er en tjekkisk rottehund smiley og er lige blevet 3 måneder her den. 09/07-08 smiley Og han "parre" sin bamse, men det er ikke fordi han ved hva det handler om eller ved hva han skal gøre hvis der nu kom en sød tøs forbi vel? smiley

• #3   21. jul 2008 heheheh, grineren smiley jamen så tror jeg helt klart at bamsen ved hvem der bestemmer, for han har haft godt gang i den, men okay, hellere bamsen frem for os smiley
    Men hvornår vil man så sige at han er klar til at hoppe på en hunhund? og hvornår ved man hvornår han ville kunne lave hvalpe? smiley er det noget man kan regne med 100% eller er det noget man selv opdager på et tidspunkt? smiley og skal man tjekke om han overhovedet kan lave små hvalpe hos dyrlægen? smiley

• #4   21. jul 2008 Han vil sandsynligvis være køsmoden engang mellem 5 og 7 mdr. Men BØR ikke buges før mindst 1½ år.

Ang bamsen -de fleste hvalpe får en "fase" hvor de gerne vil humpe alt de kommer i nærheden af. Tvivler på det har meget med dominans at gøre...

• #5   21. jul 2008 okay, så 5-7 måneder der er de kønsmodne.. Men man bruger dem først til "avl" når de er 1½ år cirkus? smiley
    tak for svaret (svarene)

• #6   21. jul 2008 Cecilia -MINDST 1½ år...

Du aner jo ikke hvad du avler på hvis du avler på en hvalp/unghund. Når den er fysisk og psykisk udvokset kan man vurdere både sundhed (HD, Patella eller hvad måtte være relevant for din race), og sind, og så tage stilling til om man overhovedet bør avle på hunden...

• #7   21. jul 2008 Ja selvfølgelig... Men han skal heller ikk bruges til avl, vil bar gerne have en enkelt hvalp fra ham, når han selv er klar og gammel nok til at kunne bruges, havde tænkt mig at vente til han var 2 år med at bruge ham den ene gang, men var ikk sikker på hvornår han egentligt var kønsmoden, og vil heller ikk "avle" som man nu siger, før han er undersøgt i hovedet og røv, for vil ikke risikere noget med ham eller hvalpene der ville komme ud af det.. Men kunne godt tænke mig et enkelt afkom fra ham da han simpelthen bar er en gudeskøn hund smiley :) og kunne være fedt at han en baby efter ham... Hvis du/i forstår smiley

• #8   21. jul 2008 Jamen et kuld hvalpe er skam osse = avl. Så jo så har du planer om at avle på ham;o)

• #9   21. jul 2008 ja okay så da.. heheh.. men det er jo ikk noget avl, alv hvis du ved hva jeg mener smiley han skal jo ikk parrer 17 hunhunden smiley

• #10   21. jul 2008 bar 1 enkelt smiley den rette... smiley

• #11   21. jul 2008 Tja -om den skal parre 1 eller 10 er faktisk underordnet, det er de samme ting der skal være i orde, og de samme ting man bør udvælge tæve(r) udfra osv...

• #12   21. jul 2008 ja det er rigtigt nok, men man kalder det vel ikk ligefrem at avle, som sådan.. for det er jo bar noget 1 gangs noget.. og lige meget hvad, så skal tingene være iorden, også selvom han ikk skulle parrer, så skal det tjekkes..

• #13   21. jul 2008 Jo det kaldes da at avle, for det er jo det du gør. En eller flere gage er lige meget... Du avler jo på hunden, om ikke andet så den ene gang:o)

• #14   21. jul 2008 så kan man kalde det noget ikk seriøt avl, eller 1-gangs avl smiley

• #15   22. jul 2008 uanset hvor mange eller få gange hanhunden skal bruges skal det altså tjekkes i hovde og røv for fejl, mangler og sygdom! Du skal også regne med at der bliver født så mange hunde i dette land at hvalpe er bare ikke en mangelvare. Hvorfor sætte flere i verden? Du vil gerne have en, men hvad så med de rasterende 2-7, hvad skal der ske med dem? Jeg synes ikke at det at man genrne vil have en hvalp efter sin hund er grund nok til at avle. Men det er bare min ydmyge mening.

Held og lykke med det.

• #16   23. jul 2008 det kunne jo være der andre der også ville have glæde af dem og ikke kun mig, hvordan har du ellers fået din hund?

• #17   23. jul 2008 Der er meget jeg har lært af at købe Sigurt og en af dem er vigtigheden af seriøst opdræt. Havde opdrætter været mere seriøs havde Sigurt sikkert ikke haft de problemer han har idag.

Kommentér på:
Hanhunden

Annonce