{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
502 visninger | Oprettet:

Engelske bulldog {{forumTopicSubject}}

Vi her besluttet os for at avle EB (sammen med vores hundehotel ) det kræver selvfølgelig at man har en tæve og en han , men de er enormt svære at få fat i.
Der skal være stamtavle på begge.
Er der nogen der har erfaring med at hente dem fra andre lande gerne med FCI stamtavle , har haft kontakt med nogen i tyskland , men de har den tyske stambog og jeg har fået afvide den ikke kan overføres i den danske(DKK)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Engelske bulldog
  • #1   9. jul 2008 Pernille -hvis du skal have hund fra Tyskland skal den være med VDH-stambog (det er den klub der er med i FCI , altså det samme som DKK), så kan den overføres til DKK

• #2   9. jul 2008 Hov -og så skal du sørge for de får eksportstambog

• #3   9. jul 2008 eksport stambog , er det noget man skal søge om ????

• #4   9. jul 2008 Uha det er jeg ikke helt inde i, men vil tro det er noget opdrætter skal sørge for når hun får lavet bog på hvalpen...

• #5   9. jul 2008 export stambogen får man normalt med uden at man spørger til det, for det pågældende lands kennel klub er klar over, at det skal være en export stamtavle, når hunden skal ud af landet. Men ellers er det selvfølgelig godt at gøre sælger opmærksom på det, ved et evt køb. Og ja, det skal være en VDH stamtavle, hvis hundene er fra Tyskland, ellers får den slettet anerne og avlsforbud som udgangspunkt herhjemme.

Nu ved jeg ikke om det er voksne hunde eller hvalpe du søger, men prøv evt at kontakte Kinibox i Holland, de har både franske og engelske, og de kender reglerne for export til DK. Min Julie er derfra.

• #6   9. jul 2008 lykke
    Har du en hjemmeside eller emil adresse??

• #7   9. jul 2008 http://www.kinibox-bulldogs.nl/

here you are:-)

• #8   9. jul 2008 Det er jo ikke nødvendigt at have hannen selv smiley
    Har man en god tæve, vil de fleste hanhundeejere sikkert lægge hanhund til.
    Og vær obs på hvilke linier i tager hjem. Nu ved jeg ikke hvor snæver avlen er inden for EB, men det er ærgeligt at tage for mange hunde hjem på lansplan, der er fra samme opdrætter.
    Og ved i, i ønsker at avle med hunden, så nævn det for opdrætteren, så denne har mulighed for at finde en god hund til jer smiley

• #9   10. jul 2008 Det er svært at købe en han der lige passer til ens egen tæve -især hvis man køber dem enten som små eller samtidig. Det kan være de har de samme fejl, at linierne ik passer sammen, tempermenterne eller der kan væer så meget andet. SÅ lær din tæve at kende, gode som dårlige sider og find så en han der komplenterer hende i stedet for at købe dig til en han der måske ik kan bruges eller hvor det ik blir optimalt. Det er mere seriøst

Kommentér på:
Engelske bulldog

Annonce