{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

P sprøjte... {{forumTopicSubject}}

Da min rotte Kass har fået hvalpe på et tidspunkt i livet hvor hun egentlig er en "anelse" for ung...( ikke i min varetægt hun er parret ) overvejer jeg nu at hun skal have P sprøjte når hvalpene er færdigdiet -

Men jeg kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer om P sprøjten !!!

Jeg vil gerne være 120% sikker på at hun ikke får hvalpe før TIDLIGST 2007... Så hun nu får noget tid til at komme sig i... Efter den oplevelse hun er igennem nu...

Glæder mig til at høre jeres erfaringer... !!

Kærligst Julie - ( & altid Company... )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  P sprøjte...
  • #1   27. okt 2005 Julie - Hvad jeg har hørt om p-sprøjten er kun negativt, mange hunde for kræft i patterne af det og dyrlægerne er ikke glade for at gi den.
    Så tror du ikke du kunne være efter Kass i hendes løb perioder.. ;o) Det ville jeg vælge.


  • #2   27. okt 2005 Smiler...

    METTE W : Jo - slvfølgelig - ville jeg altid være efter hende i hendes perioder - men det ville være rart hvis man havde en 120% sikker løsning - forstår du - ??
    Har talt med dyrlægen om sprøjten - og hørte ikke om cancer fra hans side - bare at de ikke syntes det var optimalt - da det ofte heller ikke virkede efter hensigten - ( tæver blev drægtige alligevel - ) så det kunne være en falsk tryghed...

    Derfor ville jeg gerne lige høre om andres erfaringer - smiler...

    Da godt jeg fik spurgt om det - så jeg lige fik den cancer information - smiler... Takker - Både Rikke og Mette -

    Man vil jo kun sine hunde det bedste - Ikk sandt - smiler...

    ærligst -

    Julie... ;O)


  • #3   27. okt 2005 Julie - Jo det er jo det man vil, jeg havde nu ikke hørt den om at de bliver drægtige alligevel, men har nu min viden fra dyrlægen selv. Så det var lige omvendt *GGG*
    Vi har fået kottet hos Bertram da vi ved at han ikke skal bruges til avl overhoved, også må vi være ekstre efter Cia når hun kommer i løb, har ikke hørt om andre måder at klare problemet på.. ;o)


  • #4   27. okt 2005 Jeg vil ikke anbefale P-sprøjter, og ved, at mange dyræger efterhånden fraråder dem.

    Vores gamle Zita fik P-sprøjter en del år, og hun havde mange knuder i mælkekirtlerne da hun døde... Vi ved jo ikke om det var kræft, men sandsynligheden er rimelig stor.


  • #5   27. okt 2005 Hejsa... p-sprøjten sys jeg kun man skal bruge som en sidste udvej.
    Jeg har selv prøvet det med min tæve Tikki, da hun i sin aller første løbetid, ved et uheld blev parret af en schæfer. Hun vil hendes p-sprøjte, fordi hun jo slet ikk var hverken klar eller voksen nok til det..
    der kan ske det at tæven ikk kan få hvalpe senere hen, så det er vi spændt på om vi kan med tikki, da vi har planer om at hun skal parres nu her når hun kommer i løbetid..
    knus Mia


  • #6   27. okt 2005 Hej Julie jeg kender ikke til P-sprøjten til hunde men ved at p-piller til katte er meget kræftfremkaldene og det er vel nogen af de samme ting de kommer i, så jeg ville ikke våge mig ud i det hvis det var min hund.
    mvh. Sabrina og Diva


  • #7   28. okt 2005 Jegv anvender ikke p-sprøjte igen ... min Xena blev gravid på det ... og ydermere har undersøgelser vist at det kan fremkalde kræft ...

    Knus Inge


  • #8   16. nov 2005 Jeg har hørt at de kan få underlivs betændelse og kræft af at få den, så ikke noget positivt har jeg hørt

Kommentér på:
P sprøjte...

Annonce