{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.607 visninger | Oprettet:

Certifikat {{forumTopicSubject}}

Hvordan opnår hunden et certifikat og hvad kan man bruge det til ?
Får man en slags bevis på det eller bliver det bare noteret i DKK ?
Er der krav til udstillingen for at det er muligt at få certifikater ? Jeg tænker mht. om det er specialklubben, skue, eller en dicideret DKK udstilling..
Kan man få certifikat opnået i udlandet ført med ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Certifikat
  • #1   1. jun 2008 Hunden kan få certifikat, hvis den vinder sin klasse, dog er der kun et cert for hvert køn. Dog er der nogle racer, de kræver en brugsprøve for at kunne få et cert, og hos disse racer skal man stille i brugsklassen. Der er ikke nogen specielle krav til udstillingen, altså et cert kan man få både ved special klubben og DKK udstilling. Resultater fra et skue gælder intet, altså er man bare med for hyggens skyld. man skal have 3 certer for at hunden bliver DKCH:
    Nej, et cert opnået i udlandet gælder i det land, det kommer fra. Men hvis hunden er DKCH skal hunden bare have 1 cert i f.eks Norge Sverige og Finland, så er den også CH i de pågældende lande.
    Man får et bånd, mener også at man får en slags diplom.

• #2   1. jun 2008 Dejlig nem forklaring på nogen ting jeg også var i tvivl om...*SS*

Lige et tillægsspørgsmål:
    Skal hunden have en vis alder for at kunne opnå et vertifikat?

• #3   1. jun 2008 Her det der mangler: c.... Så kan i selv udskifte det med v'et...((=:

• #4   1. jun 2008 Tak Lykke.
    Det er jo en jungle at finde rundt i alle de betegnelser ;o)

• #5   1. jun 2008 Lise Juul, nej, hvis hunden ikke er af en af de racer, hvor man skal have brugsprøve, skal den bare stille i unghundeklasse, alts være over 9 mdr. Men det sidste cert skal være opnået efter at hunden er blevet 24 mdr. Glemte at sige, at de 3 certer skal være opnået hos 3 forskellige dommere.

Alex: Så lidt:-) Ja, du har ret, det er en jungle.

• #6   1. jun 2008 Lykke

18 mdr for nogle racer

• #7   1. jun 2008 og ja, man får et lille kort hvor der står datoen for hvornår man har fået det

• #8   1. jun 2008 Janne H: Hvis det er hvornår hunden skal have opnået det sidste cert du mener?, så ja, for små racer, skal de være fyldt mindst 18 mdr, når de får det sidste cert.

Sakset direkte fra DKK´s hjemmeside:

Dansk eksteriørchampionat - DKCH Tildeles den hund, der mindst tre gange af mindst tre forskellige dommere på danske udstillinger, anerkendt af DKK, har opnået certifikat. Det sidste certifikat skal for små racers vedkommende være opnået, efter at hunden er fyldt 18 måneder, og det skal for store racers vedkommende være opnået, efter at hunde er fyldt 24 måneder. De små racer er markeret med en * i gruppelisten, og race/aldersinddelingen er endvidere anført i den alfabetiske raceinddeling bagest i DKK’s udstil-lingsregler.

• #9   1. jun 2008 skrev jeg ikke osse for nogle racer?

jeg kan skam godt reglerne *S* selvom jeg ikke skal bruge dem til noget de næste par år *GGG*

• #10   1. jun 2008 Min Bianca var 18 mdr. og 4 dage og fik sit 10. certifikat, og var så champion. Så man kan få alle de certer der nu er udstillinger til, men det sidste som giver titlen er det vigtigste.

• #11   1. jun 2008 Gitte M - 10 cert'er!!!!!
    Mon der findes en slags rekordliste over det? Min Gambey blev champion på det 5. cert. og det er så vidt jeg ved det højeste antal hos beaglerne - Har aldrig hørt om 10.... Lidt imponeret, men det kommer selvfølgelig også an på, hvor mange der bliver udstillet af den pågældende race og den gennemsnitlige standard af de udstillede hunde!

• #12   1. jun 2008 Stine: År 2007 var nok det år der blev udstillet flest gårdhunde, så der var altid en del der skulle kæmpe om certet. Men med 6 BIR og 1 BIM placering i unghunde/mellemklassen, så var der nok lagt i kortene at det blev til en del certer.
    Så der var nogen der åndede lettet op, da hun blev Champ. Kig i hendes profil, for det er blevet til meget mere, men jeg bryder mig ikke om at virke alt for pralende. Jeg har vist bare været heldig med hende. I år udstiller vi ikke meget, for hun er højst sandsynlig drægtig.

• #13   1. jun 2008 Janne, ja, men der er jo for nyeligt kommet nye regler, og du skrev jo ikke noget om at det var minimum alderen for det sidste vundne cert eller om det var minimums alderen for hvornår hunden kunne få certet.
    For hvis det er minimumsalderen for hvornår en hund kan få certet, så gælder det jo for f.eks rottweileren, den skal have en brugsprøve, og det kan den først tage som 18 mdr. Det var derfor jeg skrev som jeg gjorde.

Reglerne var egentlig ret fjollede førhen, som sagt skal en rottweiler have en brugsprøve, førhen kunne man stille i brugsklassen, når hunden var fyldt 15 mdr....men den kan jo ikke stille i brugsklassen før den har en brugsrøve, som den så først kan få ved 18 mdr. Så kunne man så stille, men hunden kunne ikke opnå certet FØR den var fyldt 24 mdr......Men det er så heldigvis lavet om nu.

• #16   1. jun 2008 Kennel Mamaki - jeg har endnu ikke oplevet af en 2'er i en klasse har fået certet, så det hører vist til sjældenhederne, selvom det kan lade sig gøre.

• #18   1. jun 2008 Jeg vil nu også sige, at det afhænger ikke kun af standarden, men også af antallet, det er da nemmere at vinde certet, hvis der står f.eks 5 hunde af samme gode kvalitet, i stedet for 10-15 hunde.
    Jeg mener nu heller aldrig at have set en dommer give excellent 2 certet. det har altid været 1´teren. MEn jeg har også oplevet, at der slet ikke blev delt nogen ud.

• #22   1. jun 2008 Mamaki, det synes jeg dog er ret spøjst. Så burde dommeren jo have sat den først ved klassebedømmelsen.

UPS, diplom - minder mig om at jeg skal have bestilt et til Bianca som DKK Racevinder 2007 - det havde jeg helt svedt ud.

• #26   1. jun 2008 Alle hendes titler står i hendes profil - så der har jeg vist sat mit "pral" nå nej fodtryk hedder det vist.

Åh, nu er det sådan at racen lige er blevet FCI godkendt i april måned. Der er en "karantæne" periode for nye racer, som gør at vi ikke kan blive int. champs. de næste mange år. Så det bliver nok ikke i Biancas tid. Men vil da håbe at hun klarer sig godt i Norden, hvor racen er mest kendt. Men nu hvor den er FCI godkendt, skal vi da også til at se på Tyskland også.

• #29   2. jun 2008 Dommeren må ikke give certet til 2.vinderen, nu er reglerne også lavet om så det vil altid være exellent 1 fra unghund , exellent 1 fra mellemklasse og exellent 1 fra åben, der kæmper om certet...
    men selv i gamle dage, måtte dommeren ikke hive nr 2 op foran nr 1, når han skulle stille BIK.. Hvis I har oplevet at det er foregået, har ringsekr. ikke været vågen....

• #30   2. jun 2008 Tak for svaret Marianne, men hvorfor pokker skulle alle med CK i klasserne så kæmpe om certet (de gamle regler) det forstår jeg så ikke.

• #31   2. jun 2008 Gitte... Enig, men en 2 vinder kunne jo godt blive BIK 3 ,hvis bare den samme klasse vinder stod foran... Vi har oplevet flere BIK hvor der har stået 10- 15 newfer, fuldstændig vanvittigt

Kommentér på:
Certifikat

Annonce