{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.447 visninger | Oprettet:

Blød gane {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Vi fik for 1 uge siden opereret vores næsten 2 årige hund fordi han havde vejrtrækningsproblemer = glød gane (for meget hud ved luftrøret)
Er der nogen der ved om sådan noget kan erstattes (eller noget af beløbet bare) af opdrætteren? Det skal lige siges at hans mor har det samme problem - bare i MEGET højere grad.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blød gane
  • #1   26. maj 2008 Hvad sagde dyrlægen? De plejer at være gode til at vejlede : )

• #2   26. maj 2008 Hvis det er arveligt bør i få nogen af pengene tilbage eller opdrætter betaler for operationen.

Det vel at mærke kun hvis det er indenfor "reklamations-perioden" og erstatning for operation, kræver jo at i har haft snaket med opdrætter inden det blev gjort.

Men uanset ville jeg tage kontakt til opdrætter og nævne problemet

• #3   26. maj 2008 du skal hurtigs muligt giver opdrætter besked om problemet - ved ikke om det er for sent, når hunden r opereret og så tage kontakt til DKK's jurist og hør hvordan du skal forholde dig

• #4   26. maj 2008 DK -se det ved jeg jo så ikke om hun var. Kan jo være man først har fundet ud af det senere

• #5   26. maj 2008 DK: fordi at man ved at moderen ar det, betyder ikke at opdrætter kan fraskrive sig ansvaret for at hvalpene får det.

• #6   26. maj 2008 Platugler -måske ikke. Men det gør det sværere skulle det komme til en sag, da man har været bekendt med risikoen ved købet.

• #7   26. maj 2008 Michelle: det har intet at betyde. feks ved opdræt af DDB'er, er man bekendt med at racen har store HD og AD problemer og enda hjerteproblemer, men det fratager ikke opdrætter for erstatning

• #8   26. maj 2008 Så beklager jeg -ville tro at eftersom købeloven er den samme for heste som for hunde (og andre ting i øvrigt), så galdt de samme regler

• #9   26. maj 2008 Man kan jo have fået at vide, at moderen har det, da man henvender sig til opdrætter for at fortælle om sin hvalps problem og operation?

• #10   26. maj 2008 michelle: kun hvis fejlen er til stede, ved købet og du oplyser køber om det - men du kan ikke sige at det måske opstår og derfor ikke give erstatning.

• #11   26. maj 2008 Katja B.

Hos nogle racer er det en kendt lidelse f.eks. hos min ozzy, som er en Boston Terrier. Så jeg kan ikke "hente" penge fra opdrætteren. Det er en kendt lidelse hos fladnæsede racer.
    Jeg skal også have Ozzy under op, for han er også begyndt at gøre det meget. Men det er jo pænt dyrt, og vi har lige købt hus, og skal giftes til August, så det kunne ikke falde på et mere dårligere tidspunkt. Men hans helbred er nu meget vigtigt.

Held og lykke

• #12   26. maj 2008 En del “opdrættere” har den faste overbevisning at de kan fraskrive sig købeloven i kontrakter, det kan de IKKE.
    Fraskrivelser som denne holder ikke i Forbrugerstyrelsen:
    Købsaftale:
    Hvalpe sælges til kæledyrs brug. Ikke avl / udstilling.
    Der gives 2 års garanti på hundens helbredsmæssige tilstand: Dvs. fejl på indre organer som kan henføres til avlsarbejdet.Og som ikke må anses for at være en “svaghed for racen”
    Kommer nogen form for reklamation på tale, er der udelukkende tale om en returnering af hunden.ingen form for hjælp til dyrlægeregninger, etc.under nogen omstændigheder.

Når man køber en hvalp / hund, så er man dækket af købeloven med 2 års reklamationsret.
    UANSET, hvad en snedig opdrætter skriver i sin købekontrakt, så er der ting, de ikke kan rende fra:
    En hund er et specialkøb, ikke to hunde er ens, så hvis en hvalp dør af f.eks kræft, så SKAL sælger afhjælpe dette problem. Da det jo er umuligt, så SKAL man tilbydes en hvalp NØJAGTIG magen til.
    Og da det også er umuligt, så har man krav på at få sine penge retur.
    Den med en hvalp fra næste kuld, den holder bare IKKE.
    I kan sidestille det med en bil, køber man en fabriksny, så kan den erstattes af en anden fabriksny af samme mærke.
    Køber man en brugt, så kan den IKKE, idet ikke to brugte biler er ens, ergo, man har krav på at få sine penge tilbage.
    Snedige fraskrivelser som:
    Tandfejl dækkes ikke….....holder heller ikke i retten, opdrætter SKAL afhjælpe fejlen for egen regning, kan han ikke det, så har man krav på penge retur.

Prøv læs det der er et uddrag fra købelovn

• #13   26. maj 2008 Jeg siger tak for alle jeres svar smiley

Han bliver 2 år i næste måned, så det var derfor jeg lige ville høre inden det måske var for sent.

• #14   27. maj 2008 DK: det er altså ikke rigtig - hvis min boxertæve, feks har et haleknæk, så slipper jeg altså ikke for at give ertatning for det, hvis hvalpene får det

• #15   20. jun 2008 Er det en generelt skavank denne race har, for lang/blød gane???

Kommentér på:
Blød gane

Annonce