{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.161 visninger | Oprettet:

ØV ØV ØV ØV !!!!!!!!!!!!! {{forumTopicSubject}}

Der bliver ingen små Border hvalpe hos mig i år smiley

Jeg var ved dyrlægen i dag for at få taget en blodprøve på Windy. Hun er desværre ovre sin løbetid, uden at Crazy har fået lov at parre.

Jeg har jo en ældre tæve som er ubetinget leder, og jeg tror hun forhindrer Windy i at ville parres. Og Crazy ( som er Pei Pei´s søn) gør ikke sådan noget når mor er i nærheden. Jeg har prøvet at tage dem med andre steder, men ingen resultat.

Crazy lavede nogle halvhjertede forsøg på at hoppe på Windy i starten, men opgav hurtigt, da hun ikke var klar, og siden har han end ikke forsøgt.

Jeg er så ked af det, jeg havde alltiders hvalpekøbere, der har ventet i over et år, på netop dette kuld. Og jeg har lige måttet skrive til dem at der ikke bliver hvalpe i denne omgang. Det er bare så træls......

Undskyld det blev lidt langt, men jeg skulle lige af med mine frustrationer.

Er der nogen der har tips til, hvordan jeg kan gøre noget anderledes næste gang. Jeg har tænkt på at Windy skulle flytte hjemmefra i løbetiden - hen til min datter som hun er tryg ved. og så Crazy herhjem. Og evt. få hjælp fra nogle andre til parringen, så de ikke lader sig påvirke af mig. Jeg kan forestille mig at Crazy ikke skal nyde noget når jeg står og kigger. Han er jo meget lydig go en lidt forsigtig gentleman


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ØV ØV ØV ØV !!!!!!!!!!!!!
  • #1   6. maj 2008 Øv det er jeg ked af Anette:-(

  • #2   6. maj 2008 Øv, øv, det kan jeg godt forstå du siger. Men det har nok noget med hierarkiet at gøre.

    Jeg ville flytte den ældre tæve i stedet for. Hanner har det bedst med at parre i eget hjem. Hvis du flytter Windy og han skal derhen for at parre hende, så tror jeg han bliver endnu mere forvirret.

    Kan du ikke få en til at komme til dig og hjælpe med parringen?

    Det er bare mit råd, måske andre har nogle gode ideer.


  • #3   6. maj 2008 Jeg ville bytte om på Windy og Crazy, så Windy kommer op og bo hos min datter, som har Crazy boende til daglig. Og Crazy hjem til mig og bo. Så kommer han netop hjem til sig selv for at parre.

  • #4   6. maj 2008 Crazy bor ikke hos mig, jeg ejer ham, men han bor hos min datter.

    Jeg vil også få dyrlægen til at insiminere hvis han ikke kan finde ud af det næste gang. Jeg ved Windy kan parres og få fine hvalpe. Hun fik et lille kuld på tre for 2 år siden.



  • #5   6. maj 2008 OK Anette, jeg forstod vist ikke lige at Crazy bor hos din datter. Jo, det synes jeg da du skal.

    Held og lykke når tiden kommer.


  • piipi p
    piipi p Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 78
    #6   6. maj 2008 Naja.. Nu spørg jeg af uvidenhed smiley Hvis hanne ikke vil parre tæven og ikke reagere på tævens parringssignaler, kan man så godt tappe sæd af ham ?? han skal vel være ophiset eller ????? undskyld hvis jeg spørger dumt smiley

  • #7   6. maj 2008 Min datter bor i en meget lille lejlighed, og vi har også prøvet hjemme hos hende. Crazy kommer meget hos os, vi passer ham mindst en gang om ugen. Han er af mit opdræt, så han har boet her de første 2 år af sit liv,indtil datteren flyttede hjemmefra, og tog sin hund med sig.

    Jeg ved godt vores hundehold er lidt rodet smiley


  • #8   6. maj 2008 Nogle hanner er nemmere end andre mht tapning, men det hjælper bestemt hvis der er en løbsk tæve, der står og vifter med numsen smiley

  • #9   6. maj 2008 De kan ikke bo hos min datter og være adskilt. det er lejligheden for lille til. Ellers var det jo den bedste løsning.

    Det er noget træls noget, jeg har aldrig haft problemer med parringer på den måde før. Men jeg har heller ikke brugt min egen hanhund før.


  • #10   6. maj 2008 æv æv æv Anette

    kender det kun alt for godt.
    hvor er det også ærgerligt, når du har de hvalpekøbere.

    jeg tror, det er en god ide at få Pei Pei væk imens. Hvad med de to små, var de forstyrrende?



  • #11   6. maj 2008 Jeg skal overhovedet ikke have de tre andre i nærheden. de to små fræser rundt og laver ballede smiley Næste gang er Exit mere voksen, og han skal ikke bruges endnu. Jeg ved jo ikke om han er god nok til avl. Så han skal holdes væk fra Løbske tæver.

    Jeg tror de to har brug for meget ro, så enten hos Janne eller i klubben, hvor de er trygge og glade for at komme.


  • #12   7. maj 2008 Ej, det er jeg ked af at høre. Jeg har selv måttet igennem noget af en skuffelse, da Eisa gik falsk drægtig efter parring. Det er så surt, for vores går 10 mdr. cirka, før de kommer i løbetid igen.

    Jeg ville også tro, at det ville være godt at lade hannen gå alene lidt, og så kan han få 'besøg', når tæven er højløbsk. Hvis du har et sted, hvor de kan gå, uden at de føler sig overvåget, men alligevel kan ses, så vil det være optimalt.


Kommentér på:
ØV ØV ØV ØV !!!!!!!!!!!!!

Annonce