{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.575 visninger | Oprettet:

falskdrægtig-hvalpe-parring-chihuahua? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,

Håber i kan hjælpe mig. Cherí har været falsk drægtig et par gange og jeg hader at se hende være så forvirret og have det så dårligt.

Lægen siger at det vil hjælpe hende at få hvalpe og ellers er det en mulighed at sterilisere hende. Hendes løbetid genere ikke, da hun er kun 1,8 kilo og holder sig godt ren selv, så jeg synes ikke der er nogen grund til at sterilisere hende!!

Hvis jeg fik hvalpe på hende ville det nok ikke blive mere en 3 stk. og jeg ville aldrig gøre det for at tjene penge på hende og kun sælge dem til nogen jeg kender eller stoler ordentligt på, da det nok ville en engangsoplevelse for os.

Mit spørgsmål til jer går på:

Er der nogen der har erfaring med at deres hund holdte op med at blive falsk drægtig efter at have fået et kul?

Er der nogen der har erfaring med at deres hun holdte op med at blive falsk drægtig ved at bringe en hvalp til familien?

Cherí er lige ved at komme i løbetid igen og jeg går lidt og overvejer at prøve en parring, men hvis så, skulle det være en han på hendes egen størrelse!! Er der nogen herinde som har en han som chihuahua som har prøvet at være med sådan en lille dame chi??

XO
ATS

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  falskdrægtig-hvalpe-parring-chihuahua?
  • #1   21. apr 2008 desværre er mit svar nej til begge spørgsmål

Jowinas falske løbetider blev faktisk kun værre af at få hvalpe. og de to gange vi har fået ny hvalp, imens vi har haft hende, har det overhovedet ikke haft nogen indflydelse

• #2   21. apr 2008 Puhaaa..... Øv da...

må tænke lidt mere over det, men håber virkelig at høre fra andre også. Tak Connie, for svaret :o)

• #3   21. apr 2008 At sterilisere dem plejer at hjælpe (dog ikke i alle tilfælde), og så nedsætter det jo risikoen for mammae tumorer (brystkræft) betydeligt.

Synes bestemt ikke man skal avle på en hund for prøve at stoppe falske graviditeter.

Held og lykke med hende.

MVH Anna

• #4   21. apr 2008 Jeg havde ikke tænkt mig "kun" at avle på hende pga drægtigheden, men det giver da et skub i den retning. Ked af at det blev opfattet sådan. .

Havde overvejet at gøre det en enkelt gang. . . Da jeg jo som alle andre hundeejere synes hun er skøn og ville elske at se hendes afkom og måske beholde den ene hvalp. Men havde bare ikke planlagt det til NU.

• #5   21. apr 2008 Der har nu gennem min tid her på HG været flere tæver der blev ved at døje med falsk drægtighed osse efter at have fået hvalpe, så nej tror ikke det løser dit problem.

Såfremt du alligevel vælger at få hvalpe, så ville jeg ikke gøre det i den næstkommende løbetid, medmindre den endnu ligger så langt ude i fremtiden at du kan nå at få tjekket for arvelige sygdomme inden

• #6   21. apr 2008 Jeg er ked af at sige det, men det må blive nej til det hele...
    Og ja, det er set at den falske drægtidhed bliver værre efter et kuld hvalpe.

Det eneste der er at gøre er at sterealisere hende - det vil også sikre at hun ikke skulle få livmoderbetændelse(hvilket kan betyde døden indenfor rigtigt kort tid) samt det de andre har skrevet.

• #7   21. apr 2008 Forresten bliver alle ("intakte")tæver falsk drægtige - det er bare graden der er forskel i...

• #8   21. apr 2008 ATS R

Ville nu ikke mene du skulle stresse sån og skynde dig at få hende parret.

det vigtigste vil være at få hende testet for arvelige sygdomme som fx patella og få tjekket hendes fontanelle.

og hvis jeg var dig ville jeg få hende avls godkendt ved udstilling, ellers ville jeg sterallisere hende.

det handler jo ikke om at det kunne være sjovt at prøve, det handler om at man kan yde noget til en race der allerede oversvømmer hundemarkedet!

vi er selv igang med at få Merle godkendt til avl, og jeg er af den holdning at når man skal avle så skal man gøre det ordentligt smiley

dvs. få hende tjekket i hoved og popo plus at hannen skal være stambogsført i samme forening og så skal han også være tjekket i hoved og popo. og så se at få hende avls godkendt. så kan du tage den på hendes løb næste gang igen.

• #9   21. apr 2008 Hun er tjekket på alle leder og kanter og helt up to date med alle vacciner osv....

Synes bare det er så drastisk at sterilisere hende... :o( men det er en del af overvejelserne....

Hvordan ændrer det selve tæven at blive steraliseret? Nogen der ved det?

• #10   21. apr 2008 ATS -først så er hun IKKE tjekket for de relevante arvelige sygdomme hvis hun kun har fået de almindelige sundhedstjek + vacc.
    Hun skal patellatestes og hvad der nu ellers måtte ligge til racen.

Dernæst så er det ikke alle tæver det påvirker voldsomt. Nogen kan godt blive mere madglade, og stofskiftet sænkes ofte lidt, så man skal være lidt obs på hvor meget/hvad man fodrer hvis ikke tæven skal blive for tyk (men det er ikke et problem de alle har)

• #11   21. apr 2008 ATSR

bare fordi hun er sundheds tjekket så betyder det ikke hun ar patella fri!

hun skal testes for det så hun kan få en 0/0

nu er vores race meget udsat for mange forskellige avls defekter netop fordi folk ikke sætter sig ind i tingene som fx at avle blå og blå eller avle på for stor fontanelle eller uden at vide om hunden har patella ... eller om hunden har anlæg for at have kryptocid genet i sig!

det er så vildt vigtigt at man får styr på disse ting og det får man ikke ved at have styr på sine vacciner etc.

• #12   21. apr 2008 Jeg har ikke nævnt noget om at det ville være "sjovt at prøve"... Men tak for rådet...

• #13   21. apr 2008 ATS R

var nu ment som at det er der mange der gør, ikke specielt myntet på dig.

• #14   21. apr 2008 Hun er patellatestet..
    Vi er ikke på ud i at få hende parret i morgen med en eller anden hund, eller noget i den stil. Går bare med overvejelser omkring hendes fremtid og stillede derfor sprøgsmål herinde, for at høre andres erfaringer og råd :o)

• #15   21. apr 2008 Dan og Susanne -i langt de fleste tilfælde går det over hvis man sterilliserer tæven.

Nu er der jo osse forskel på hvor slemt tæver "angribes" af det. Nogen er jo helt umulige og har det faktisk skidt, og så er det jo syns ikke at gøre noget.
    Desuden får de forøgedet risiko for underlivsbetændelse, hvilket kan være ganske grimt for hunden at få...

• #16   21. apr 2008 jowina startede hendes falske drægtighed ugen efter ægløsning og var overbevisende drægtig hele perioden igennem altså ca 59 dage. den dag hun normalt ville have født på, var det ovre. Da hun fik livmoderbetændelse valgte vi at sterilisere hende.
    De to andre bliver lidt sære på det tidspunkt hvor hvalpene skulle være født. bare sådan lidt ekstra morsyge og piver lidt for at få kontakt. Det er vist det der er ganske normalt og det ser vi ingen problemer i.

i naturen er det jo praktisk at de tæver der ikke får hvalpe, er med på at passe føretævens hvalpe. derfor den falske drægtighed

• #17   21. apr 2008 der er også nogen hvor det blivver værre af at de har været drægtig..

• #18   21. apr 2008 ja det gjorde det for Jowina

• #19   21. apr 2008 Tak for hjælpen allesammen!!

Vi har besluttet os :o)

• #20   21. apr 2008 Besluttet jer til?

Kommentér på:
falskdrægtig-hvalpe-parring-chihuahua?

Annonce