{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.140 visninger | Oprettet:

Hundeavl og idioti {{forumTopicSubject}}

jeg har nu efterhånden set de første 20 annoncer i marked hvor folk tilbyder deres hanhund til parring af en tæve. Ofte er hanhunden ikke med tavle (hvilket jo er logisk da man derfor ikke kan "udbyde" sin han til parring i klubberne), den er kun lige tjekket hos dyrlægen, når den skal have sine vaccinationer. Nogle tæveejere springer så på, men ofte ser man så at det er blandingstæver, som ofte er for lille til hannen oven i købet.

Argumenterne for at parre deres hund er at tæven/hannen er så sød, den kan lide at lege med andre hunde, kan lide at gå tur på stranden, skal opleve at blive mor/far, at man da også gerne vil se sine menneskebørn få børn og andre mere eller mindre fantasifulde forklaringer.

Jeg er endda faldet over en annonce hvor hanhunde ejeren skriver at den ingen tavle har, da den er købt som hygge hund (nu er det sådan at de tavlehunde jeg har mødt incl. min egen, faktisk ikke er særlig uhyggelige), men alligevel vil man have penge for at lade sin hund parre en tæve.
En tæveejer skriver endda at hvalpene ikke skal sælges, de skal blive hos ejeren af tæven (det giver helt sikkert ikke problemer med f.eks. en søn der parrer moren eller sin søster, kaldes i øvrigt linieavl i visse kredse *lol*)...

Hvor er det lige man smider sin sunde fornuft og samvittighed henne, når man bestemmer sig for at ens hund skal have/lave hvalpe?
Tænker man ikke på at det ikke er "bare lige" at sætte hvalpe (og børn) i verden? Det koster i foder, vaccinationer, chipning, registrering og generelle dyrlægeregninger.
Ved man ikke at hunden kan være bærer af arvelige sygdomme, så som alleri, HD, o.s.v?

Det ER ikke bare hyggeligt at lave hvalpe og det er idioti at lave hvalpe for tjene til sommerferien...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundeavl og idioti
Kommentér på:
Hundeavl og idioti

Annonce