{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.131 visninger | Oprettet:

Drægtig eller ej? {{forumTopicSubject}}

Uhhh hvor er ventetiden dog lang:0)

Bella er idag 47 dagen henne fra hendes første parringsdag( blev paret 3 dage i træk) Hun har taget ca 800 g på. Patterne er hævet lidt op og man kan tydelig mærke mælkekanalerne. Men de er ikke blevet specielt mørke endnu. Jo lige som jeg syntes at de bliver mørkerer, så er de lyse igen. Men man stiger sig nok også blind på maven/tegnene:0)

Maven er blevet en lille smule stører, men taget i betragning af hvor langt hun er henne, så syntes jeg ikke den er stor. Kønsdelen er stadig hævet op, Det har den været siden hun kom i løbetid.

Ved godt det er svært at sige, men hvad tror I? Har lyst til at køre til dyrlægen, men syntes samtid også at det er mange penge, når man jo alligevel finder ud af det snart.

Men gud hvor venter man spændt, ville ønske maven bare blev stor og man snaet kan mærke hvalpene sparke.

Hvordan var jeres forløb? Mht hvornår maven vokset, kunne mærke hvalpe osv.

Skal lige siges at det er hendes første gang. Kan det har bestydning for størrelsen på mave?

På forhånd tak

Hilsen Deepa

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drægtig eller ej?
  • #1   13. mar 2008 maven vokser først rigtig meget de sidste 10-14 dage.
    og det er også der man kan begynde at mærke tydelige spark. måske hvis hun vil ligge stille kan i ved at lægge hånden på siden af maven, mærke en let rullen, nærmest langtrukken sitren.

om hun er drægtig eller falsk drægtig er svært at sige over nettet.
    vi har altid fået scannet, da tæven jo i det sidste forløb af drægtigheden skal have hvalpefoder og vi skal have bestilt ferie både omkring fødslen og de sidste uger, hvor hvalpene er hos os. Desuden går vi til agility og er der hvalpe må de ikke springe

• #2   14. mar 2008 Tak Connie.

Slet ikke andre der vil fortælle om deres drægtigheds forløb:0)

• #3   14. mar 2008 Lillys kan ses i vores album ;D

• Katja N
    Katja N Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Svar: 1
    #4   15. mar 2008 Hvor meget koster en scanning ?

• #5   15. mar 2008 mener vi giver omkring 500 kr

• #6   15. mar 2008 lyder til at hun har alle tegnene, så mon ikke at hun er drægtig

• #7   15. mar 2008 Tinna...... Har siddet og set dine billeder op til flere gange. God ide med det album

Platugler... Ja bliver faktisk også mere og mere overbevist. Så mon ikke.

Hvornår kunne i mærke liv første gang?

• #8   15. mar 2008 meget sent, da en boxer er meget stam i muskleren. Det krævede at jeg holdte min hånd på hendes side i ret længe, inden at hun slappede så meget af at jeg kunne mærke noget

• #9   16. mar 2008 åh nej.. hvis det er sikre drægtigheds tegn. så for jeg et meget uventet kuld.. min lille dansksvensk gårdhund/foxterrier. var i løbetid. men slap kun ud da hun blødte.. hendes patter er større og hun har ikke trukket sig sammen bag i endnu. har også taget på. men maven er ikke så stor. og så har jeg 3 hanhunde at vælge imellem.
    en stor ruhåret gravhund. en west highland terrier. eller en kæmpe hvid shæferblanding.. det er naboernes. har ikke haft hende til dyrelæge, da hun blødte. og så mener jeg ikke at de kan blive drægtige.. jeg håber for guds skyld ikke at hun er.

• #10   16. mar 2008 men kan det ikke være falsk drægtighed for mit vedkommende

• #11   16. mar 2008 jeg forstå ikke helt hvad du skriver Linda P

hvornår er det du mener de ikke kan blive drægtige?
    det er faktisk lige efter de er holdt op med at bløde, at de er højløbske.
    hvis du har nogen som helst mistanke om at en af de tre har været på hende, så skal du gå til dyrlæge og få en abort-sprøjte - især da hvis det er schæferen.

det kan være falsk drægtighed, men som sagt kan jeg ikke helt forstå hvad du skriver, var de tre hunde på hende, eller var hun sluppet ud eller hvordan

• #12   16. mar 2008 alle de boxer jeg kender, bløde i alle 3 uger - og ved fra dyrlægen at det er der mange hunde der gør - hos en del, bliver blodet tynd og saftevandsfarvet, når de er højløbsk, men heler ikke dette gælder for alle.

Det der gælder er at man holder sin tæve væk fra hanhunde i alle 3 uger og så lige lidt mere - sæden kan holde sig op til 7 dage inde i tæven, så der er altså ikke noget der hedder en sikker periode - man aner ikke om tæven alligevel lader sig parrre.

man ja linda, det lyder som om din tæve har fået gevinst

• #13   16. mar 2008 nej det var da hun blødte hun stak af selvom vi troede at haven var hundesikret.. mener bare at have hørt de ikke kan blive drægtige mens de bløder.. jeg har ikke set eller hørt at nogen af hanhundende har været på hende.. men det er de 3 hanner der er i nabolaget.. men hun var væk i ca 30-35 min.

• #14   16. mar 2008 hun kom i løb den 6 dec. og hun stak af omkring den 18 dec. der blødte hun stadig.

• #15   16. mar 2008 Ja efter de datoer skulle hun føde i dag

• #16   16. mar 2008 Sikke noget vrøvl jeg har skrevet GG,
    mener selvfølgelig at hun skulle have født for ca. en måned siden

• #17   16. mar 2008 ja - de bløder jo i alle 21 dage og omkrind 11-13. dagen er de fleste højløbsk - og det er jo lige der din har været væk og 35 min er rigeligt.

• #18   16. mar 2008 hov det var 6 jan og 18 jan. undskyld

• #19   16. mar 2008 mine bløder den første uge rigtigt, så imens de er højløbske bliver farven gennemsigtig lyserødt og sidste uge bliver blodet igen rødt, men der er knap så meget af den.
    jowina er højløbsk fra 8. dagen og ca 5 dage frem.
    galia er højløbsk på 14-15 dagen og kun i et par dage
    kender tæver der er blevet parret på 6.dagen og fået hvalpe og kender tæver der er blevet parret på 21.dagen og fået hvalpe
    så din tæve kan sagtens være drægtig, jeg ville altså gå til dyrlæge

• #20   16. mar 2008 Linda,........Sikke da noget, ja hvis hun er med hvalpe skal hun så føde omkring fredag:0)
    Du må lige holde os opdateret om sagen:0)

Bella blev parret på 13-14 og 15 dagen.

• #21   16. mar 2008 men jeg syntes i skal tage til dyrlæge, hvis det er så stor en hanhund som en schæfer, så er størrelsesforholdet jo stort og måske skal der kejsersnit til og så ville det jo da være godt at vide om der er noget i hende.

Kommentér på:
Drægtig eller ej?

Annonce