{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
592 visninger | Oprettet:

hvilken hund er kvik {{forumTopicSubject}}

Ja han er købt som en Dansk svensk gårdhund.

Men han er for tynd og spinkel til at være en sådan mener jeg.

HAn er for høj til at være en Jack russel.

Øhh ja, han vejer 8 kg, er 39 cm høj og ret spinkel og muskuløs. han har en del løs hud i nakken men ellers ikke.

Nogle der tør gætte på, hvad han er?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvilken hund er kvik
  • #1   7. mar 2008 har nu set mange D/S gårdhunde, som er uden tavle og som er noget spinkle i det - der er jo stor variation i denne race - den er jo meget ny, med tavle

så alt i alt, tror jeg at din hund er en D/S gårdhund

• #2   7. mar 2008 Hmm..Ja jeg gir dig nu ret. Man kan ikke rigtigt se han kropsbygning pga. han ligger under dyne og i lidt skæve vinkler..Smiler. Og hvalpe/unghunde kan sagtens være lidt "forkerte" at se på, De frækkerter vokser jo om natten, så den ene dag er bagbenene lidt for lange, næste dag er det forbenene osv.
    Men KUN ud fra hans ansigtsform, må jeg tilstå at det virker lidt for fint/smalt, i forhold til en ren D/G..
    Men skulle jeg gætte på hvilken race der ku gemme sig i den, så vil jeg tro at en af forældrene er helt ren, og den anden er så måske 2/3 D/G, derfor er det så svært med tavleløse hunde..Men måske en whippet et sted ude i en af forældrenes aner..Men det er jo kun et gæt :o)

• #3   7. mar 2008 Ps. det er "gættet" ud fra de 2 billeder hvor den ligger i sengen.

• #4   7. mar 2008 Enig Anita, der er ikke det rette grundlag at dømme ud fra. Men jeg vil sige at den ikke er ren. Kig evt. i min profil og vurdér ud fra dem, som alle tre har tavle.

• #5   7. mar 2008 hvilken hund kvik er.... hehe det er da min hund... hehe.. sorry kunne ik lade vær smiley (se selv under min profil)

• #6   7. mar 2008 Hvor gammel er han egentlig? Hvis han stadig vokser er det meget naturligt at han ser for høj og spinkel ud.

• #7   7. mar 2008 Det kan da godt være,at Kvik,er en D/S G. blanding,ville vel være det rette at kalde ham.
    Jeg tror bare,at forældrene,er tynde høje gårdhunde blandninger.Kig,på evt. Tjalfe,så ser du en ren gårdhundehan,med papier.

• #8   7. mar 2008 Maria, selvfølgelig er han din hund, og en rigtig sød hund. Det er alle hunde uanset om de har tavle eller ej.

• #9   7. mar 2008 Jeg ville skyde på, at du ´hund er blanding mellem foxterrier og D/S G.

• #10   7. mar 2008 Lykke, fox`en har da næsten helt "samme" hovedform som D/G så hvor har den fået det "fine" træk/form fra, jeg kan ikke tro at det er Foxèn da den jo heller ikke er langbenet og spinkel, jeg tror faktisk at det ville være ret svært at opdage hvis det var en blanding af de 2. Men AL Respekt for dit gæt, som jo er lige så godt som mit og alle andres. Mvh. :o)

• #11   7. mar 2008 jo, jeg synes at der er stor forskel på en fox og en D/S, som du kan se på den ovennævnte hund, der er D/S med stamtavle, så er den mere rund i hovedet, hvor en fox er har en længere snude, og ikke ret meget stop. Så jo, jeg synes at der er stor forskel på de 2 racer.

• #12   7. mar 2008 Lykke. Jeg er enig i det du skriver. Men igen, så er den ikke så "fin/spinkel" i hovedformen, derfor var mit 1ste gæt som står højst oppe, også en evt whippet, et sted ude i dens aner, også pga. ørerne, det er som at se en whippets ansigt hvis du ser de 2 billeder jeg "gættede" ud fra.

• #13   7. mar 2008 ja, den kunne godt ligne whippet lidt, det giver jeg dig ret i:-)

• #14   7. mar 2008 Den fox har ingen stop og det skal en gårdhund have, endda så det ses tydeligt. Ørerne på en fox er ansat meget højere end på en gårdhund. En fox er mere højtstillet og slank, hvor imod en gårdhund ikke må være for højtstillet og skal have en rummelig krop.

Det er 3 væsentlige forskelle på de to racer.

Kommentér på:
hvilken hund er kvik

Annonce