{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  amr. bulldog tilbydes til avl.
  • #1   8. aug 2005 jeg giver jer ret i noget.. Man SKAL sætte sig ind i ens hunds sundhed, og andre alvorlige fejl for at bevare en race sund og rask (så meget som det nu er muligt) og bør heller ikke vælge alle racer, da man skal vide hvad man går indtil. Også selvom man "bare" låner sin hanhund ud har man et ansvar.

Meen.. I bør ikke dømme folk pga. deres alder..
    jeg er 15 år gammel. Jeg har mine egne to Amerikanske Bulldogs, som jeg passer, plejer, træner og evt avler med..
    Mine hunde betyder meget for mig, og jeg studerer på livet løs sygdomme og diverse ting.

Een af mine dyrlæger jeg bruger kommer fra Spanien, og har speciale i hudsygdomme, som AB´er har tendens til at få, da de generelt er meget hvide.. Ham har jeg snakket meget med om allergi, da vi var så uheldige at nogen af vores hvalpe fra vores kuld (samme forældre) havde fået allergi..
    Begge mine hunde bliver udstillet. HD-fotograferet og får tjekket forfædre mht. sygdomme og temperamentestet
    ..
    Så det med at en ung person ikke har nok erfaring/viden tror jeg ikke på. Jeg hører konstant om folk der tror at man skal have en vis alder for at have nok viden om hunde..
    Selvfølgelig er min mor her også, men jeg står for størstedelen af tingene og har endda også det meste viden..

Nu fik i lige et lille refereat om mit liv, og det er på ingen måde noget jeg "skælder ud" over. Jeg ville bare lige pointere det..

Med Venlig Hilsen
    Maria

• #2   8. aug 2005 Til Maria

Det var dog et meget fint indlæg og med en meget, meget vigtig pointe. Når man snakker avl, så har ejeren af hanhunden også ansvar for at det bliver nogle ordentlige hvalpe. Det med bare at "låne" sin hanhund ud og så er resten op til opdrætteren det er helt hen i vejret.

• #3   8. aug 2005 Hmmm. Christina, må vi ikke godt få lidt respons på indlægene. Det kan jo være at vi tager fuldstændig fejl. Jeg kunne bare godt tænke mig at vide hvad din holdning er til de ting som vi kommenterer

• #4   8. aug 2005 Hmm... Handler det ikke i bund og grund om at det lidt lyder som om at jo flere jo bedre??? Når jeg ser denne annonce eller hvad det nu skal forstille, så ville jeg da aldrig nogensinde forslå denne hanhund... Det lyder for mig dybt useriøst... Enig eller uenig.

• #5   8. aug 2005 June: Ja, det er altså også den tanke der slår mig, når jeg læser sådan en annonce

• #6   9. aug 2005 tag lige og fald ned. og til dig sille penge har ikke skid med sagen at gøre. det her er ikke min første bulldog! jeg ved hvordan en meget dominerende han bliver når den bliver 1½ år og ikke er kommet af med "krudtet". nej min hund er en ægte bulldog! han er en jonson eller som nogle kalder den bully typen. derfor er hans hovede så stort. han skulle gerne blive lige som sin far på 65 kg.
    grunden til jeg sagde a tævens race ikke har nogen betydning er fordi man sagsen kan få en fed blandings hund som mange her inde nok vil giver mig ret i! har selv haft en bulldog blanding også. bulldog er den bedste race jeg har haft! og grunden til jeg skriver tæver i flertal er fordimåske er der flere end en der ville.
    syntes lige i skal tage jeres "jeg ved alt om hunde attetyde" og lige skrue et par gange ned!!!

men hvis der er nogen der stadig er interreseret i avl så er i stadig venkommen til a kontakte mig.

• #7   9. aug 2005 Det er helt korrekt at blandingshunde kan være enormt lækre hunde, det er bare lidt et spil i lotteriet. Dels fordi nogle hvalpe i et kuld altid falder ud efter faren og andre efter moderen og dermed ved man ikke helt hvilket temperament en given hund har. Men mest af alt fordi avlsdyrene formodentlig ikke altid er undersøgt (både mht. sundhed og temperament) inden de bliver brugt.

Du skriver stadig ikke noget om din hunds sundhedsstatus?!?

I og med at din ikke har stambog går jeg ud fra at du måske heller ikke kender sundhedsstatus på din hunds forældre og helsøskende, og hvis ikke man gør det, så synes jeg at avl bliver for risikabelt.

• #8   11. aug 2005 Camilla flot og sagligt stillet op! Synd du intet svar kan få eller har fået...

• #9   20. aug 2005 Jeg vil nu stadig påstå at det er et spil i lotteriet. Lad mig komme med et eksempel. Du kan jo sagtens have et kuld hvalpe hvor en har A-hofter (fri for HD) og resten har E-hofter (svær HD), hvor godt tror du den hund med A-hofter avler??????

Omvendt kan du jo sagtens have et kuld hvor en hund har E-hofter og resten A-hofter. For mig at se er denne hund faktisk en bedre avlshund end hunden fra det andet kuld!!

Derfor, når du har en hund uden stamtavle (eller for den sags skyld en med) hvor du ikke kender søskende eller anden familie, så er det et spil i lotteriet, og det synes jeg er synd for eventuelle hvalpekøbere, som ikke kender noget til avl og derfor stiller sig tilfredse med at "forældrene er sunde"!

• #10   20. aug 2005 Tillader mig også at stille spørgsmål ang. seriøsiteten i denne tråds "tilbud"

Alene det at profilbilledet forestiller et hampblad, fortæller (i mine termer) en hel del !
    Eksempelvis er det lige så lovligt at, dyrke disse planter, som det er at eje en Pitbull ! (Kun eksempel, til sammenligning)

Teksten viser ydermere, at der ukritisk tages "imod" tæver, da der bare er tale om, at aftale et såkaldt "mødested"

Jow jow ! -Om jeg så selv havde en tæve, og Christina havde en han, med de aller bedste linjer, ville jeg aldrig nogensinde, indlede et avls-samarbejde, med slig !

I mine termer er den vigtigste "ingridiens" i et avlsarbejde ETIK og atter ETIK !
    Og det er ikke en ingridiens, der på nogen måde er formuleret i denne "annonce"

/Pia.

• #11   23. aug 2005 gerda:
    syntes ikke jeg skal have "skæld ud" over min kærste laver pis med mig! jeg er meget seriøs når det kommer til min hund. syntes det er unfair a du dømmer mig på den måde. møde sted kan da ikke misforstås hvis jeg skal skære det ud i pap så betyder det hos mig eller dig!
    og har forklaret det med flere tæver det kunne jo være der var flere end 1 der var interreseret ik?! selvfølgelig er tævens tilstand og helbred ikke lige meget!!
    er ved a være lidt træt a folks kritik:: og misforståelser!

• #12   23. aug 2005 Joo, jeg synes måske heller ikke at der er ret meget sagligt over Gerda's indlæg.

Men du har dog stadig ikke fortalt om din hanhund er røntgenfotograferet og om du kender noget til din hanhunds forældres HD-status. Dette er ikke på nogen måde ment som "skæld ud" for det er der ikke nogen der fortjener, men blot et udtryk for hvad jeg mener man som minimum bør vide om avlshunde inden de bruges i avl.

• #13   24. aug 2005 Det er ikke skæld ud !

Jeg mener det er et useriøst tilbud. !
    Jeg har intet imod "skøre" profilbilleder, benytter mig selv af et..Men et hampblad.. !

Og når jeg skriver etik og seriøsitet, så er det fordi jeg mener, at tilbyder man sin han til avl, Og man er seriøs om dette projekt. Så skal der ikke være et hampblad (der er ulovligt, som profilbillede) Det fører mine tanker hen på helt andre ting.
    Jeg skal have oplysninger ang. HD, albuer, epilepsi og andre arvelige sygdomme. Og de skal være dokumenteret !
    Ikke mindst hundens psyke, er en væsentlig faktor, med en hund af din blanding.. Har den en mentaltest ?

De oplysninger du giver i dit "tilbud" fortæller absolut ikke andet, end at finde et "mødested" hvor bedækningen så skulle finde sted !
    For mig vedkommende, kunne bedækningen ske på en resteplads, eller en mødding.. Det er helt uden betydning for mig. Der er det kun os mennesker som er sarte, hundene er sgu ligeglade..

Etikken og seriøsiteten er ikke tilstede, og det er hvad jeg opponere imod..

Kom med en uddybning, af din hunds sundhedstilstand og dette er både mentalt som fysisk, så folk ved hvad de går ind til, hvis såfremt de "hopper på krogen"..

Og skulle det ske, at du havde en kanon hanhund, så mener jeg faktisk det er på sin plads, at du også stiller tlsvarende krav til tæven.

Venligst fra Pia

• #14   25. aug 2005 sys nu i flipper ud liidt urtigt--

Kommentér på:
amr. bulldog tilbydes til avl.

Annonce