1.020 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Valg af race til hund nummer 2 !?!? Valg af race til hund nummer 2 !?!?

Hej vi har et lille problem, som lyder.
Vi har vores dejlige Berner Sennenhund Samson som blev 1år her i septemberog han er mere blevet kim's hund, da jeg Christine har svært ved at få hem til at lystre, så han er blevet kim's hund. Så nu vil jeg have en lidt mindre hund og den skal være med stambog, og helst i Dansk Kennel Klub, eftersom samson ikke har, og kan ikke få på ham. Men det er bare lige det med valget af racen. jeg har sat nogle krav: det skal være en hygge hund, den må max være 50cm høj, den må gerne være lidt aktiv men ikke alt for meget. Er der nogen der han nogen forslag til en race????
Har selv kigget på nogle racer som jeg godt kan lide og ved ikke hvilken jeg bør vælge!?!?
Racerne er: Cocker Spaniel, Nova Scotia Duck Tolling Retriever, Cavalier King charles Spaniel og West Highlad White Terrier.
Håber at nogle kan hjælpe mig/os..

Med Venlig Hilsen

Christine

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Eksisterende skur, isoleres og beklædes indvendigt 12.500 kr.
  • Telefonforklaring på fejl på min vaskemaskine og din mening 205 kr.
  • Montering af opvaskemaskine el (ikke stik) 625 kr.
  • Installation af stue stereoanlæg 1.400 kr.
  • Rengøring 1.800 kr.
  • Bosch dishwasher not starting 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af race til hund nummer 2 !?!?
  • #1   11. dec 2007 cavalier er en super hund, men jeg ville foreslå at gå til noget træning og få styr på problemerne i stedet for bare at købe en til hund

• #2   11. dec 2007 hvad med en japansk spids

• #3   11. dec 2007 Enig med Nicola i, at det er lidt tidligt at opgive hund nr. 1.

Derudover: Jeg tror da tolleren er alt for aktiv så.
    Pas på sundhedsproblemer med cavalier'en. Dens babyfjæs er så vildt fremavlet, at der er fulgt en del bøvl med.

• #4   11. dec 2007 Ved køb af Cavalier skal man være opmærksom på hjertestaus på forældre og evt. løse knæskaller - øjensygdomme har de meget sjældent og HD og allergi har de heller ikke særlig tit...

• #5   11. dec 2007 jeg holder med connie J

• #6   11. dec 2007 Tolleren er nok for aktiv
    og Westien for selvstændig. det er jo en terrier

• #8   11. dec 2007 en appenzeller sennehund, måske

• #9   11. dec 2007 tak for de mange råd... er meget taknemlig over dem... men medhensyn til samson's træning, så går vi normalt vis til træning med ham to gang om ugen med her i vinter perioden er det kun en gang, og det er kim der træner ham, da jeg ikke har kræfterne til at holde ham... men vi har lige fået en grime til ham, som skulle gøre at jeg har en lille chance for at kunne gå en tur med ham... og det hjælpe lidt..

Til dig Kim D.
    Det med at få en Berner mere, jøser det jo ikke, for så kommer der bare en mere hund som jeg ikke helt han holde. men ja de er dejlige..
    Er lidt ked af at sige det, men da vi fik samson havde vi faktisk først været på jagt efter en Toller men der var for stor venteliste, også faldt vi over samson, som desværre nok blev til et impuls køb... men den dag i dag, fortryder vi ikke at vi har fået ham... han er noget så dejlig som dagen er lang...

• #10   11. dec 2007 Nova Scotia Duck Tolling Retriever, det er en meget aktiv hund.. *s*
    Westien, er mulig at træne til både dette og hint, men så kræver det engagement og grundig kendskab til linjerne hos Avleren.. *s*
    Hvis du VIRKELIG vil arbejde seriøst med Westien, så er Gitte, herinde fra et godt bud på en seriøs opdrætter..
    Hun sælger ingenlunde til hvem som helst.. *s*
    (link fjernet)

• #11   11. dec 2007 har behov for at det er en form for selskabshund...glemte at skrive en race på for oven... har også kigget på Shih Tzu..
    og lidt på engelsk bulldog, men det er mere kim der godt kan lide den... jeg derimod bryder mig ikke så meget om den...

• #12   11. dec 2007 har du læst om den tibetanske spaniel ?

Måske var det noget for dig

• #13   11. dec 2007 Heh, Gitte og så har du lige været i tråden.. smiley

• #14   11. dec 2007 hvad mener du Moster Gerda???

• #15   11. dec 2007 de grav jeg sætter til hunden er:
    1. Max 50cm høj.
    2. Den skal være en hyggehund/sofa.
    3. Den skal bruges som selskabshund.
    4.Må gerne være lidt aktiv/livlig, men ikke alt for meget.
    5.Min. 30cm. høj.

Nogen der har nogen race foreslag son disse 5 punkter kan gå ind under..???

• #16   11. dec 2007 ja, en Shiba hvis du vel og mærket godt kan lide spidhundens væsen

• #17   11. dec 2007 bryder mig ikke om en Shiba..

• #18   11. dec 2007 Hej Annemette.

Ved godt at de gør, men kender et hold venner i mariager som er to tollere.. og de siger at inde er den meget rolig og ude er den bare altidt klar til udfordringer... og deres ligger i sofaen.. men synes at den er meget sød...

M.V.H.

Christine

• #19   11. dec 2007 Tja måske en stor dværgschnauzer smiley
    Den passer fint på alle punkter, men skal jo så trimmes nogle gang om året!
    OBS på at der ligger mere arbejde og temperament på nogle linier end på andre!
    Og der er nogle sygdomme man skal tage hensyn til!
    En lækker race der dog også gerne vil arbejdes med - de trives dog også som sofahunde i et vist omfang!

• #20   11. dec 2007 det var altser ikke pænt sagt og nu føler jeg da noget stødt, nu når man prøver at hjælpe dig....det var tarveligt!

• #21   11. dec 2007 vi har overvejet det med en hund er er lidt ældre når vi anskaffer os den, men mit problem er at jeg ikke får den samme tillid til hunden som hvis den er fra hvalp... det har jeg prøvet med mine forældres hund...

• #22   11. dec 2007 måske skulle du arbejde noget mere med den hund du har og ikke være så opgivende ; )

• #23   11. dec 2007 hvad mener du ninna...
    Jeg siger da bare min mening... ved godt du prøver at hjælpe mig... men derfor må jeg da godt fortælle hvis der er en race som jeg ikke bryder mig om... men du må meget undskylle hvis du føler at jeg har fornæemet dig... for det var ikke min mening... ville blot fortælle at jeg ikke lige brød mig om den...
    Andet var der ikke...

• #24   11. dec 2007 har jeg gjort længe... men uden resultat..

• #25   11. dec 2007 hej von bierlich..
    Sikke en fin hjemmeside du har dig... er det dine hunde alle dem der er på siden???

M.V.H.
    Christine

• #26   11. dec 2007 hvad med en dansk/svensk gårdhund, den opfylder en del af de krav du stiller. Men jeg mener at alle racer, uanset størrelse osv skal aktiveres, i form af gåture og træning. Det er da hyggeligt med en såkaldt selskabshund, men det kan enhver hund sagtens være, når den får opfyldt sine behov, og der mener jeg træning, leg og aktivering.

• #27   11. dec 2007 jeg syntes stadig at den japanske spids var værd at overveje for dig. mellem 30-38 cm, nem pelspleje, hyggehund med moderat aktivitetsniveau

• #28   11. dec 2007 hej stine...
    samson som vi har får skam al den aktivering, leg og træning han kan få...
    er desværre ikke så meget til dansk/svensk gårdhund...

• #29   11. dec 2007 det er også helt i orden, man skal jo også selv kunne lide racen. Ved selv det kan være svært at finde frem til den race som passer til een. Vi vil også have en hund mere om ca et år, og vi er også igang med at kigge på forskellige racer. Min kæreste har forelsket sig i salukien, og vi har læst en del om den, og den lyder helt fantastisk. Vi skal besøge en kennel som har dem efter jul, vil gerne snakke med nogle som kender racen, inden vi beslutter os.
    Håber du finder en dejlig hund.

• #30   11. dec 2007 mange tak stine

• #31   11. dec 2007 Nå nu man snakker om hund... at vi nu har samson som er en han hund.. hvad vikke folk så råde os til at vælge af køn til hund nummer 2... skal det være en han mere eller skal det være en tæve...???

Nogen der kan hjælpe os...

• #32   11. dec 2007 Hvad med en mops? Den passer på dine krav og er helt klart en hygge hund.

• #33   11. dec 2007 Jeg vil stadig mene at en Cavalier er et godt bud - en sød og social hund som sagtens kan være sofahund hvis den bare kommer ud og gå nogle gode ture.

Den er sød af væsen og ret nem at træne. Den er rigtig sød og sjov og man kan ikke andet end at holde af dem...

men køb kun hos en DKK opdrætter - vigtigt!

• #35   12. dec 2007 Hejsa
    Vi har altid haft schæfer og da jeg fik det samme ønske som dig, fandt jeg frem til cavalieren. Vi fik så Daisy for 2 år siden - som 8 ugers hvalp. Keiko - vores schæfer - tog pænt imod Daisy. Der er jo heller ingen spørgsmål om pladsen i huset når nr. 2 hund er hvalp. Det går rigtig godt og de leger altid sammen. Daisy er lige blevet parret og skal have forhåbentligt have hvalpe midt i januar. Jeg tror det er nemmest at få en tæve i huset - selvom Keiko er kastereret så er der nok stadigvæk lidt mand i ham...
    Cavalieren vil fuldt ud levet op til dine krav.
    Forstår så ikke helt at det skulle være så vigtigt at den har stamtavle i DKK.
    Jeg har forresten også svært ved at holde Keiko når vi går tur - har købt en grime som strammer om snuden når han trækker - det er guld værd.

• #36   12. dec 2007 Hvad med Bichon'erne? Jeg ved godt, at der ikke findes så mange Bichon Bologneser i Danmark, men de er SKØNNE.. og ellers en Bichon Frissé måske? Der kræves dog en del pelspleje, men det kan vel godt gøres til en hyggeting med sin hund..?!

Noget andet.. Jeg kender ikke lige Westien så godt, men jeg kender meget til Cairn Terrieren.. Og ja, den har sit eget væsen (dvs. den kan have svært ved at gå i snor), men ellers kræver den ikke noget ekstraordinært.. (og med dette er jeg selvfølgelig enig i, at alle hunde skal aktiveres..)

• #37   12. dec 2007 Julia L
    Ja eller en bichon Hananais smiley de er super skønne hehe

• #38   12. dec 2007 Iben O: Nårh ja selvfølgelig.. smiley Jeg undskylder min forglemmelse smiley

• #39   12. dec 2007 hehe ja det var lige vigtigt at få dem med :o)

Kommentér på:
Valg af race til hund nummer 2 !?!?

Annonce