779 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Den lange ventetid... Den lange ventetid...

Ja vi venter jo hvalpe på min mors tæve og min Gizmo er faren.. Og nu er hun på dag 58 og jeg synes godt nok tiden går langsomt nu... Vi er i dag begyndt at tage temp på hende og den lå på 37.6 men desværre aner min mor ikke hvad den normalt ligger på for hun kan ikke lide at tage den på hende, så det er mig der står for de ting, jeg skal også være med til fødslen og har i dag sikret mig hos dyrlægen med hvem der har vagt de næste 5 dage, bare for at være sikker hvis nu det ikke går som det skal, min mor synes jeg er bindegal, men jeg vil hellere sørger for at alt er forberedt inden det går løs..

Men er det ikke noget med at de kan føde fra dag 58 og frem ad???

Hun er godt tyk og meget træt, hun sover stort set hele tiden og kan kun ligge på siden nu...

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den lange ventetid...
  • #2   26. okt 2007 Okay det mente jeg heller ikke men min mor blev ved med at påstå at hun havde læst på nettet at de kunne føde allerede efter dag 58

• #3   26. okt 2007 Alberts kæreste fødte på på præcis 9 ugers dagen efter 1 parring

• #4   26. okt 2007 Nadia, din mor har ret, hvalpe er fuldbårne fra 58. dagen

• #5   26. okt 2007 ok Britta jeg fik bare afvide af min dyrlæge at de sku være 60 dage for at overleve og det står der også på netdyredoktor.

• #6   26. okt 2007 jo hun kan sagtens føde fra nu, helt fra 57. dagen er normalt.
    Du må tage temp mindst morgen og aften. temp skal ned under 37, når den er det, vil hun føde indenfor et døgn, derefter vil temp. stige igen. så måske når i ikke at se temp. faldet helt ned under 37.
    se efter tegn som flåd fra skede, sitren, halsen og en form for indadventhed. det er normalt at tæven går fra maden inden hun føder, men ikke altid, hun vil sikkert sørge for at tømme sig før fødslen, så hun skal måske ud flere gange end vanligt, ikke usædvaneligt heller at hun brækker sig.
    håber det kan hjælpe dig

• #7   26. okt 2007 normalt siger man 63 dage - plus - minus nogele dage .... der er ikke noget der hedder at de helst skal føde inden dag 60

• #8   26. okt 2007 Tak Connie det var rart at vide.

platugle jeg mente at de først måtte føde efter dag 60 for at hvalpene kunne overleve

• #9   26. okt 2007 jeg skulle måske lige tage og læse bedre efter ;O) sorry

• #10   26. okt 2007 Det er helt ok vi kan jo alle se forkert smiley

• #11   26. okt 2007 takker for overbærenhed med den gamle her - undskylder mig lidt med at jeg lige er kommet hjem efter 13 timers arbejde - hjælper det ikke på det ;O)

• #12   27. okt 2007 min tæve fødte igår, det var da 62 efter 1. parringsdag. og hvalpene har det fint. jeg nåede kun at se temp. stå på 37,1 og så gik den lidt op og næste dag det sammen og efter nogle timer så skete det. håber alt går godt. held og lykke.

• #13   27. okt 2007 Det er ikke parringstidspunktet der tæller, men ægløsningstidspunktet. Da vi jo ikke lige ved hvornår ægløsningen er, må man tælle fra parringstidspunktet og så lægge en uge til eller trække fra, da den jo sagtens kan være parret både før og efter ægnøsningen.

En normal temperetur lægger på mellem 38-39 grader.

Der kan da godt bekymre mig lidt, når din mor ikke ved hvad normaltemperaturen er, hvor forberedt er hun så på selve fødslen?

Jeg tænker på, hvad vil hun gøre høre hvis en hvalp ikke trækker vejret når den kommer ud, en hvalp sidder fast, moren ikke vil vide af den ect.?

• #14   28. okt 2007 Stella det skal du ikke være bekymret for, alt er klar til fødslen og hun har faktisk veer nu og jeg er her også og bliver her hele vejen igennem og jeg har snakket med dyrlægen.

Maria har du været på KBH dyrehospital med hvalpene for jeg snakkede med dem her til aften for at høre hvor stor chance der var for de overlevede og hun sagde den ikke var stor, men omvendt havde hun i går oplevet at 2 hvalpe overlevede på 62 dagen...

• #15   28. okt 2007 nææ undskyld Maria hun sagde dag 52 så enten er det ikke dig ellers har hun hørt forkert...

• #16   28. okt 2007 så vil vi jo gerne snart høre om nogle hvalpe, hva?

det er altså helt normalt at føde på 58.dagen.
    Jowina har alle tre gange fået hvalpe på 59. dagen og de har altid været levedygtige og nogle store basser.
    som der også bliver skrevet er det jo ægløsningstidspunktet det drejer sig om og ikke parringstidspunktet.

Kommentér på:
Den lange ventetid...

Annonce