Udstationering Staffordshire Bull Terrier - Tæve 11 måneder {{forumTopicSubject}}
Vi har en dejlig Staffordshire Bull Terrier på 11 måneder. Hun har været udstationeret hos en familie med 3 små børn og de er kommet frem til at de har taget munden for fuld.
Hun hedder Khloe og søger en ny familie på Fyn og omegn, evt. også omkring Fredericia.
Khloe er renlig og en glad hvalp med energi. Hendes race har behov for at få brugt noget energi. Khloe har behov for en familie som har både tiden og lysten til hende. Hun har behov for at gå nogle gode ture og blive aktiveret med f.eks. forskellige lege eller lydighedstræning.
Hendes nye familie skal sørge for:
- de løbende vacciner der måtte kræves i forbindelse med at have hund.
- lovpligtig hundeansvarsforsikring
- evt. omkostninger til dyrlæge
- foder (DD Hvalp giver et tilskud 4x12 kg poser om året)
- øvrige omkostninger der er ved at have hund
Avlsretten vil tilhøre DD Hvalp til der er blevet lavet 3 kuld hvalpe på Khloe. Ejerskabet af Khloe vil overgå til familien når Khloe har fået 3 kuld hvalpe.
Omkostninger i forbindelse med avl vil blive afholdt af DD Hvalp.
Der vil blive lavet en udspecificeret udstationeringsaftale mellem DD Hvalp og Khloes nye familie, som vil blive underskrevet med MitId.
Khloe befinder sig i dag fysisk i nærheden af Odense.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.983
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.374
maj 2007
okt 2024
Annoncer: 1 Emner: 1 Svar: 5
Mette: oprettede en profil, og det drillede noget på marked. Efter det blev oprettet på forum, lykkedes det efterfølgende at oprette på marked.
maj 2007
Det håber jeg da virkelig jeg har misforstået.
okt 2011
Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.458
okt 2024
Hun har selvfølgelig fået et alm. sundhedstjek hos dyrlægen.
okt 2023
Følgere: 85 Emner: 24 Svar: 2.527
"I har ikke tænkt jer at få hende undersøgt for arvelige sygdomme inden avl?"
Som jeg læser #4, vil hunden blive undersøgt INDEN eventuel avl, Anne Julie.
okt 2023
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.769
En staff skal selvfølgelig tjekkes for alt den overhovedet kan tjekkes for, før man overhovedet overvejer at avle. Specialklubben har forhåbentlig anbefalinger til den slags.
okt 2023
Det er altså disse fire sygdomme, du i det mindste bør tjekke for inden avl, Deniz.
okt 2024
Isabella: Det mener vi også. Vi vil selvfølgelig gerne overholde reglerne.
okt 2019
Følger: 149 Følgere: 182 Hunde: 5 Emner: 18 Svar: 314
maj 2007
Heras osteopat, der selv har racen, har direkte frarådet mig at få en som næste hund, da sundheden simpelthen er for ringe.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.132
Men hvis du har planer om at have flere kuld hvalpe om året og drive virksomhed på den måde, så er det selvfølgelig relevant at oprette virksomheden.
Og som de andre skriver, så er det flere sygdomme der skal testes for inden avl, hvis man vi være en ansvarlig opdrætter. Det er ikke nok med en sundhedsundersøgelse
Derudover så er det meget at trække 3 kuld på en udstationeringstæve, specielt når udstationeringsfamilien skal betale for alle de ting der fremgår af dit skriv.
Det normale jeg kender til er 1-2 kuld inden tæven er 6 år, hvor ejerskab derefter overgår til udstationeringsfamilien uanset om tæven har fået de kuld eller ej.
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 71 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.136
jul 2009
Følger: 21 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.273
Normalt er en udstationeringshund, en hvalp fra et tidligere kuld, og så burde trådstarter vel ikke være i tvivl om, hvad der er påkrævet/bør udføres.
okt 2024
Isabelle: ok
Anne Julie: ok
Aboutmydogs: ok
Hovsa-hund: ejerskab overgår til udstationeringsvært på en aftalt dato uanset.
okt 2023
Du behøver ikke nødvendigvis lave virksomhed og blive momsregistreret, hvis du laver et kuld eller to om året, Deniz - hvis dit opdræt er mere hobby- end virksomhedspræget.
Her kan du læse mere om det med moms mv:
https://www.dmk-online.dk/information-fra-dkk-opdraet-skat-og-moms/
"man kan blot oplyse indtægten som B-indkomst. Men giver selvfølgelig ikke mulighed for at trække diverse udgifter fra i skat."
Hvilke udgifter tænker du på, man ikke kan trække fra, About?
I B-indkomsten har man da fratrukket de udgifter, man har haft (til parring, foder, sundhedstjek mv).
Jeg lavede ét kuld om året, da jeg havde opdræt/kennel og skulle ikke momsregistreres iflg. skattefolkene i min daværende kommune. "Sådan noget småtteras har vi sgu ikke tid til," var cirka svaret, jeg fik, da jeg ringede og spurgte
sep 2020
Følgere: 20 Emner: 37 Svar: 855
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 2 Annoncer: 4 Emner: 1 Svar: 50
- de løbende vacciner der måtte kræves i forbindelse med at have hund.
- lovpligtig hundeansvarsforsikring
- evt. omkostninger til dyrlæge
- foder (DD Hvalp giver et tilskud 4x12 kg poser om året)
- øvrige omkostninger der er ved at have hund"
Jeg vil anbefale den famille at de køber deres egen hund.
okt 2024
M P: Tak for rådet.
jun 2008
Det var så lidt. Jeg har en udstationeringshund, han, 4 år. Jeg fik ham for et halvt år siden.
Jeg har INGEN udgifter på den hund andet, end hvad jeg selv synes ( og det er ikke småting). Han kom til mig med foder, og jeg siger bare til, så leveres der mere. Forsikring, dyrlæge betales af ejer. Han kom også med seng, snore, halsbånd, legetøj, neglefil, godbidder, dækner, transportkasse.....altså ALT, hvad en hund skal bruge.
Hver gang vi er på udstilling, så siger ejer: Mangler han noget, sig nu til....
Sådan skal det være.
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 334
sep 2020
Følgere: 20 Emner: 37 Svar: 855
okt 2023
Ikke forstået - og mit indlæg var ment hjælpsomt.
jun 2008
Da Robin døde, da betalte jeg, efter forsikring havde givet, lige knap 10.000, og jeg betalte også forsikring. Faktisk betalte jeg ALT til den hund, og 1 gangs. reg. i DHR, 2 gange tandrens og en gang rigtig dårlige øjne. Det samme gjaldt Andy, som også blev placeret her.
Så ja, jeg er klar over at jeg har skudt papegøjen.
Meeen, for der er jo et men:
Det er jo ikke min hund, så i realiteten passer jeg den bare, og det bør jeg ikke have udgifter på.
Udstationering Staffordshire Bull Terrier - Tæve 11 måneder