{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
98 visninger | Oprettet:

Løbetid {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Hvornår vil i mene en tæve er klar til parring og hvor lang tid vare løbe tid jeg vil selv mene at det ca 10-13 dage efter stop blødning de klar til parring.. Eks start blødning 1 juli første parring 20 juli

En anden bekendt siger hele løbetiden vare 7 uger sammenlagt hvilke jeg syntes lyder meget usandsynligt.

Hvad har i oplevet ?:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbetid
  • #1   i dag kl. 16:32 En samlet løbetid varer i snit 3 uger, de fleste tæver er klar til parring på dag 10-12, men der er stor forskel, jeg har haft tæver der var klar til parring på dag 7 og nogle på dag 15 eller end 20, det er ikke nødvendigvis det samme fra løbetid til løbetid for samme tæve.

  • #2   i dag kl. 16:36 Det er individuelt fra tæve til tæve, brunstkontrol hos reproduktionsdyrlæge kan fastsætte det rigtige tidspunkt, som er 2 dage efter ægløsning.

    Jeg har haft 9 kuld hvalpe fordelt på fem forskellige tæver, de har haft ægløsning på dag 7 til dag 21 fra løbetidens start smiley


  • #3   38 minutter siden Din tæve må jo i sagens natur have haft flere løbetider, så du må vide hvor lang hendes løbetid er og hvornår hun virker højløbsk smiley

  • #4   18 minutter siden Anne - ja, med mindre man har en tæve som min Tilla, som aldrig smider en bloddråbe, ikke hæver op bagtil og som på intet tidspunkt smækker halen til side, selv om man klør hende ved haleroden.

    Hun har fået to kuld hvalpe og begge gange med naturlige, ukomplicerede parringer, men jeg opdager kun hun er i løbetid fordi jeg på daglig basis tørrer hende bagi, når jeg tror løbetiden nærmer sig.


Kommentér på:
Løbetid

Annonce