{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dannelse af struvitter
  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 11 Svar: 1.482
    #1   30. mar Min Vilma dannede struvitter som yngre - dvs jeg fik det konstateret, da hun var 5-6 måneder gammel. Hun kom herefter på specialkost - tørfoder og dåsemad fra Hills.
    Sidst hun blev tjekket (et par måneder siden) var der ingen struvitter. Nu skal jeg lige have al specialkosten af vejen, så afprøver vi normalkost og ser, om hun er vokset fra problemet. Hun har i øvrigt fået kødben og andet ikke specialkost gennem det seneste år. Vilma er to år nu.
    Såvidt jeg ved kan tendensen til at danne struvitter være arvelig, men umiddelbart har ingen i Vilmas aner problemet.
    Grunden til, at jeg fik tjekket Vilmas urin var, at jeg syntes, hun tissede ret ofte. Jeg tænkte på blærebetændelse. Det var det så ikke.
    Jeg har på intet tidspunkt oplevet tegn på, at Vilma var generet af struvitterne.


  • #2   31. mar Det har helt sikkert betydning hvad protein indholdet er i foderet og der er helt sikkert en del genetik indblandet

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 11 Svar: 1.482
    #3   31. mar Ja, protein er den største synder, når det gælder struvitter.

  • #4   2. apr Helt down to basics så er struvitter mineraler, der udfældes i urinen når denne bliver for basisk og for koncentreret. Der er flere ting der kan trigge det; antibiotikabehandling, forkert fodring, infektion med urease producerende bakterier, for lavt vædske indtag og genetik.
    Har hunden en gang haft struvitter er der en ret stor chance for at den får det igen. Derfor vælger man ofte at holde hunden livslangt på et foder der forebygger. Dvs. et foder, der har forholdvist lavt indhold af protein, phospor og magnesium. Og som øger diuresen (gør hunden mere tørstig så den drikker mere og dermed fortynder urinen).
    Man regner med at der er genetik involveret i nogle tilfælde, da nogle racer får det hyppigere end andre. Men man har ikke kunnet sætte fingeren på præcis hvad det er endnu.


Kommentér på:
Dannelse af struvitter

Annonce