{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
998 visninger | Oprettet:

YES YES {{forumTopicSubject}}

Nogle af jer ved jo godt at jeg købte Roy ( Lhasa Apso )
Han var desværre fuldstændig nedklippet og det var ærgeligt da jeg jo gerne ville have ham avlsgodkendt.
Nu har jeg talt med DDH og de har sagt at jeg gerne må stille ham alligevel og at de ser bort fra pelsen.
Det er jo bare super dejligt, da han jo nu egenligt er klar til at blive brugt i avl.
Så nu skal han udstilles d. 7 Oktober 2007.
Bare der nu ikke er nogle som griner af ham.:-)
Så bliver jeg f.... sur
Jeg har lige lagt billeder ind af ham med pels. som tidligere ejere har sendt mig

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  YES YES
  • #1   25. sep 2007 det er da bare super godt for dig.. tillykke med det..

• #2   25. sep 2007 Nååå så slemt er det da ikke... Han ligner bare en wanna-be chinese chrested (Fnis)

Men tillykke alligevel

• #3   25. sep 2007 Det er også bare uheldigt. For han er udstillet 2 gange før.
    I DRU som 5 mdr
    Og i DKK som 8 mdr.
    Men han skulle jo også stilles som unghund, ja og så blev han jo klippet. Så det nåede han ikke. Ærgeligt
    Så ingen tvivl om at han er som han skal være, det kan jeg jo se på hans bedømmelser. Og pelsen er jo også kun en ting. Resten af ham er jo vigtigere

• #4   25. sep 2007 Min mand kalder ham en Grimlings:-)

• #5   25. sep 2007 hvis han har DKK stamtavle, så ville jeg vente til pelsen er vokset ud igen og så udstille ham i DKK

• #6   25. sep 2007 Enig med platugler - sæsonen er snart slut, så hvorfor ikke vente til ny sæsonstart til februar.

• #7   25. sep 2007 Vælger DDH da jeg har min Golden Retriever der.
    Så har jeg ikke 2 forskellige.
    Vil ikke være medlem af så mange forskellige.
    Opdrætter også heste så er også medlem af Irisc Cob og Haflinger foreningen. Så begrændser mig lidt

• #8   25. sep 2007 Lonnie J

Min niece ønsker sig så inderligt en irisc cob og min lille søster og store søster er også skudt i dem.

Kender du en bog der omhandler netop denne race eller nogen gode hjemme sider..

• #9   25. sep 2007 Det er synsbedrag.
    Men ja det ligner lige et par sting.

• #10   25. sep 2007 Har du undersøgt om opdrætteren er indforstået med at han udstilles og bruges til avl i en anden klub?

Men som andre siger, så synes jeg da også det ville være bedst at lade ham blive i den klub han nu er i. Det vil sikket alt andet lige, være nemmere at finde interesseret tæveejere via DKK da det jo er den største klub.

• #11   25. sep 2007 Hej Julie
    Der er masser af hjemmesider, du skal bare søge på nettet efter Irish Cob
    Har for øvrigt 2 til salg

• #12   25. sep 2007 ok.. Har du en hjemmeside eller et sted vi kan se dem???

• #13   25. sep 2007 mine piger: mine hvalpekøber skriver under på at hunden ikke må overføre til anden klub, end en FCI anerkendt klub - så hvis hunden er i dk, så er det kune DKK - og demå ikke bruge den til tavleløstavl eller avl i anden klub

• #14   25. sep 2007 Lonni: har du sat dig ind i hvilken klub du finder mest seriøs at opdrætte i - det er jo ikke hip som haps, hvor man har sin hund

• #15   25. sep 2007 Mine piger .>> Når man køber hund hos mig, står der i kontrakten at hvis man ønsker at bruge hunden til avl, skal det være med en avlsgodkendt DKK hund. Så nej, det er ikke helt ligemeget.

• #16   25. sep 2007 Altså, må sig sige at for mig er det fuldstændigt ligegyldigt og det er den ene eller anden kennelklub jeg er medlem af. Jeg har fra starten været medlem af DDH med min Golden. Og her har der altid været støtte og hjælp. Jeg er utrolig glad for at være i DDH og for mig er det ikke vigtigt om man hedder DDK eller DDH.
    Og som jeg har skrevet tidligere så har tidligere ejere jo netop stillet ham både i DKK og i DRU.
    Så mon ikke hun har det lige som jeg. For mig er DDK ikke finere end andre. De er øjnene som ser!

• #17   25. sep 2007 så må jeg sige at du ikke har sat dig særlig meget ind i hvilken klub du synes er mest seriøs - og det er skuffende hvis man vil opdrætte. Jeg skal og vil ikke fortælle dig hvilken klub du finder bedst, men det skylder du kommende hvalpekøber at du selv finde ud af - det er nemlig ikke totalt ligegyldigt og synes man det, så er man ikke seriøs og så bør man holde sig fra alt avl, hvis man ikke giver at ulejlige sig bare så lidt - sorry

• #18   25. sep 2007 jeg har tilbagekøbskontrakt på mine hvalpe - så de kan ikke sælges til anden side uden min accept - jeg vil ikke finde mine hvalpe i den blå avis eller hos en hvalpefabrik

• #19   25. sep 2007 mine piger: så har din opdrætter ikke være særlig fremsynet

• #20   25. sep 2007 Det er da utroligt at man ikke kan have lov til at fortælle at man er glad uden at bedrevidne straks skal overfalde en.
    Lad da andre om hvad de vil.
    Kunne da ikke drømme om at kritisere andre for deres valg.

• #21   25. sep 2007 Mine piger:
    Undre mig også helt vildt. Det er ikke første gang jeg oplever det.
    Har set andre blivet overfaldet herinde.
    Måske der snart skal gøres opmærksom på at det er ved at blive et problem.

• #22   25. sep 2007 Mine piger .

Takker for det så tjekker vi den lige ud..

• #23   25. sep 2007 Er såmænd ikke efter nogen, men bare en information, da det jo ville være træls at opdrætter pludselig fandt ud af at hunde blev brugt til avl imod en evt. kontrakt.

Jeg har forkøbsret på mine hvalpe, og forsøger på bedste vis at undgå at mine hvalpe ender som fødemaskiner på en hvalpefabrik. Det betyder desværre at der må laves en, i nogles øjne meget stram, kontrakt.

Men held og lykke med udstilling og avl.

• #24   25. sep 2007 Hvis der på nogle måder havde stået noget i hans papir om sådanne ting havde jeg jo også rettet mig efter det.
    Skriver for øvrigt også på min kontrakter at de skal kontakte mig først. Så jeg kan hjælpe dem med at finde et nyt og godt hjem.

• #25   25. sep 2007 Jeg syntes bare det er trist at se folk ikke må sytes om andet end dkk for sådan ser det ud nå man tager og læser stykke for stykke..

• #26   25. sep 2007 Ja, tror ærgeligt talt ikke at det gavner klubben.
    Så du mine hestebasser?

• #27   25. sep 2007 Mine piger .

Jeg syntes ikke at man kan sige der er noge der er seriøse og nogen der er useriøse selv fine dkk har deres problemer..

• #28   25. sep 2007 Lonnie J

Jeg så dine hestebasser og har vider sendt det til en veninde som faktisk lige spurgte om jeg viste om nogen af denne race var til salg,håber ikke det gjorde noget..

• #29   25. sep 2007 Ja, men han er jo ikke min!
    Han er far til mit føl penelope Blue Eyes.
    Han er en af de højst kåret her hjemme.
    Han er bare lækker. Vi havde ham på ferie i et par måneder da han ejer skulle flytte og han er lige så god som dagen er lang

• #30   25. sep 2007 Ha ha. Griner lige lidt......
    Har lige kigget på dine hunde. kan godt forstå at du syntes at Roy også er sød. Han ligner jo næsten dine.
    Hvor er de flotte

• #31   25. sep 2007 lonnie og mine piger: prøv nu lige at læs hvad jeg skriver - jeg prøver ikke at fortælle jer hvilken klub i skal bruge - på ingen måde.

Lniie: jeg skriver jo kun at du burde sætte dig ind i de forskellige klubber . jeg siger jo intet om hvilken en du skal vælge.

mine piger: jeg siger jo intet om hvilken klub du skal vælge - jeg siger bare at din opdrætter ikke har været særlig fremsynet, da hendes avlsmateriale, som hun har brugt år på at komme frem til, jo er tabt og det kan ingen opdrætter da være interesseret i - vel. Det har intet at gøre med hvad du vælger

• #32   26. sep 2007 PLATUGLER hvordan har du det nu, kan du mærke hvordan det er at være alene, det kunne jeg da i var efter mig.

• #33   26. sep 2007 jhvordan pokker har du da fået en ide at jeg føler mig alene - på ingen måde da - såååå tut.tut

• #34   27. sep 2007 Mine piger: Vil gerne takke dig for din støtte og mener ligesom dig at vi jo alle har forskellige meninger og fred være med det.
    Mener også at, når man skriver et indlæg, og her mener jeg ikke kun lige mit, men også andres. Så går jeg udfra at det at man deltager i debatten har til formål at hjælpe med det som der bliver spurgt om. Vi skulle jo gerne kunne hjælpe hinanden her inde!
    Kan se, at der også er mange unge som er oprettet her på Hundegalleriet og syntes at det er ud over al´ kritik at de bliver overfaldet på den måde. Jeg er selv 40 år og magter selv at soterer udsaglige personer og kommentarer fra. Men der er jo mange som sidder med, om ikke størrer problemer, så flere efter et indlæg her på sitet.
    Har valgt at få gjort noget ved det, da man kan se at det jo sker gentagende gang.

• #35   27. sep 2007 Jeg skrev kun sådan da jeg syntes der er for mange der ikke få støtte eller hjælp, men bliver talt ned til.
    Det var ikke meningen at det skulle gå ud over dette indlæg, jeg gider bare ikke mere og det er derfor jeg og en veninde holder øje. Jeg er ked af jeg ikke skriver emner herinden mere men gider bare ikke bliver overfaldet.

Lonnie J. jeg syntes din hund er pæn, håber dig alt held og lykke med din dejlig hunde basse.

• #36   27. sep 2007 mine piger: for pokker, så læs da det jeg skriver - jeg siger intet negativt om din klub . jeg skriver udelukkende til Lonnie, at det er useriøst ikke at have sat sig ind i de forskellige klubbers regler, og bare griber en tilfældig klub ud i det blå. Hvis hun sætter sig ind i forskellen, så kan hun for min skyld vælge hvilken klub hun så end måtte have lyst til - med at vælge i det blå, det er da useriøs - det må du da give mig ret i, ikke?
    Så jeg synes faktisk at i skulle lade være med at se spøgelser alle steder og prøv at læse hvad folk skriver - jeg har på intet tidspunkt, i denne tråd, udtalt mig om hvilken klub der er bedst.
    Og har du været ærlig overfor din opdrætter og fortalt at din hund skal bruges i DRU, ja så er alt jo fint - så har den opdrætter jo ikke ment at hun ville mangle netop din hund i hendes vidre avlsarbejde

Kommentér på:
YES YES

Annonce