935 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

HD-fotografering - fuld bedøvelse? HD-fotografering - fuld bedøvelse?

Hejsa

Eisa skal HD-fotograferes, før vi ser, om vi skal have et kuld hvalpe mere. Jeg ringede og snakkede med dyrlægen, og jeg fik at vide, at hun skal i fuld bedøvelse for at kunne ligge stille nok. Nu er hun jo en rolig dame, så jeg vil da lige høre, om I ved, om det altid er sådan, at alle dyrlæger fuldbedøver pr. automatik. Selvfølgelig er det nødvendigt, at hun ligger 100% stille, mens billederne tages, men hun er jo altså ikke en turbotrold - i modsætning til lille Lykke.

Mange hilsner
Annette

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HD-fotografering - fuld bedøvelse?
  • #1   14. sep 2007 det er jo for at få det bedste billeder da dkk ikke godtager hvad som helst... Ved mindste tvivl kasserer de billedet og så skal man starte forfra..

• #2   14. sep 2007 Det gør de vist næsten allesammen.. Der skal jo vrides og drejes en del efter, hvad jeg har forstået....

Så for hundens egen skyld.. og dyrlægens hænder velsagtens *S*

• #3   14. sep 2007 Tror det er meget normalt smiley

• #4   14. sep 2007 Emma blev HD fotograferet igår og det var under fuld narkose....men hun skulle også ha taget billeder af bughulen. Men jeg tror da altid at de lægger hunden i fuld bedøvelse.........den skal jo nok være helt afslappet.

• #5   14. sep 2007 vi får taget billeder hos Peter Knold, årslev dyrehospital, fyn og der bedøver vi ikke - min opdrætter går med ind og holder den ene ende og så bliver billederne taget - begge mines A hofter er taget på den måde og det er enda boxer.

min DDB måtte dog have noget beroligende - let bedøvelde, men de bliver ikke lagt i narkose

• #6   14. sep 2007 på billderne til DKK notere dyrlægen bare at hunden ikke var under bedøvelse

• #7   14. sep 2007 Ok, tak. Dvs. at det kan lade sig gøre uden fuld bedøvelse, hvis det er en rolig hund, platugler... Jeg syntes nok, jeg havde set nogen herinde skrive om det for længe siden. Selvfølgelig er det nemmest, når hunden er gået ud som et lys, men jeg er lidt nervøs ved en fuldbedøvelse, selv om det betragtes som en standardprocedure.

• #8   14. sep 2007 ...mener man bare lægger dem i en rus...Ikke fuld narkose..

• #9   14. sep 2007 jeg har faktisk osse fået taget billeder på ally uden bedøvelse hod Knold, men det var før dem der skal sendes ind til DKK

• #10   14. sep 2007 ja, det kan nemt lade sig gøre, hvis dyrlægen gider og er dygtig nok...min opdrætter, som har opdrættet i 30 år, køre altid til peter knold, selv om han selv på i Holstebro - jeg køre også derover og vores hvlapekøber bliver anbefalet at gøre det og så tager min opdrætter med. så måske du skulle overveje og ringe og tale med Peter, for jeg jeg ved ikke hvor tryg jeg ville være ved at få en dyrlæge til at tage billederne uden bedøvelse, hvis han ingen erfaring har med det. Peter er super dygtig og hans egen vurdering plejer at passe - det har det gjort med de 4 hunde jeg har fået fotograferet hos ham.

jeg shopper rundt, og bruger den dyrlæge jeg føler er bedst på området

• #11   14. sep 2007 marianne: nemlig - narkose er med slange ned i lungerne og det er det ikke - de får bare noget at sove på - det måtte de også gøre ved Agnes, da hun blev ved med at trække benen til sig. Man skal også være sikker på at det er en hund der ikke bliver utryg ved at blive lagt om på ryggen og holdt af mennesker i blå forklæder - nogel hunde vil sikekrt være bedst tjent med at sove

• #12   14. sep 2007 Det er nok også 'bare' en bedøvelse ved hjælp af en sprøjte, Eisa skal have så. Det er jeg ikke helt så bange for, som hvis det er narkose. Det fik jeg selvfølgelig ikke spurgt om. Jeg er rigtigt glad for vores dyrlæger, men jeg mente nok, jeg havde set, at de kunne lade sig gøre uden bedøvelse.

• #13   14. sep 2007 Jeg skal have Milo & Money HD + AA fotograferet på tirsdag. Min dyrlæge giver dem ikke narkose, men kun en god afslappende sprøjte, så de er ligeglade med hvad vi laver med dem smiley

Begge mine opdrættere får det uden bedøvelse på Sjælland, begge dele er tilladt hos DKK - så det er op til dyrlægen og en selv at beslutte om det skal være med eller uden :-))

• #14   14. sep 2007 Nu er Eisa glad for at ligge på siden og ryggen, den lille møffe-tøs, men det kan selvfølgelig godt være utrygt et fremmed sted, selv om hun har set dyrlægerne nogle gange. Hmm... jeg har ikke bestilt tid endnu, så jeg skal lige tænke det rigtigt igennem, hvad der er bedst for hende.

• #15   14. sep 2007 Tak for jeres svar. Held og lykke med Milo & Money, Ulla.

• #16   14. sep 2007 Jo tak Anette og i lige måde - også held og lykke til i andre, som måske stadig venter på svar - Smilende Sussi fik du noget at vide om, hvordan det sådan ca. så ud ??

• #17   14. sep 2007 Ja, det overvejer jeg så også stærkt, men så skal jeg nok 'svigte' min egen dyrlæge, for der var ikke noget valg, sådan som jeg hørte det. Men måske stresser det hende mere, hvis jeg tager hende med til en anden dyrlæge et helt ukendt sted for hende? Bop-bop...

• #18   14. sep 2007 Jo, tak, Ulla. Eisa er jo kun 4, så hun kunne godt nå at få et kuld eller to, før hun skal 'pensioneres' ;o)

Jeg har jo tiden til det, og jeg elsker liv omkring mig.

• #19   14. sep 2007 mine hunde har ikke været hos Peter inden, men det er ikke noget problem

• #20   14. sep 2007 jeg mente selvfølelig osse ''bare'' en beroligende inds. det fik abby osse hver gang vi skulle tjekke hendes ryg, der skal mere til før de ligger dem i narkose....

men det betyder meget hvadfor dyrlæge der gør det, jeg ''gad'' ikke at skulle tage billedet om fordi dyrlægen ikke kan gøre det ordentligt pga. en urolig hund.

• #21   14. sep 2007 Nej, det forstår jeg godt, Mette.

Der kan måske også være forskel på, hvor tålmodige dyrlæger er, og hvor lang tid de vil bruge på at tage billedet, så det bliver godt. Det er klart, det kan overstås hurtigere, hvis hunden er bedøvet.

• #22   14. sep 2007 Effie røg i fuld narkose.

Det var et valg da hun i forvejen trak på benet, og jeg derfor var nervøs for det ville blive for smertefuldt hvis der var noget.

• #23   14. sep 2007 Der sker selvfølgelig ikke noget ved, at jeg prøver at ringe til Årslev, platugler. Så har jeg da noget reelt at sammenligne med. Det lyder da rigtigt godt, at han er så vant til at tage billeder, og at de er blevet gode hver gang for dig.

• #24   14. sep 2007 Tror der er forskel på racen om man lægger dem i rus eller ej. Albert blev lagt til at sove da han skulle have taget HD hos Ken Lindeblad på Fakse dyrehospital. Ken fortalte at newferne var enormt svære at at tage billeder på. Jeg vil til hver en tid respektere en dyrlæges valg. Albert var vågen ved hans albue billeder. Han er meget stille, men det var ikke nemt for dyrlægen at lægge ham korrekt. Hun måtte tage det om 2 gange....

• #25   14. sep 2007 Glemte helt at sige, at det er da utroligt flot med A-hofter, platugler. Der er da virkelig noget at arbejde fremad med.

• #26   14. sep 2007 annettte: takker - jeg er også rigtig gald - Equitta har A og nu har vi lige tjekket hendes datter, som jeg skal brug i avl og hun har også A og 0 i albuer - det er rigtig fedt - plus hun er fri i forfotografering for spondylose (uofficielt)

Peter tager rigtig mange røngtenbilleder - derfor min opdrætter kommer med alle hans hunde og mange af hvlapekøberne bruger ham også, på anbefaling af opdrætteren

• #27   14. sep 2007 Det lyder rigtigt godt. Det er virkelig dejligt, når man står med så sunde hunde og ved, at man har gjort sit til at fortsætte en sund avlslinje.

Jeg giver da Peter et ring.

• #28   14. sep 2007 Oden fik vi hd-fotograferet i Hillerød - fuld narkose. Han er en superrolig hund.
    Shkhan fik hd-fotograferet i Værløse - ingen narkose. Og ham er der ellers fuld knald på.

• #29   14. sep 2007 jegt bruger også årslev og mine hunde er heller ikke fuldbedøvet men det kræver en hvis dygtighed og tålmodighed for både hund og ejer og dyrlæge

• #30   16. sep 2007 Undskyld, jeg har været ret optaget i weekenden, så jeg ikke har fået svaret herinde.

Jeg ringede til Årslev, men jeg fik at vide, at det kan blive nødvendigt at bedøve alligevel, og der er ingen garanti, at det kan lade sig gøre uden, men at det måske kan være mere traumatisk at lade hende fotografere uden bedøvelse. Hmm. Så er jeg jo lidt lige vidt. Har så talt med vores avlsdommer, som mener, at jeg får det bedste resultat og mindst traumatiske oplevelse for Eisa ved at lade hende bedøve. Så nu hælder jeg alligevel meget til at bruge vores sædvanlige dyrlæge, hvor hun er tryg. Der vil hun få en let bedøvende indsprøjtning, har jeg fundet ud af, så hun lige akkurat er væk, når hun får taget billedet.

Jeg takker meget for jeres meninger og råd.

• #31   27. sep 2007 Opfølgning:

Det viste sig, at vores dyrlæge helst ville have hende afleveret om morgenen og så indlagt, så jeg kunne hente hende senere... men niksen, det syntes jeg ikke om.

En af de nu voksne hvalpe herfra havde lige fået undersøgt det samme hos Ringe Dyreklinik, og de måtte blive hele tiden og var behandlet rigtigt pænt, så jeg valgte at kontakte dem. Det var tillige rimeligt billigt, og de var virkelig søde, så det blev dem, vi valgte til denne undersøgelse.

Eisas HD-status er B, og hun har fine knæled og ingen putella luxation (hedder det vist), så det er bare positivt. Så nu satser vi på et kuld på hende, når hun snart kommer i løbetid.

Kommentér på:
HD-fotografering - fuld bedøvelse?

Annonce