{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chihuahua
  • #2   24. dec 2021 Jeg tænker ikke der er tale om en chihuahua med den vægt. Der er jo tale om over en fordobling af tilladt maxvægt.
    Racen skal veje mellem 1-3 kg.
    Mon ikke der var tale om en blanding smiley

• #4   24. dec 2021 hvis ikke det er en tastefejl, så er det saguedme en stor chi.
    Min gamle yorkie var i den store ende, og hun vejede 4,5 kg

• #5   25. dec 2021 Det er 1/3 Abby smiley godt nok en stor Chihuahua

• #6   25. dec 2021 Jeg gætter på at hunden er uden tavle og derfor er blevet blandet med noget, der giver den den størrelse. For jeg har aldrig hørt om en ægte Chihuahua der var så stor. Det sker en Chihuahua i et kuld ryger over standarden, og nogle opdrættere er da også begyndt at avle dem store, men der snakker vi altså 3-3,5 kg.

Så du får nok ikke held med at finde rene chihuahuaer i den størrelse. Men der findes helt sikkert folk med chihuahua blandinger i samme størrelse, så hvis jeg var dig ville jeg prøve i nogle af chihuahua grupperne på Facebook, der er mange medlemmer også folk med blandinger eller kæmpe "chihuahua" uden tavle. smiley

Og det gør da heldigvis ikke hunden mindre sød eller dejlig at der har sneget sig noget andet ind, så længe man ikke forventer at man står med en raceren hund.

• #7   25. dec 2021 .... Den vejer i så fald mere end Menja, som er en japansk spids på omkring 6,5 kg... holy moly smiley

• #8   25. dec 2021 Holy moly, det er noget af en krabat....

• #9   25. dec 2021 TS skriver også på sin profil, at hunden er uden tavle, så det er jo helt sikkert en blanding.

Min mosters tidligere chi vejede 4 kg (6,5 kg da han var fed smiley ), og han var med DKK-tavle.

• #10   25. dec 2021 A, dem på de 4, måske endda også en enkelt eller to helt oppe i 5 kg (skal ikke kunne sige om de var for tykke) med tavle. Men det er sjældenheder. Men sådan er det vel i alle racer, at det sker individer ryger udenfor standarden. Men jeg har aldrig hørt om hunde med tavle der røg helt op i 6-7 kg. smiley

• #11   25. dec 2021 My Only, jeg skriver jo også at hunden helt sikkert er en blanding, og at TS også selv beskriver den som værende uden tavle. Jeg er ikke helt sikker på at vi er uenige? smiley

• #12   25. dec 2021 A det er vi ikke, jeg bekræftede bare at der findes chihuahuaer der er store som den din moster havde, men at de normalt ikke er så store smiley

• #13   26. dec 2021 Når man kigger på hunden i profilen synes jeg den ligner en blanding. bla hovedet er anderledes.

• #14   27. dec 2021 Så fandt jeg ud af, hvor man kunne svare. Har ikke skrevet her i over 10 år:)
    Jeg kan kun sige at jeg købte Lui her inde som ren uden tavle. For mig gør det ikke noget, men ønsker at finde en magen til, ved godt jeg ikke kan erstatte Lui , men vil gerne prøv ??

• #15   27. dec 2021 Hej Gitte. Hvis Lui rent faktisk viser sig at være en blanding, kan det være rigtig svært at hjælpe dig mod en hund, der vil blive ligesom ham.
    Mit bedste bud er, at kigge på dba, efter hvad der er blanding af chihuahua og noget der er lidt større.
    Held og lykke!

• #16   27. dec 2021 Gitte, jeg tænker ikke du finder en ren chihuahua på den størrelse.
    Blandinger kan du jo aldrig være sikker på udkommet hos.

Så selvom jeg sagtens kan forstå at du gerne vil have en Lui igen, så vil jeg i stedet anbefale at tænke over hvilke kvaliteter hos Lui du virkelig godt kunne lide, og så måske kigge efter en race der har de kvaliteter og så gå efter den. Evt. spørge herinde, folk er så gode til at komme med gode bud på racer, hvis man skriver hvad man ønsker og kan tilbyde en hund smiley

Du kan selvfølgelig gå efter en chihuahua blanding som krøllet skriver, men de kan jo bare udvikle sig så forskelligt, medmindre du går efter en voksen, er du ikke sikret at den minder det mindste om Lui, specielt ikke når du ikke rigtig ved hvad han egentligt var.

Du kan også gå efter en ren chihuahua, så får du jo chihuahua udseende og sind, men du får en mindre størrelse. hvis du går efter en opdrætter der avler dem store, kan du godt få en omkring de 3 kg +/-

Kommentér på:
Chihuahua

Annonce