1.998 visninger
|
Oprettet:
Manglende tænder {{forumTopicSubject}}
Hej, min hund har fået hvalpe, de er nu 7 uger og den ene har endnu ikke fået tænder? Er der andre der har erfaring med det? Kan ikke rigtig Google mig til noget og det bekymrer mig en del. Hvalpen er ellers helt på linje med de andre, glad og frisk. Kan de helt mangle, eller kommer de bare lidt senere? Skal jo meddele den nye familie om det.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Hvad siger dyrlægen, det ville da være mit første stop.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.282
Jeg har fået en hvalp hjem som 8 ugers, hvor tænderne ikke var brudt ordentlig frem endnu, man kunne se dem, men de var ikke fremme. Jeg var ikke blevet ordentligt oplyst om det, havde jeg været det, var hun blevet ved opdrætter en uge mere. Hun manglede også nogle fortænder da de så kom fra, hendes mund var simpelthen for lille til at der kunne være flere, så hun havde 3/4 bid i stedet for 6/6. Hun fungerede uden problemer og tænderne kom fint frem. Hun var bare meget lille og lidt bagefter i hendes udvikling tror jeg. Hun havde også haft en kaotisk start på livet, jeg ved ikke om det havde indflydelse på det.
Så mit råd er, dyrlæge og så få snakket godt med familien, evt behold hvalpen hjemme lidt længere så du er sikker på at tænderne kommer frem som de skal.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.459
Luffe fik skåret noget af tandkødet væk og tænderne kom fint frem.
Jeg ville kontakte dyrlægen og evt få taget røntgen, for at se om de skulle ligge lige under. Normalt er det i alle tilfælde ikke.
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 2.362
jun 2020
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 6
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Manglende tænder