2.254 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Tania F
Tania F
Emner: 3 Svar: 40

Ormekur til drægtig tæve Ormekur til drægtig tæve

Min Maggie er drægtig på dag 55 fra 1.parring men ifølge min dyrlæge skal hun ikke have ormekur før efter fødsel. Jeg har læst flere steder, at drægtige tæver får ormekur inden fødsel. Hvad er bedst? Læste nemlig et frygteligt opslag herinde om en, der havde mistet hvalpe pga orm, så jeg er blevet lidt nervøs.
Og er der mon nogen der har bogen “Hvalpe på vej” af Birgitte Schjøth som pfd-fil? Jeg har bestilt den på biblo men er bange for at den ikke når at komme inden fødsel.
På forhånd tak og god påske ??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ormekur til drægtig tæve
  • #1   1. apr 2021 Min tæve fik en ormekur cirka en uge før fødsel. Derefter fik hvalpene som 3, 5 og 7 ugers, mener jeg at det var.

• #2   1. apr 2021 Jeg giver aldrig ormekur før fødsel... altid efter v 3-5 og 7 uger.
    Mit indtryk er at mange dyrlæger ikke længere udskriver ormekur før men nøjes med efter hvalpene er født

• Tania F
    Tania F Tilmeldt:
    apr 2021

#4   1. apr 2021 Ok, tusind tak.

• #5   1. apr 2021 Man giver ikke længere forebyggende ormekur til voksne hunde i DK. Det var engang.
    Men det gør man i Tyskland, hvor jeg har dyrlæge. Så jeg giver ormekur sammen med røntgen en uge før fødsel.
    Har aldrig set en orm hos mine hvalpe.

• #6   1. apr 2021 Malene: Nogle danske dyrlæger gør det også stadig, min dyrlæge er dansk og jeg havde kuld sidste år, hvor min tæve fik en uge før fødsel og sammen med hvalpene som 3 ugers.

Jeg så ikke skyggen af orm. Gudskelov for det, for det er virkelig klamt...

• #7   1. apr 2021 Vores dyrlæge snakkede om at det måske kun er en stakket frist før man nok ser en vending i ormebehandling af hvalpe som man ser i dag.. at man egentlig burde teste hvalpene og behandle ved behov i stedet for at skyde i samtlige hvalpe i landet. De oplever ikke at skrønen “alle hvalpe fødes med orm” passer længere.

tæven fik sammen med hvalpene ikke før.

• #8   1. apr 2021 Vi giver aldrig og har aldrig givet før fødsel. Giver ved 3, 5 og 7 uger sammen med hvalpene.
    Der frigives larver under fødsel. Disse ligger i fedtlaget og kan alligevel ikke tages med ormekur før fødsel. Man kan give ved løbetids start. Mine tæver får heller ikke loppekure eller andet under drægtighed. Jeg er temmelig hys. Der er ingen grund til at behandle forebyggende bare fordi..

• #9   2. apr 2021 Jeg har hvalpe på vej i PDF, hvis du stadig er interesseret?

• #10   2. apr 2021 Jeg giver ikke en drægtig tæve hverken ormekur eller loppekur, de får såvidt mulig ikke nogen former for gift.
    Jeg har hørt flere historier om tæver der mister kuldet lige til sidst, hvor de har mistanke om, at det skyldes ormekuren.

• Tania F
    Tania F Tilmeldt:
    apr 2021

#11   2. apr 2021 Til Kennel Molosshuset, ja tak meget gerne. Skal jeg sende dig min mailadresse? Bh Tania.

• Tania F
    Tania F Tilmeldt:
    apr 2021

#12   2. apr 2021 Tak for alle jeres svar. Så er jeg straks mere rolig.

• #13   2. apr 2021 #11 ja send mig den i en besked, så sender jeg filen smiley

• #14   2. apr 2021 Jeg gav ormekur ved løbetidsstart, og har aldrig set orm ved hvalpene. Men det hjælper selvfølgelig ikke dig så meget nu, Tania.

Jeg har også altid behandlet hvalpene 3 gange, ved 3 uger, 5 uger og 7 uger, og ja det kan da godt være, at det er overkill, når vi nærmest aldrig ser orm ved hvalpene.

Kommentér på:
Ormekur til drægtig tæve

Annonce