KEJSERSNIT......... {{forumTopicSubject}}
ja nu endte alt lykken så med et kejsersnit.
Alt så fint ud på hjemme fronten. Hun lå og slappede af sammen med hvalpene og hyggede rigtig om dem og jeg trode at alt var som det skulle være.....men jeg havde nu alligevel bestilt tid til et tjek, for en sikkerhedsskyld og tak skæbne for det....
kl 16.15....Vi kom ind og dyrlægen mærkede på hende og mente at hun kunne mærke noget, så hun var jo så absolut gået helt i stå,, så hun røg ind til røngten og billedet viste ganske rigtigt 2 tydelige rygsøjler....så gik vi lige over til scanning, for at se om der var et par små hjerter der slog og det kunne vi ikke finde, så der var altså to døde hvalpe i hende. Hun fik ju en veestimulerende sprøjte, men det hjalp overhovedet ikke. Så nu blev der snakket kejsersnit.....men der var så også lige kommet endnu en hund der skulle have kejsersnit og der var hvalpene stadig levende og da Kiwa overhovedet ikke viste nogen form for ubehag, valgte vi alle at det var den lille hund der skulle til først og den gik også derfra med 4 dejlige levende hvalpe.....så blev det Kiwa's tur og jeg græd og græd...kunne slet ikke have at hun skulle ligges i nakose, men hun tog det nu pænt. Hun blev gjort klar til operation og den gik i gang, det var mange kraftige blodkar der skulle lukkes inden der kunne skæres ordentlig hul i bugen. Men da der så blev hun og efter megen leden og masen kom der et lille ansigt frem....MED PIV.....der var liv, en lille pige (efter 17 timer siden sidste hvalp) hun blev gnuppet og puslet om og hun er nu på benene.....der blev ledt videre og en død lille, smuk han blev fundet liggende på tværs og blokerede det hele og derfor var fødslen gået i stå......han kom ud og så begyndte det store lukkearbejde.....
Nu er vi hjemme og klokken er 23.15 og nu er den lille ny kommet til patten og har fået sin først råmælk og ligger nu sammen med en meget træt mor og 7 søskende......
Puhada det var en hård tur for alle, men vel overstået og nu har jeg ikke sovet i 45 timer, så jeg vil lige få mig en på øjet *syntes det er velfortjent*
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
Held og lykke med de små nye
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 405 Svar: 4.881
dec 2004
Følger: 28 Følgere: 28 Hunde: 5 Emner: 17 Svar: 169
dec 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 190
KEJSERSNIT.........