Røntgen ifm. drægtighed Røntgen ifm. drægtighed
Hejsa
Jeg er nysgerrig på jeres erfaringer vedr. drægtighedsrøntgen?
Hvornår i drægtigheden er der mest sikkert i forhold til at bestemme antal?
Nogle dyrlæger fraråder røntgen på den drægtig tæve, så jeg er meget i tvivl. Sidst vi fik hvalpe blev Lucca røntgenfotograferet efter fødslen, da jeg ville være helt helt sikker på, at alle vovserne var kommet ud. Det var de heldigvis ??
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.135
Hvis jeg ikke havde fået det gjort havde sidste hvalp nok ikke overlevet og Asti var sandsynligvis blevet syg, da hun virkede meget færdig efter 6 hvalpe, men jeg vidste heldigvis at der var en mere.
Så jeg vil gøre det igen, da jeg simpelthen ikke har erfaring nok til at mærke på tævens bug om hun har flere hvalpe i sig.
Men ja, det er ikke super sundt, men et enkelt billede klarer de nok. Jeg kender I hvertfald mange som får det gjort og jeg har stadig ikke hørt om nogle bivirkninger/skader.
okt 2019
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13
Hvilken dag fik du taget røntgen?
Mvh. Trine
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.750
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.135
Jeg fik taget røntgenbillede den 20. maj.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.280
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 2 Svar: 921
(8 hvalpe er stort for en westie)
Så synes det er rart at vide et antal, kun én gang har jeg oplevet at være lidt usikker på røntgen, med 6 eller 7 hvalpe, men dyrlægen hældte mest til 6 hvalpe og det stemte
En anden gang har jeg oplevet at tæven virkede færdig men jeg vidste der var en hvalp mere - måtte stå og diskutere med en vagtdyrlæge, jeg VIDSTE der var en mere jo - ret tydeligt 8 hvalpe på røntgen. Jeg havde prøvet alle tricks i bogen. Dyrlægen mente tæven var færdig, jeg var uenig, til sidst fik vi lov til at komme og hun scannede, "der er sørme en mere" - ja no shit sherlock ;P
Så jeg er fan af røntgen, har ikke oplevet problemer, det er så lille en mængde røntgen
Røntgen ifm. drægtighed