Hvad er en Amstaff? - helt præcist? Hvad er en Amstaff? - helt præcist?
Ja en hund, det er jeg godt klar over, men jeg talte lige med min chef her til morgen. Han vidste en masse om Grand Danois og mente også der kunne være GD i Tjalfe (den har vi jo hørt før, men jeg tvivler.)
Nå, men jeg sagde, at jeg mente der var noget amstaff/labrador i ham og fortalte også at flere havde skudt på der var Cane Corso i ham.
Han kendte alle racerne, hvilket jeg ikke havde regnet med og man kunne høre, at han vidste en masse om hunde, MEN så sagde han, at en amstaff og en Amerikansk Bulldog jo var det samme. En Amstaff var jo bare en blanding mellem en Stafordshire Bullterrier og en Amerikansk Bulldog.
Så sagde jeg: "Neej, mener du ikke at en Amstaff stammer fra Pitten, hvor man så har avlet på de mindst aggressive Pit Bulls og derved opnået en ny race, som så er den Amerikanske Staffordshire Terrier?"
Men nej, nej det var helt forkert. En Amstaff var altså en Staffordshire Bullterrier og en Amerikansk Bulldog.
Hmm... jeg tror ikke han har ret, men jeg vælger at spørge "panelet" herinde.
Må jeg så høre?
Jeg ved godt at der er en milliard million tråde om Pitten og Amstaffen og hvad de i grunden er, men jeg vil lige høre, om folk har delte meninger, eller hvordan og hvorledes?
Tak
Hilsen Charlotte
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.253
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.379
der kan du læse alt om den
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.968
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 149 Svar: 967
sep 2005
Følger: 96 Følgere: 95 Hunde: 6 Emner: 755 Svar: 7.164
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 149 Svar: 967
nov 2004
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 169
for man blandede jo visse racer for at frembringe pitten, og der har man jo brugt den tids Staffordshire Bullterrier som mange irske emigranter havde med til USA, dem blandende man med div. bulldog typer for at få pitten.
Så helt skørt syntes jeg ikke det lyder...
mvh
RP.
nov 2004
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 169
It is believed that this practice of mixing bulldog's and terriers began in the town of Staffordshire England and became known as the Staffordshire Bull and terrier.
Due to the agility and gameness of this new found breed many began to also fight dogs with each other. Soon dog on dog fighting and ratting became so popular that practically all Inns and Pubs were equipped with a fighting pit.
As colonization of America and Canada began these people also brought their dogs. These dogs soon became known by the name of "Pit Bull Terriers"
Ved ikke om man kan regne med dette, men kan man det, er manden jo ikke helt skudt...
mvh
RP.
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 413 Svar: 5.978
Her står faktisk også lidt om det, men det er så om Pittbullen - men der kan man så se hvor Amstaffen kommer fra...
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 94 Svar: 3.107
og her af Ambull'en (link fjernet)
mar 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 1.816
Jeg vil vise ham de links I har givet mig, hvis vi kommer ind på emnet igen.
Selvom amstaffen stammer fra flere forskellige racer, så er den jo stadig en selvstændig race idag
Alle hunde er jo blandingshunde langt, langt ude.
Det er på den måde vi har fået alle vores dejlige racer, så selvom amstaffen blev dannet engang ved div. muskelhunde, så er den ikke en blanding mellem en amerikansk bulldog og en stb.
Ja, fik mig vist lige en sludder med mig selv *G*
Desuden tror jeg, at der er mange, som vil give mig ret i, at em amerikansk bulldog, en staffordshire bullterrier og en amerikansk staffordshire terrier er 3 meget forskellige racer.
Hvad er en Amstaff? - helt præcist?