1.514 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 91 Svar

CHIHUAHUA IN LABOUR PAIN!!! CHIHUAHUA IN LABOUR PAIN!!!

Så går det sgu løs - Daisi min chihuahua har fået nogle små veer her til morgen... Bliver sgu spændende at se hvordan de næste mange timer vil udvikle sig... hun har gået næsten 60 dage nu, så tiden er rigtig...

håber der er nogle erfarne chihuahua avlere der kan komme med nogle råd osv. - har kunne læse at chihuahua hvalpe virkelig er et kæmpe arbejde at holde i live!!!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CHIHUAHUA IN LABOUR PAIN!!!
  • #1   2. jun 2007 hvorfor engelsk overskrift??

nåmen.. held og lukke med den lille, håber alt går vel.. =)

• #2   2. jun 2007 ja ved ikke rigtig.... tror det er fordi jeg skal til engelsk skriftlih på mandag.... smiley

• #3   2. jun 2007 André>> Det bekymrer mig lidt at du først søger råd nu hvor tæven er igang med at føde smiley

• #5   2. jun 2007 Burde i ikke være forberedt på fødslen?

Ring evt. til den opdrætter i har hende fra =o)

Held og lykke!!!

• #6   2. jun 2007 Vejer hun kun 1.4 kg ? , kan se det står på hendes profil , hvis det er tilfældet , vil jeg kontakte en dyrlæge, da så små tæver , ofte skal have kejsersnit... tæven har bedst chance for at føde selv hvis hun vejer over 2 kg

• #7   2. jun 2007 Pøj pøj

• #8   2. jun 2007 Jeg har også søgt oplysninger og snakket med dyrlægen og dyrehospitalet før lige i dag - jeg er jo ikke dum!!!!....

OG tak til jer alle - ja daisi er rigtig flot... At jeg så lige har glemt at opdatere hendes profil er lidt øv - hun vejede 2 kg, før hun blev gravid, og er nu oppe på 2.6 kg.. håber nemlig også hun selv kan føde, så man slipper for kejsersnit og alt det der...

Faren er den brune chihuahua der kan ses på mit billede - han var den første af dem vi købte, men bor nu hos min mormor...

• #9   2. jun 2007 André>> Godt, du har undersøgt tingene inden. Held og lykke med det hele

• #10   2. jun 2007 Lige en kort update....

vi er stadig kun ved plukveerne, og daidi ligger og sover nu.. Har fået et nummet ud tl en vagt ting, ude på dyrehospitalet og skal ringe til hende igen, om nogle timer, hvis ikke der sker noget inden...

• #11   2. jun 2007 uh andre... held og lykke med fødslen... håber det går godt..
    hun er jo simpelthen så smuk.. elsker de hvide chi´er...
    Så det skal nok blive nogle yndige små...

Glæder os til at høre mere.. smiley

• #12   2. jun 2007 lizette - ja de hvide er rigtig flotte... men hun er jo parret med en brund, med hvide og sorte aftegninger, så vi glæder os rigtig meget til at se hvilken farve de får sig... smiley

Vi kender nogle der bor ikke så langt væk, som lige har fået hvalpe - 3 stk. men efter 4 dage var de alle døde... smiley

håber mindst én overlever her - mest for daisis skyld...

• #13   2. jun 2007 hvad er hendes temperatur?
    held og lykke med dem,jeg glæder mig til at se billeder...og høre mere

• #14   2. jun 2007 hun har hverken feber eller noget, af noget særlig faretrueden grad....

hun sover lige nu... hun skal samle krafter til den store fødsel senere.... smiley

• #15   2. jun 2007 hun skal jo ned på 36. noget før hun føder :O),har hun været det?

• #16   2. jun 2007 ikke endnu... hun har også kun pluk veer indtil videre... men har hun haft siden klokken 10 i morges, så regner med hun føder i nat...

• #17   2. jun 2007 der kan gå 24timer fra temperaturen er faldet til under 37,så der går nok li´dt tid endnu :O)jeg tror ,måske hun er ved at blokke ud,istedet,hvad dag er hun på?

• #18   2. jun 2007 Sandsynligvis er hun stadig ved opblokningen. Det kan de være helt op til 24 timer. Min tæve havde det dog i næsten 36 timer, så det kan variere meget. Hun er først ved at være i fødsel når hun har kraftige presseveer, så du skal bevæbne dig med tålmodighed.

Held og lykke.

• #19   2. jun 2007 ja jeg tror også vi er ude i sådan noget....

hun ligger stadig med veer, men de er ikke regelmæssige...

jeg kunne næsten regne ud det var sådan noget lign. - har oplevet det så tit med min gamle kat... hun fik killinger 4 gange - og der pressede og skreg hun også i op til 30 timer inden der kom noget... smiley

bar eikke sjovt at høre dem "lide" så meget...

hun er på 58. dag...

• #20   2. jun 2007 okay,mine fødte altid på 62. dag

• #21   2. jun 2007 Held og lykke med den forestående fødsel.

• #22   2. jun 2007 Joan - ja, det hedder jo også 62 dage, +/- 10 dage...

så nu eller i morgen kunne være godt...

nårh, status kvo hedder 37,3 grader... så hun er faldet lidt siden sidst, men der er LANG vej endnu....

• #23   2. jun 2007 Jeg vil sige max +/- 1 uge. Tror ikke, at der er mange chancer for at hvalpene overlever, hvis de er født 10 dage for tidligt.

• #24   2. jun 2007 nej, det regner jeg heller ikke med, men det var hva djeg kunne find eover alt på nettet....

jeg snakkede om det med min mor.. hvis en hel hvalp kan udvikles på 63 dage, betyder 10 dage fandme meget... så vi er glade for det først er nu hun begynder at få veer...

• #25   2. jun 2007 André, ja det kan hvalpene sagtens klare, når hun er på 58. dagen idag. Jeg har selv også haft et kuld, der var født 1 uge for tidligt, det var kun omkring halvdelen, der klarede den.

• #26   2. jun 2007 det er også derfor vi er glade for hund holder sig så meget op mod terminen (som er grundlovs dag)... både fordi de så burde være gode nok de hvalpe, men også fordi chihuahua hvalpe åbenbart er kendt for at dø efter fødslen...

• #27   3. jun 2007 noget nyt ??

• #28   3. jun 2007 Vil lige fortælle at den med temperaturen ikke altid holder, min tæves temperatur nåede aldrig ned under de 37, det mindste var 37,3, og under opblokningen lå den på 37,5-37,8

• #29   3. jun 2007 Lige en kort up-date på Andres vegne - tror han sover eller læser til eksame, mens der er andre i hjemmet der kan se efter Daisy Pigen - Det lille My har stadig veer - det må være hårdt at have veer i så mange timer, men mon ikke der sker noget i løbet af dagen, aftenen eller senest i nat.. Mvh. Andres storesøster..

• #30   3. jun 2007 det er da vist dylle-tid...den kan da ikke blive ved med at have kræfter til at føde selv - måske hvalpene er for store til at den kan det

• #31   3. jun 2007 Ja, der er løbende kontakt med poppelvænget.. Det sidte de har sagt der ude fra er, at hendes veer bare ikke må gå i stå.. De aftog vist en smule i nat, så hun har fået slappet lidt af, men ja, det må være hårdt for hende..

• #32   3. jun 2007 amalie: korrekt - det kunne sætte lidt skub i tingene

• #33   3. jun 2007 Siger ligesom platugler..? Hvad skal det betyde..?
    Som sagt er der løbende kontakt med dyrelæger fra poppelvænget..
    Jeg er ikke med som fødselshjælper - har bare løbende holdt mig up-date og spurgt ind til den lille..
    Hvad skal en kalkindsprøjtning gøre godt for..?

• #34   3. jun 2007 Nå, der kom svaret imellemtiden smiley
    Ringer til dem med det samme og siger de skal spørge dyrelægen om det..

• #35   3. jun 2007 kalk sætter gang i veerne - hvis en tæve løber tør for kalk, så kan hun gå i krampe - musklerne skal brug kalk til at arbejde - mener specielt at små hunde er mere udsatte for at få kalkmangel, da de ikke har så store depoter

• #36   3. jun 2007 Det er sagt videre, men de var obs. på det.. Dyrelægen har sagt hun ikke må blive for sløv, og det er hun ikke.. Der har også været en bekendt forbi og kikke til hende - vedkommende har selv fået hvalpe på sine hunde flere gange, og siger det hele forløber normalt..
    Kan også forstå at der er andre her inde der har erfaring med laange fødselsforløb..!

• #37   3. jun 2007 Daisy er vist ikke til raske traveture - tror også det ville stresse hende lige nu.. Hun søger vist også selv sin "rede" og fortrækker at ligge der - det er vel også meget godt hun får slappet så meget af som muligt..

• #38   3. jun 2007 vandet er ikke gået endnu... hun har kræfter nok til gå rundt, spise og drikke, samt virke selvskabelig, og de siger ude på dyrehospitalet, at så længe hun har det, og ikke virker trist eller alt for sløv, skal hun bare have lov til at fortsætte selv...

Hvad angår travture, kan jeg kune tilslutte mig min søster (Sara J).. Daisi har vist ikke synderligt lyst til at vade en lang travtur - det har hun aldrig rigtig brudt sig om...

Som det hele ser ud nu, så virker det som om hun klare det fint.. Nummeret til dyrehospitaler er kodet ind på telefonen, og der sidder altid mndst en hos hende - så skulle noget gå galt, hedder det bahbuh bah buh til poppelvænget...

Hvad angår kalk - så længe hun spiser og drikker får hun kalk som hun skal.. Små hunde har vel også tilsvarende mindre muskler, som de har mindre klakdepoter??? Det er jo ikke en dobybuilder chihuahua jeg har!!!

• #39   3. jun 2007 Andre: nej det er ikke nok at hun spiser og drikker - hvis hun har haft veer i mange timer, så kan man alså ikke følge med, via foder - kalk er ikke nemt at optage i kroppen og derfor giver dylle det via indsprøjtning. Giver du ekstra kalk i foderet - ellers er der jo ikke meget kalk hun får

• #40   3. jun 2007 platugler : så længe hun stadig har sine veer er alt i orden, fik vi af vide på dyrehospitalet.. Vælger at stole på dyrlægen derude...

• #41   3. jun 2007 hvis hun har veer så burde hun heller ikke være interesseret i at spise - er du sikker på at hun har veer? måske der er nogen hunde der er undtagelser, men ingen jeg kender har ønsket mad, når der er begyndt at blokke op

• #42   3. jun 2007 har din dyrlæge slet ingen grænse for hvor længe hun må gå med veer?? det lyder i mine øre noget mærkeligt - hun bliver jo træt, hvis der ikke sker noget og så kan hun da slet ikke føde selv

• #43   3. jun 2007 Platugle - vi har beskrevet situationen for dyrlægen... Kan godt være hun er super speciel men hun spiser altså.. Ikke meget, men hun spiser lidt, mellem veerne... Og ja, er temmelig sikker på det er veer hun har - ellers er det da en forfærdelig mavekrampe som falder meget tilfældigt med hendes termin...

• #44   3. jun 2007 og hvor længe må hun have veer, uden at dylle skal se på hende?

• #45   3. jun 2007 sakset fra netdyredoktor.dk

Du skal kontakte dyrlæge, hvis...

Drægtigheden varer længere end 65-70 dage fra sidste parring
    Der ses grønt udflåd fra skeden, uden at den første hvalp fødes
    Fødslen ikke er startet 24-36 timer efter, at tævens temperatur er faldet 1 grad
    Kraftige konstante veer i mere end 30 minutter ikke resulterer i fødsel af en hvalp
    Svage veer eller fødselsaktivitet i 3-4 timer ikke resulterer i fødsel af en hvalp
    Der ikke er veer eller fødselsaktivitet i 3-4 timer efter foregående hvalps fødsel
    Der kommer et ildelugtende og/eller betændt udflåd fra skeden
    Tæven bliver nedstemt, svag eller viser tegn på feber

derfor forstår jeg ikke at din dyrlæge ikke vil se din hund - men selvfølgelig skal du høre på ham - jeg siger bare at jeg ville ikke være tryg ved det. Nu har hun haft veer over et døgn - det er alså super hårdt - der må da være en grund til at der ikke kommer hvalpe

• #46   3. jun 2007 de erfarne længere oppe siger 36 timer.. dyrlægen siger vi på nuværende tidspunkt blot skal være opmærksom på at hun stadig har veer...

Nogle bekendte, der er chihuahua avlere, som vi har ringet til, siger at deres hunde altid har ligget længe, hver gang de skulle føde...

Emperien er stor for at hun gerne må ligge længe, så længe hun stadig har energi til at bevæge sig rundt, tage næring osv osv...

• #47   3. jun 2007 Emma - har først lige set din besked nu...

Godt du siger det med temperaturen... Det passer meget godt med at hun har normal temperatur, 37,5-39 når hun er under opblokning...

• #48   3. jun 2007 de 36 timer er fra temperaturen falder en grad og til fødslen starter - ikke 36 timer med veer.

• #49   3. jun 2007 Platugle - som du kan læse længere oppe kan man ikke regne med temperaturen... det er sagt af Emma, som trods alt lige har haft en fødene chihuahua...

Det ikke fordi jeg ikke værdsætter din hjælp, men jeg synes det virker lidt som om du anklager mig, samt min mor og stedfar, for bare at lade lortet sejle, og være ligeglade med vores chihuahua???

• #50   3. jun 2007 Andre: nix - jeg anklager ikke - men siger bare hvad jeg ved og enda vist dig hvor det også står. Selvfølgelig kan man altid komme ud for at tingene ikke er som de oftest er....MEN oftest falder temperaturen til under 37, men det er ike altid til under 37, men bare 1 grad under det hunden normalt har. Derfor tager man hundens tamperaturs to gange om dagen, 14 dage inden fødslen, så man ved hvad normaltemperaturen er og den skal tages når hunden lige har hvilt.
    Min boxers temperatur faldt heller ikke sidst hun havde hvalpe - derfor tog vi til dylle og han kunne via en blodprøve fortælle at hun aldrig ville komem til at føde selv - det hormon der skal falde når fødslen går i gang, det var helt væk - derfor fik hun kejsersnit. Da dylle lukkede op, kunne han se at hvalpene var begyndt at blive stresset og at det derfor var sidste udkald at hun fik kejsersnit.
    Jeg har har tre kuld hvalpe selv - og har hjulpet til ved 3 andre fødsler. Har læst bøger om det - været til to fordrag om det, med en af DK's mest førende dyrlæger om det - MEN derfor ved jeg overhovet ikke alt - jeg ville bare komme med nogle ting i måske ikke har overvejet og så er det da klart op til jer hvad i gør.

Sorry jeg har generet dig - held og lykke med det

• #51   3. jun 2007 Platugle - jeg siger ikke på nogen måde du har været generende... men der er forskel på hvordan man kan fremstille ting...

Jeg vælger nu at stole på dyrehospitalet i poppelvænget, som vi har løbende kontakt med.. Så længe vandet ikke er gået, er der ingen gurnd til bekymring, lige forløbigt... Det er status - og det er hvad vi går ud fra...

• #52   3. jun 2007 du føler jeg anklager dig - hvordan er det ikke generende?

• #53   3. jun 2007 "Det ikke fordi jeg ikke værdsætter din hjælp, men jeg synes det virker lidt som om du anklager mig, samt min mor og stedfar, for bare at lade lortet sejle, og være ligeglade med vores chihuahua???"

Deri står der ikke noget omkring jeg anklager dig for det - jeg spørg dig blot om du gør det... det er en forespørgelse..

• #54   3. jun 2007 Majbritt: dejligt at høre fra en der også ville være bekymret og at det ikke kun er mig der pisker en stemning op

• #55   3. jun 2007 Også min bekymring - desværre

• #56   3. jun 2007 jeg tror hun stadig bare blokker op, og at alt er iorden, lige pludselig er temperaturen faldet og de rigtige veer kommer,opblokkningen kan ligne veer

• #57   3. jun 2007 Joan L - Det tror vi også, og det er også dyrelægens vurdering - Vi håber på der sker noget i løbet af natten - ellers kommer hun på hospitalet i morgen tideligt, med mindre vi bliver utrykke med situatonen inden da..

Misha - Er det også din erfaring, at de føder om natten..?

• #58   3. jun 2007 mine har født om aftenen,fra 8 og til omkring 22,inden de gik igang.

hvad er temperaturen nu?

• #59   3. jun 2007 temparaturen falder da inden opblokningne starter. en hund blokker da ikke op i over 1½ døgn.

Hvornår startede i med at tage temperaturen og hvad lå den på og hvad ligger den på nu?

• #60   3. jun 2007 Jeg tror ikke det er rigtige veer hun har, jeg tror som sagt også at det er opblokningen hvis det er første gang kan det faktisk godt tage op til 2 døgn, hvor den sagtens kan hvile og spise ind imellem. Min Emma som lige har fået hvalpe blokkede op i næsten et døgn hvor hun skrabte og halsede hvorefter hun så hvilte sig lidt, og jeg havde da også dyrlægen med på råd og det var hende der sagde det med de 2 døgn, og hun har trods alt undervist i reproduktion ved hunde på landbohøjskolen.
    Andr'e kan du mærke liv er alt i orden. Og så skal du bare se i nat, så føder hun nok, Ang. det med Kalken så giver jeg altid mine fødende tæver Calcium gluconat under fødslen, så synes lige du skal spørge ad igen ang. kalk.

• #61   3. jun 2007 Emma - Andre er ikke på lige nu, han sidder vagt hos den lille - Jeg har lige talt med ham over tlf. han skulle til at kontakte dyrehospitalet igen - så tror der er sket ændringer..

• #62   3. jun 2007 Nu vandet endeligt gået - så smutter hjem til ham nu - så hun er klar til at blive kørt på hospitalet, hvis det skulle være.. Vi skriver senere..

• #63   3. jun 2007 Opblokning eller ej - nu er vandet gået!!!....

Regner hver fald med det er vandet... Gulig vaske, halv slimet, med en meget føl lugt, og hendes tæppe er helt vådt... det ikke tis...

venter på at kunne komme igennem til dyrehospitalet - er lidt bange for, at hun nu bare lægger sig til at sove...

• #64   3. jun 2007 er en smule bekymret... kan ikke mærke sammen aktivivtet i maven som jeg har kunne tidligere... smiley

• #65   3. jun 2007 hvis hun er begyndt med presseveer, så er det meget normalt at du ikek kan mærke dem så meget

• #66   3. jun 2007 nemlig de tjeg tænker... også fordi hendes brystkirtler virkelig er hævede nu... de dækker næsten hele maven (som heller ikke er så hård mere, som før, hvor man med lethed kunne mærke hvalpene)...

• #67   3. jun 2007 der er gang i hende nu... vi vil ikke stresse hende ved at køre med hende nu....

vi kører om en halv time hvis der ikke er sket noget nu.. det har samtlige dyrlæger anbefaldet os...

• #68   3. jun 2007 Held og lykke.
    I må lige skrive hvordan det er gået og hvor mange der kommer.

• #69   3. jun 2007 Daisi er nu kørt på dyrehospitalet, efter dte blev besluttet i samråd med dyrlægen derude, for en time siden...

hun er kørt derud sammen med min stedfar og søster, mens jeg veter hjemme, sammen med min nevø...

Håber atkunne updaere jer med nogle gode nyheder herinde... smiley

• #70   3. jun 2007 Takker for de fine ord..

seneste update - den første hvalp er på trapperne... efter den er kommet ud, kan hun komme hjem igen, og fortsætte resten selv...

hun har fået et godt gammel dags spark i røven... smiley

• #71   3. jun 2007 hehe ja... men det er heller ikke specielt sjovt at se og høre sin lille pige have ondt osv... smiley

ikke sjovt!!!

glæder mig til det er overstået og håber så på, at mindst én af hvalpene overlever...

• #72   3. jun 2007 Endnnu en opdatering...

daisi har nu fået mere ve-stimulerende medicin, og virker det ikke om et kvarter, så hedder dne kejser snit.. min stakkels lille Diasi - hun må være helt færdig nu!!!

• #73   3. jun 2007 Øv Andre.......ikke sådan en fødsel man lige ønsker sig.

Håber det alligevel ender godt for jer alle.

Og dejligt du holder os opdateret. Tak for det.

• #74   3. jun 2007 me2...

det er så synd for hende - kan virkelig ikke tåle at hun ligger derude og presser og presser til ingen verdens nytte.... smiley

• #75   3. jun 2007 takker....

jeg tror jeg vil logge af nu her... men der kommer selvfølgelig opdateringer... enten fra mig eller fra min søster smiley

• #76   3. jun 2007 Håber alt går vel uanset om det ender med kejsersnit eller ej. Krydser fingre André

Nadja>> Har du set jeg har skrevet til dig i BC?

• #77   3. jun 2007 Håber bestemt også på godt nyt...

• #78   4. jun 2007 ikke gået helt i off line endnu... daisi er lige blevet lagt i narkose - de hvalpe skal ud nu!!!

de bliver taget ved kejser snit...

• #79   4. jun 2007 Så krydser jeg alt jeg kan for hende !!!!!!!!!

• #80   4. jun 2007 Tusinde tak!!! hun burde være færdig om snart...

• #81   4. jun 2007 Andre....Intet nyt?

• #82   4. jun 2007 Diasi ligger nu der hjemme med en hvalp... der var to, men den ene døde...

det er en rigtig sød og flot lille han hun har fået - men hun virker ikke synderligt interesseret i ham... Dyrlægen har sagt det sandsyndligvis skyldes at hun er træt..

vi krydser fingre og håber hun vil søge interesse i ham, så der er større chance for han overlever...

• #84   4. jun 2007 Tillykke med ham.....Håber hun kommer over tingene hurtigt og finder moderglæden frem.

Forkæl hende.........Hun fortjener det den lille stakkel.

• #85   4. jun 2007 Tillykke med den lille. håber snart der kommer billeder af ham.

• #86   4. jun 2007 jeg plejer at give dem noget druesukker og kalk i en engangs sprøjte i munden,det kan give energi.
    tillykke med den lille dreng

• #87   4. jun 2007 Tillykke med den lille fyr :o)

• #88   4. jun 2007 TAKKER alle sammen.... smiley

Han er en rigtig lille klump - og eftersom han har alle bryster for sig selv, skal han nok blive stor og stærk... smiley

lige nu ligger de og putter arm i arm tager nogle billeder af ham senere, når Daisi beslutter sig for at skulle ud og tisse....

• #89   4. jun 2007 Ja - sikke en nat, men heldigvis endte det godt..
    Han er rigtig nuttet og Daisy klarer det så flot..

• #90   6. jun 2007 Lidt forsinket er der kommet nogle bilelder ind af lille Kejser (opkaldt efter det kejser snit hans mor måtte igennem)... han ligger inde på Daisis profil...

• #91   7. jun 2007 nåååhhh hvor er han søød

• #92   7. jun 2007 Hold da op en bette trold.......Han er da for kær.

Pas godt på dem begge :o)

• #93   7. jun 2007 det r sgu daisi jeg er mest bekymret for... hun nenner dårlig nok sig selv at rejse sig for at få noget at drille, eller at komme ud og tisse... hun holder sighellere hele dagen, end at forlade den lille....

hun er sgu kær...

og for første gang knore hun af frememde mennesker... hun passer sgu på den lille...

Kommentér på:
CHIHUAHUA IN LABOUR PAIN!!!

Annonce