{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpe?
  • #1   19. maj 2007 nix - men nu vil jeg jo også have tavle på min hund...hvis forældrne har tavle, så er det ren dovenskab fra opdrætters side eller ligegyldighed, hvis hvalpene ikke får det - eller også er det fordi at hudene ikke, pga sind eller udseende kan opnå avlsret og i alle tilfeldene ville jeg finde et andet sted at købe hund - uanset hvilken "godt" undskyldning og bortforklaring opdrætteren diskede op med

• #2   19. maj 2007 Jeg ville ikke købe en sådanne hvalp. Og det ville jeg ikke, fordi jeg er en af dem, som mener at man bør bruge den smule tid, det tager at få avlsgodkendt sine hunde og især, når hannen har stamtavle:-)

Jeg har selv haft en samojede uden stamtavle og har nu en med (jeg ved godt det er en anden race, end nævnte, men dette er mine oplevelser omkring emnet)og jeg vil klart anbefale, at købe en med, for før eller siden får mange ideen om udstilling, fordi de gerne vil havde deres hund vuderet, da man selv synes det er den skønneste i verden. Men også fordi med en stamtavle kan man 100 % gå tilbage og se anerne på hunden.

• #3   19. maj 2007 jeg ville osse foretrække en rotte med Tavle, og hvis jeg nogensinde skulle have sådan en, hvilket jeg ikke lige tror, har jeg allerede en kennel i hovedet

• #4   19. maj 2007 nej ville jeg ikke . Men jeg har det sådan at når jeg køber hund så vil jeg have mulighed for det hele derfor vil jeg have tavle på mine hunde
    (ment at så kan man udstille osv)
    hvis i forstår mig

• #5   19. maj 2007 ja min liva har ingen tavle og forældrene heller ikke, og jeg syntes da hun er skøn.

• #6   19. maj 2007 Nej, det ville jeg ikke. Jeg vil have FCI tavlen med på min kommende hund, samt have dens forældre og aner opfylder de minimumskrav der er sat af kennel klubben smiley

• #7   19. maj 2007 Nope........Køber kun med DKK tavle efter at have brændt nallerne et par gange

• #8   19. maj 2007 hmm .. renracet ?? kan de da ikke være hvis tæven ikke har tavle . .

så lige meget ..

og nej det ville jeg ikk . .
    køber kun med DKK tavle . .

• #9   19. maj 2007 Ville aldrig købe en rotte uden tavle.

Med tavle kan jeg vælge at få hvalpen efter mental testede forældre.

Og jeg mener ikke at man kan kan kalde det en ren Rottweiler med mindre der er tavle på den!

• #10   19. maj 2007 Nej,

• #11   19. maj 2007 tævens forældrer har begge tavler men de er ikke ført til hvalpene derfor har tæven ikke tavle og hanhunden er af fin afstamning og har tavle så jo hvalpene ville værer 100% racerene...

• #12   19. maj 2007 Jeg mener stadig ikke man kan sige det.

Ægte uden stamtavle....ja ægte hund. En ægte racehund har stamtavle. Og det uanset hvilken race det er....

Men det var ikke det du spurgte om, jeg vil ikke købe uden stamtavle

• #13   19. maj 2007 Vanessa.... Jeg skriver at den er ægte hund, med 4 ben og 2 ører............

Men en ægte racehund har tavle.

Men som sagt er det min mening!

• #14   19. maj 2007 Vanesse

Forstår godt dig også, men det andet er bare min mening og sådan er vi jo så forskellige...

Men igen, jeg ville ikke købe en hund uden stamtavle, fordi jeg ikke kan undersøge nogen steder hvilke sygdomme den er undersøgt for. Blandt andet HD der desværre er udbredt blandt rotterne.

Hos DKK kan jeg gå på hundeweb og tjekke søskende og bedsteforældre. Ikke at jeg kan være sikker på at den hvalp jeg køber er 150 % sund og rask, men jeg har gjort mit til at finde den bedste.

Og for mig er det ikke nok at vide at "hunden aldrig har været syg" eller at dyrlægen siger den har gode hofter. Det kan være at bedømmerne hos DKK mener noget andet, det er set før.

Nå, nok om det smiley

Sov godt smiley

Kommentér på:
Hvalpe?

Annonce