{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundenavn.
  • #1   2. feb 2009 Min kæreste ville have kaldt Walther for Knud.. *ss* Men det ville jeg ik lige gå med til og så dengang vi hentede ham sagde han lige pludselig at han var en lile Walther og det passer bare SÅ godt til ham.. smiley

• #2   2. feb 2009 Okay. Ved ikke hvor vi fik Rollo navnet fra. - Jeg var meget lille.
    Bella navnet fik vi fordi det betyder smuk på italiensk, og hun er en lille ynding dame (o;

Når jeg engang får mine helt egne hunde skal de indtil videre hedde Tilde & Joey. Men måske kommer der et helt andet navn til mig når jeg ser min drømmehund(e) for første gang.

• #3   2. feb 2009 Tjalfe hed desværre Tjalfe da jeg fik ham og han lystrede på navnet, så ville ikke lave det om, selvom jeg ikke synes det er noget særlig smukt navn.

• #4   2. feb 2009 jeg var ude og besøge hende og tog nogle billeder samtidigt med, og hver gang jeg så på billedernde hoppede "Lilly" bare op i hovedet på mig, så det blev nødt til at være hendes navn smiley

ellers er der på www.hundeleksikon.dk en hel side med masser af hundenavne

• #5   2. feb 2009 Navnet skulle starte med K - jeg kunne god lide opstillingen med to navne, hvor af det første er en form for "tittel" og efterfølgende et sødt og lidt sært navn. Og da navnet også skulle indeholde en del jeg kunne kalde hunden til daglig, faldt valget på Komtesse Krusemynte.
    Komtesse er både for at spille lidt sjov med alle de hunde der hedder prinsesse, honnie pie og andre super tøsede navne, så skulle min vaps være lidt mere rund i kanten som en Komtesse. Der ud over var racen jo i gammel tid en rigtig herskabs race hos aristokrater rundt om i europa. Så lidt fin har man jo lov og være smiley Og Kruse - relaterer til de yndige krusede creppekrøller racen har. smiley Og ja Mynte var både et lækkert navn på tungen, feminint og anderledes, og associaserede for mig de hvide myntepastiller med chokolade inden i, og så blev min hund selvfølgelig sød som en myntepastil. smiley

Så hun er en rigtig Komtesse Krusemynte - og hun ved det smiley

• #6   2. feb 2009 Jeg har været vild med navnet Gaia siden jeg var ganske lille. Havde det dog ikke i tankerne som hundenavn..

Da jeg så så Gaia, som på det tidspunkt hed Gurli, syntes jeg bare det passede perfekt til hende!.. Og så er det med G ligesom Gurli var.. Bare ikke lige så grimt..

• #7   2. feb 2009 Den anden hund jeg havde kom til at hedde Ceder (cedertræ) fordi det lige faldt mig ind p.g.a. hans farve, og så er det jo et smukt træ med styrke. Det syntes jeg passede meget godt til ham.
    Keesha hedder sådan, fordi jeg tænkte Keeshond og legede lidt med ordet indtil jeg fandt på noget, som jeg syntes klingede godt.

• #8   2. feb 2009 En del af mine hunde har været opkaldt efter sange... Ziggy, Buster og Luka... men OK, min ene datter er oss opkaldt efter en sang :o)

• #9   2. feb 2009 jeg har bare taget nogle navne som jeg godt ville have mine kommende børn skulle hedde, så nu ved jeg ikke hvad mine eventuelle kommende børn skal hedde:-D

• #10   2. feb 2009 Dess - Det står på stamtavlen
    Taco - Han har en madglad "far" og er desuden opkaldt efter en hund han kendte tidligere
    Raki - Navnet på en hest, der deltog i ridebanespringning.. Kiggede i kataoget og syntes det var et fint navn til min kommende hund ( nu tidligere hund)

• #11   2. feb 2009 Star Wars

• #12   2. feb 2009 Nogen der kan finde på et rigtig sødt men specielt navn til en lille chihuahua pige ?

• #13   2. feb 2009 Penjo - Hans opdrætter bruger spanske navne (Havaneser - Cubansk silkehund eller hvad folk nu kalder min race) Vi vidste at de var kommet til "J"- kuld. Min mand foreslog en masse med "J" - bla Jesus (som mange spaniere faktisk hedder, det passede altså hverken opdrætteren eller jeg) Men også Jalapeño - I ved de der stærke chilli'er (hankøn= o til sidst og hunkøn= a) Det hedder han bla på stambogen. Fruen her ville kalde ham "Jala" men her nedlagde familien forbud, så det blev til Penjo smiley

Lauri - er hans stambogsnavn. Opdrætteren udtaler det på engelsk, men her er det på fladt "Amar'kansk" ala Lauritz uden "tz"

• #15   2. feb 2009 <3Rinski....

Pepita eller Chiquita er da sødt til sådan en lille størrelse (det er også spansk)

• #16   2. feb 2009 pepita er sødt ! smiley hehe Tror hun skal hedde Neela Pepita smiley

Kommentér på:
Hundenavn.

Annonce